Ja, så fik jeg fat i havd der var problemet - jeg sidder jo på en 21" skærm, så jeg har jo masser plads, og ikke på en "lavopløsningsskærm"... ;-) så jeg har jo da lige et problem der..
Mht. til teksten - Rene, du skriver noget om, at du systes jeg skal "rense" teksten for klichéer og talemåder.. det syntes jeg da også jeg har - så jeg er jo nok lidt blindet af mine skriblerier..? kan du ikke guide mig lidt i retning af hvad det mere konkret er du mener - for jeg kan desværre ikke lige få øje på det ??
Mht. til teksten - Rene, du skriver noget om, at du systes jeg skal 'rense' teksten for klichéer og talemåder.. det syntes jeg da også jeg har - så jeg er jo nok lidt blindet af mine skriblerier..? kan du ikke guide mig lidt i retning af hvad det mere konkret er du mener -
for jeg kan desværre ikke lige få øje på det.
Hej igen Peter...
Her får du et par eksempler på, at din hjemmeside har en del tekst hvor indholdet er godt, men "påklædningen" lidt slidt/klichéfyldt;-):
"Min styrke - at se muligheder frem for begrænsninger" "Jeg møder dig, der hvor du er - som den du er" (her bliver betydningen også lidt skizofren;-) "At skabe muligheder for personlig udvikling og vækst for den enkelte.." "det er her vi begynder at vende stenene, og se lidt nærmere på, hvad der gemmer sig nede under." "Det er ikke altid nemt at være studerende - der sker jo så meget!" "Jeg gør brug af forskellige psykologiske, pædagogiske, didaktiske og terapeutiske værktøjer, samt mine livserfaringer" (Det er næsten forventeligt hvis du ikke er mere konkret)
Når dine tekster er så korte, så springer de altså meget i øjnene.
Og husk nu, at jeg synes der er masser af god tekst på humanisten.dk - du skal bare lige have det personlige og nærværende ind i de ovenstående teksstykker, og så få gennemlæst siden for de sproglige småfejl der har sneget sig ind hist og her - dit gode firmanavn forpligter jo;-)!
Ja se, jeg havde jo ikke lige set dem som klicheer etc ;-)
Det er jo faktisk lidt bevidst at det er sådan nogle korte præcise tekster - for det er vel dem der normalt virker bedst på nettet - vi har jo kun et par sek til at fange folk.. har så en masse overvejelser om at smide større klumper ind - artikler, tests og meget andet, men det er jo lige med at finde en form til det - så det samtidigt ikke bliver alt for "tungt".. det var i det mindste mit udgangspunkt..
Men men - nu vil jeg så lige ha siderne gennemgnasket for teknisk fnuller etc - og så vil jeg absolut se at kigge på teksterne - og som sagt - på artikler mm..
og så iøvrigt mange tak for din feedback - jeg tager den absolut til mig med kyshånd - og tak for at du vil bruge din tid på det ;-)
Så har jeg fået rettet siden lidt til.. så nu er det lige tid til endnu en gang minitest.. denne gang er det så ikke teksterne jeg skal ha feedback på - de er nemlig ikke rettet endnu - men derimod design og teknik, da der jo var lidt bøvl med det tidligere..
Jeg sidder på mac i firefox. Jep, god kombination, som rigtig mange er begejstrede for (!) Men herpå virker din side ikke optimalt, så nogle af teksterne i boksen til højre forsvinder. Og dermed har jeg svært ved at greje din side. Af samme årsag ville jeg aldrig komme til at bruge din side – og dermed dig, da det irriterer mig for meget, at folk ikke kan lave en side, som også fungerer i firefox på mac...
Hvad der skal til, skal du ikke spørge mig om. Jeg er ikke it-nørd, men grafiker
Hmm - ja, men det er jo netop derfor jeg beder om at få den testet her..!
Netop for at siden jo gerne skal vise det den skal, overfor alle..
Og - hvad er det lige der er med det der firefox - for det er da vist generelt der der er problemer... er det så flertallet af sider der er for dårlige, eller er det firefox der er for dårlig til at vise sider ?? Hønen eller ægget ??
hvad er fordelen ved at benytte firefox frem for andre browsere ??
Fordele og ulemper i forskellige browsere er vel egentlig ikke det, det kommer an på. For mig er det lige meget, hvad du synes om firefox.
Det lyder nu, som om du irriteres over, at vi er nogle, der bruger firefox, og din side derfor ikke vises optimalt for os. Om du synes, det er et problem eller ej, vil jeg lade være op til dig selv. Du bad om kommentarer – og får dem.
Så hvis du synes, firefox er et problem, så skriv i stedet, at du kun ønsker, at folk med explorer på pc skal teste din side (!) Spøg til side, men er det dig eller den potentielle kunde, der har et problem?
Nej da.. jeg er ikke irriteret.. jeg spørger jo til hvad det lige er der gør firefox så interessant for nogle - og.. så er det vel iorden at spørge til, hvor problemet egentligt ligger - for det virker da somom det primært er folk der bruger firefox der har problemer med hjemmesiden - og så er det vel naturligt at spørge, hvad det så egentligt er der er fordelen ved firefox - og om det er firefox der er for dårligt, eller hvad ??
Og - jeg vil jo da gerne ha at min side iøvrigt virker til alle - også firefox..
Vi er mange, der bruger Firefox, fordi det er en yderst funktionel, hurtig browser med mange gode features og udvidelsesmuligheder gennem extensions. Firefox tolker HTML på en anden måde end IE, og her opstår det klassiske problem, nemlig at man skal til at undersøge om ens website ser fornuftigt ud i de forskellige browsere - de mest brugte er IE, Firefox, Opera og Safari (Mac). IE har en meget stor fejltolerance overfor "defekt" HTML, hvorimod Firefox, Opera og Safari er mere stringente - dette betyder, at din side ser fin ud i IE på trods af at du f.eks. på Referencer-siden har hele to head- og body-sektioner. Dette er absolut *ikke* korrekt HTML, og hvis IE havde været en nogenlunde fornuftig browser, havde den gjort dig opmærksom på det ved at vise siden forkert. Det ser ud til, at din side er lavet i Dreamweaver, der normalt er et udmærket program til What-You-See-Is-What-You-Get-webdesign, men her er noget gået grueligt galt og det har uden tvivl noget at gøre med hvordan din side virker i de forskellige browsere. Du bør enten bruge tid på at sætte dig ind i hvordan du laver korrekt HTML eller betale dig fra at få nogen til at gøre det for dig - alternativt kan du beslutte dig for, at de små 15% af internetbrugerne, der gør brug af andre browsere end IE, ikke ligger i dit kundesegment (tvivlsomt efter min mening) og ignorere problematikken samt de sure e-mails og debat-indlæg du måtte få. :)
Jeg er helt med på, at koden skal "renses" rimeligt grundigt igennem - men jeg var så ikke lige klar over at det nok er der problemerne ligger ift min side og firefox (m.fl)..