Jeg er fuldstændig enig med Malene. |
Ifølge udlægsreglerne står det helt klart i momsloven, at kørsel efter statens takster skal momses.
Det har intet med en varesalgsbetragtning at gøre.
/peter
Jeg er fuldstændig enig med Malene. |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
Hej Peter, Er det ikke sådan, at i praksis enhver ydelse, du som momsregistreret fakturerer kunden, er momspligtig - med undtagelse af porto og gebyrer? |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn
OK, takker mange gange for svar og debatten. Sagen er vist klar nu. Jeg får opkrævet den manglende moms og undlader at fakturere kørsel uden moms i det nye år. Og på de to små kunder jeg har faktureret "æder" jeg momsen selv. Flemming Bach
|
Ja, men så ser det ud til flertallet er af samme opfattelse Jeg har nu læst en smule op på momsloven, og kan i denne forbindelse ikke se, at momsloven § 27 m.fl. skulle nævne nogen om kørsel. Da det reelt er den eneste lovhenvisning, og hvis der ikke kan fremskaffes flere henvisninger Jeg er af princip af den opfattelse, at jeg altid kan blive klogere, men i sagens natur må det naturligvis underbygges af en eller anden form for dokumentation, som jeg beklageligvis ikke har fundet på nuværende tidspunkt. Som en lille tænsom finte Jeg håber at høre nærmere, og til Flemming, som startede tråden, kan jeg godt forstå din konklusion Med venlig hilsen |
Ja sagen er klar! Jeg synes nu Lars Gosvig (og Peter) har forklaret sagen ganske godt. Det følger af momslovens § 27, stk. 2, nr. 2 om biomkostninger. Bemærk at der ikke er tale om en entydig oplistning af omkostninger og man i loven skriver "og lign.". Du spurgte i en anden tråd, hvad det var som de store revisionskontorer kan som de små ikke kan. Her er der måske et eksempel på at de in-house har et større netværk til at være fagligt ajour på et større fagområde end en enkelt revisor alene kan være. |
TSP...Hvis du har Søren Engers Der står reglerne klart beskrevet.....og dit spørgsmål mht. Taxikørsel bliver også besvaret. Så der er ingen tvivl!
/peter
|
Hej Ja, jeg er enig derhen, at momsloven § 27 stk. 2 nr. 2 netop ikke udtømmende. At fakturere sin kørsel efter statens takster er præcis en biomkostningen/biydelse, som kan faktureres uden tillæg af moms Vedrørende bemærkningerne om "store revisionsfirmaer" kan du følgelig have ret, og dog alligevel ikke, men under alle omstændigheder er det jo stadig ikke et svar. Det er i bedste fald kun ud fra devisen, -Stor, større, bedst-. Som offentlig godkendt revisor er en af vigtigste dyder, at man kender sine begrænsninger. I langt de fleste tilfælde vil de små og mindre revisorer idet aktuelle tilfælde kunne hjælpe, og alternativt have et netværk, brancheorganisation, som de kan trække på, hvorimod de "såkaldte" store netop holder de indenfor egne rækker. Til Peter-Revisor Jeg kender ikke omtalte bog, så hvis du kan uddybe nærmere Med venlig hilsen
|
Værsgo. Den er 30 år gammel i år - 5 år mere end den tid jeg har arbejdet med moms- og afgifter. Sorry, ku' ik' la' vær Vh
|