Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento Spørgsmål

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at starte et mindre webshop projekt, og til trods for jeg er stor tilhænger af Joomla! CMS'et mangler jeg nogle muligheder i forhold til at oprette en webshop. Derfor har jeg kigget på Magento og håber det kan opfylde mine behov. Jeg håber der sidder nogle eksperter, eller bare erfarne brugere der kan svare på mine spørgsmål, som følger:

"Tagge" produkter

Er det muligt at tagge produkter, og herefter lade kunderne sortere efter tags? Jeg har brug for at tildele flere niveauer af kategorier, og det standard kategori sortering er ikke helt det jeg søger. Et tænkt eksempel:

Jeg vil gerne sælge møbler. Jeg har møbler i træ, plastic og jern.

Møblerne er både stole, borde og taburetter.

Nu vil jeg gerne have at kunderne skal kunne se alle møbler i træ, alle (kun) stole i træ, alle stole i alle materialer osv.

Det jeg gerne vil undgå er at skulle oprette træ kategorien både som top level, og under stole fx.

Håber det giver mening :).

Forskellige attributter

Jeg vil gerne have mulighed for at oprette attributter af forskellige typer. For eksempel en dropdown med valg af farve, en checkbox til valg af gaveindpakning af det enkelte produkt, en radiobutton til valg af overfladebehandling, og en tekstboks til noget andet (alle tænkte eksempler)

Valgfri attributter

Ved valg af attributter vil jeg gerne have at nogle felter er krævet, mens andre er valgfri. For eksempel SKAL man vælge en størrelse, mens man selv bestemmer om man vil angive noget i tekstboksen (tænkte eksempler).

Attributter på kategorier

For alle produkter i en bestemt kategori skal det være muligt at vælge de samme attributter, fx størrelse eller farve. Eftersom attributterne er præcis de samme for alle produkter i kategorien, bliver det noget besværligt i længden at skulle indtaste den samme attribut igen og igen.

Gavekort

Jeg vil gerne have mulighed for at sælge gavekort til butikken, men samtidig have mulighed for at oprette "tilbudskoder".

Kunderne skal så have mulighed for at indløse flere gavekort, men kun en enkelt tilbudskode. Har man for eksempel flere gavekort på xx antal kr. og en tilbudskode der giver X%  eller XX kr. i rabat trækkes tilbuddet først fra købsbeløbet hvorefter man kan bruge alle sine gavekort.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper

Gadensgaard:

"Tagge" produkter

Er det muligt at tagge produkter, og herefter lade kunderne sortere efter tags? Jeg har brug for at tildele flere niveauer af kategorier, og det standard kategori sortering er ikke helt det jeg søger. Et tænkt eksempel:

Jeg vil gerne sælge møbler. Jeg har møbler i træ, plastic og jern.

Møblerne er både stole, borde og taburetter.

Nu vil jeg gerne have at kunderne skal kunne se alle møbler i træ, alle (kun) stole i træ, alle stole i alle materialer osv.

Det jeg gerne vil undgå er at skulle oprette træ kategorien både som top level, og under stole fx.

Håber det giver mening :).

Der er tagging i Magento, men det jeg lidt tror du er efter er filtreret shopping. Prøv evt. at se her: http://demo.magentocommerce.com/electronics/cellphones. I venstre side er der "Shop by" hvor du som shopper kan angive forskellige filtre (gerne flere af gangen). Så kan du fx. lave en kategori til stole men lave et filter der hedder materiale (træ, plastik, metal - find selv på flere ... :))

Gadensgaard:

Forskellige attributter

Jeg vil gerne have mulighed for at oprette attributter af forskellige typer. For eksempel en dropdown med valg af farve, en checkbox til valg af gaveindpakning af det enkelte produkt, en radiobutton til valg af overfladebehandling, og en tekstboks til noget andet (alle tænkte eksempler)

Valgfri attributter

Ved valg af attributter vil jeg gerne have at nogle felter er krævet, mens andre er valgfri. For eksempel SKAL man vælge en størrelse, mens man selv bestemmer om man vil angive noget i tekstboksen (tænkte eksempler).

Attributter på kategorier

For alle produkter i en bestemt kategori skal det være muligt at vælge de samme attributter, fx størrelse eller farve. Eftersom attributterne er præcis de samme for alle produkter i kategorien, bliver det noget besværligt i længden at skulle indtaste den samme attribut igen og igen.

Det er Magento ret god til, vi har fx. lavet en webshop med briller hvor man skulle fange en masse info omkring kundens brille recept i købsprocessen. Jeg vil anbefale dig selv at prøve at lege med "Attributter" og "Attribut sæt", i demoen her: http://demo-admin.magentocommerce.com/index.php/admin/ (username/password: admin/123123)

Gadensgaard:

Gavekort

Jeg vil gerne have mulighed for at sælge gavekort til butikken, men samtidig have mulighed for at oprette "tilbudskoder".

Kunderne skal så have mulighed for at indløse flere gavekort, men kun en enkelt tilbudskode. Har man for eksempel flere gavekort på xx antal kr. og en tilbudskode der giver X%  eller XX kr. i rabat trækkes tilbuddet først fra købsbeløbet hvorefter man kan bruge alle sine gavekort.

Magento understøtter sjovt nok ikke gavekort. Det er en feature de har holdt i enterprise udgaven (til 9000$ om året), MEN man kan stadig lave rabat koder og give rabat til enkelte kundegrupper. Alternativt kan du installere en extension (gratis) som denne der giver funktionaliteten: http://www.magentocommerce.com/extension/751/gift-certificates--virtual-cards

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 12:02

Hej Rasmus og tusind tak for dit svar.

Med hensyn til filtreret shopping, kan man så lave et overordnet filter på træ også? Så når man vælger træ så får man ALLE træ møbler, både stole, borde og taburetter, men hvis man filtrerer på stole alene får man kun træ stole?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:25

Gadensgaard:

Hej Rasmus og tusind tak for dit svar.

Med hensyn til filtreret shopping, kan man så lave et overordnet filter på træ også? Så når man vælger træ så får man ALLE træ møbler, både stole, borde og taburetter, men hvis man filtrerer på stole alene får man kun træ stole?

Ja det kan jeg ikke se skulle være et problem.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:28

Lige en ekstra note om det. "Shop by" reagerer på den kategori du står i, så står du i underkategorien "stole" vil du så vidt jeg husker kun se stole af træ, men står du på hovedkategorien "møbler" og klikker på træ, vil du få alle møbler af træ.

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 12:39

Fantastisk! Lige hvad jeg har brug for. Igen, tusind tak, jeg kaster mig ud i det. Desværre er template enginen i Magento ikke lige så gennemskuelig som i Joomla :).

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:48

Gadensgaard:

Fantastisk! Lige hvad jeg har brug for. Igen, tusind tak, jeg kaster mig ud i det. Desværre er template enginen i Magento ikke lige så gennemskuelig som i Joomla :).

Det er lidt mere avanceret. Jeg kan anbefale design guiden og ellers kan vi hjælpe dig billigt Smile

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 18:34

Jeg tror måske du har misforstået mig med hensyn til attributter. Jeg vil gerne have at kunden, inden varen bliver lagt i kurven har mulighed for at udfylde de attributter jeg har sat.

For eksempel en drop down med ønsket farve, eller en tekstbox hvor kunden kan skrive en tekst de gerne vil have trykt på overfladen af bordet osv.

Som jeg forstår Attributes og Attribute Sets i magento, er det nogle ekstra felter jeg kan tilføje til brug i backend? Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:54

Gadensgaard:
Som jeg forstår Attributes og Attribute Sets i magento, er det nogle ekstra felter jeg kan tilføje til brug i backend? Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Du skal, når du opretter produktet bruge det nederste punkt der hedder Tilpasningsmuligheder(hvis shoppen er dansk) Her har du mulighed for at tilføje diverse felter kunden kan udfylde - Dropdowns, radiobuttons, textareas etc. 

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 19:00

Lige præcis. Så mangler jeg bare at finde ud af hvordan de defineres pr. kategori i stedet for pr. produkt :) ?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)