Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento Spørgsmål

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mener jeg ikke er standard i Magento, jeg har ihvertfald ikke set funktionen, så det er nok den kedelige vej med at pålægge funktionen på hvert enkelt produkt i kategorien. 

En genvej kunne dog være at du kopierer produkterne når du opretter dem, på den måde bliver tilpasningsmulighederne uændret, og så slipper du for at oprette dem ved hvert produkt.

Du kopierer et produkt ved at klikke rediger, og så derefter kopier i toppen(orange knap) 

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 19:09

Ok, det er også sådan det er oprettet i min Joomla! shop på nuværende tidspunkt. Det er nu stadig ret besværligt, men hvis det er vejen frem må jeg jo leve med det.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:23

Gadensgaard:

Jeg tror måske du har misforstået mig med hensyn til attributter. Jeg vil gerne have at kunden, inden varen bliver lagt i kurven har mulighed for at udfylde de attributter jeg har sat.

For eksempel en drop down med ønsket farve, eller en tekstbox hvor kunden kan skrive en tekst de gerne vil have trykt på overfladen af bordet osv.

Som jeg forstår Attributes og Attribute Sets i magento, er det nogle ekstra felter jeg kan tilføje til brug i backend? Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Ja som der bliver skrevet er "custom options" nok det bedste til dette. Alternativt kan du prøve at se på de andre produkt typer. Eksemplet her er at man sælger en tshirt og man har den i 3 størrelser og 3 farver (9 kombinationer alt i alt). I Magento får de hver deres SKU hvilket letter lagerstyringen, men de optræder som et enkelt konfigurerbart produkt for den besøgende.

Hvis du ikke ønsker at kopiere dine "custom options" (sorry kan ikke huske hvad det hedder på dansk), så kan du evt. prøve en extension som denne (den koster bare lidt): http://www.aitoc.com/en/magentomods_custom_options_templates.html

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 19:26

Hej Kasper,

Jeg er sikker på, at vi godt udvikle denne lille funktion til virtuemart/Magento og så det fungerer sådan som du ønsker det. Skriv en mail til mig, hvis du ikke finder en plugin som kan det som du efterspørger.

Med venlig hilsen

Lars

Lars@indosoft.dk
www.IndoSoft.dk

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 21:03

Rasmus -> gælder jeres tilbud også et custom design, hvis jeg selv leverer designet?

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 21:04

Rasmus: Den giver mig bare mulighed for at oprette templates til options, og det gør det egentlig ikke hverken nemmere eller mere besværligt. Det er kun 2 options jeg har brug for på hvert produkt, så løsningen bliver nok bare at jeg kopierer produkterne. Men tak alligevel :).

Lars: Det er ikke så vigtigt at det er noget jeg vil betale for at få custom udviklet. Og skulle det endelig komme dertil, så giver jeg det lige selv et forsøg ;). Tak for tilbuddet!

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:29

gweb:

Rasmus -> gælder jeres tilbud også et custom design, hvis jeg selv leverer designet?

Prisen er den samme og vi skal godkende designet først. Det skyldes at vi kun ændre design i Magento og ikke funktionalitet og vores designere ved hvilke ting der kan ændres uden at skulle ændre koden. Såfremt vi ikke kan godkende designet, vil vi komme med de rettelser vi mener skal til før vi vil tage opgaven (typisk vil langt det meste dog være som det oprindelige design - men vi ændrer fx. ikke tjek ud funktionaliteten som Magento kommer med)

Nogle af de shops vi har brugt længst tid på, har faktisk været dem hvor kunden er kommet med et design oplæg selv Smile

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 20:29

Jeg har nu været igennem designers guide, og puha det er da noget af en omgang. Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg synes om den modulære opbygning, men jeg skal nok bare vænne mig til det :).

Jeg fandt dog ikke ud af hvordan jeg definerer en statisk block, og hvordan jeg placerer den. For eksempel "Footer Links" i en standard installation. Jeg kan redigere blocken fra backend, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan den er placeret.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:43

Gadensgaard:

Jeg har nu været igennem designers guide, og puha det er da noget af en omgang. Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg synes om den modulære opbygning, men jeg skal nok bare vænne mig til det :).

Jeg fandt dog ikke ud af hvordan jeg definerer en statisk block, og hvordan jeg placerer den. For eksempel "Footer Links" i en standard installation. Jeg kan redigere blocken fra backend, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan den er placeret.

Ja det kan være lidt vanskeligt. Men prøv at kigge på layout filerne /app/design/frontend/default/[navn på dit tema]. Det er lidt omfattende at komme ind på måde de er struktureret her, men det er xml filer der konfigurerer hvad der er på de forskellige sider.

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 20:50

Yep, det har jeg også været igenne, men og jeg har fundet ud af at flytte rundt på de forskellige moduler - men de statiske blocks kan jeg ikke finde definitionen, og placeringen på. Jeg må lede videre. Tak for hjælpen.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)