Hej derude.. Jeg har netop fået min side op at køre - så nu har jeg selvfølgelig brug for en masse test, check og feedback.. vh Peter |
og adressen er: http://www.humanisten.dk
/P
Hej.. jeg er personligt glad for at scientology ikke fik lov til at smykke sig med et domæne navn som humanisten.. Godt at du ikke valgte at sælge til dem.... Syntes dog at din side mangler noget finish.. Skyggen ved logoet i den røde boks burde den ikke være bag logoet..?? Og dine fritlægninger er lidt for dårlige og virker meget hakkede.. Måske burde du lade være med at brede siden så mget ud og samle den lidt.. Mange hilsner:/Thomas |
Hey der - og tak for respons.. ;-) Skal lige ha styr på hvad det er for fritlægninger du mener - er det "logoet" du mener - det er det samme som har det med skyggen..? og - hvad mener du med at samle siden?? vh Peter |
Det er en dejlig rolig og overskuelig side, du har fået lavet, og så er firmanavnet jo perfekt - godt du ikke "solgte ud";-) Jeg vil alene fokusere på din tekstkommunikation, idet der er mange andre aminoer, der har meget bedre styr på brugervenlighed, grafik og alle de andre vigtige elementer på en hjemmeside. Du er jo i en branche, hvor det er endnu sværere end i de fleste andre, at opfinde unikke værdier og visioner som kendetegner netop dig, dine kompetencer og dit firma...uden at det bliver klichéfyldt. Min overbevisning siger mig, at du falder lidt i denne klichégrøft, og det kommer desværre til at virke meget stærkt, idet dine tekststykker er så kompakte. Lad dem endelig blive ved med at være kompakte! Og omskriv dem så til et sprog som du renser for klichéer og talemåder. Det vil virke meget mere troværdigt. En kliché er jo ikke partout dårlig tekst, nogle gange er det bare lige det, der beskriver sagens kerne, det der skaber det rigtige billede i hovedet på læseren - og så skal du endelig bruge det. Men er din største og mest karakteristiske styrke virkelig "At se muligheder frem for begrænsninger"...ja måske - men er det så virkelig den eneste måde, det kan blive formuleret på? Næppe;-) Lad de glimrende citater i venstre side af sitet være det eneste mainstream og poplyriske på humanisten.dk - der er de nævnt som citater og sætter tankerne i gang hos læseren omkring livet i almindelighed. Din hjemmesidetekst skal modsat gængse citater, sætte gang i den besøgendes lyst og behov for at kontakte netop dig, og derfor skal dine ord og værdier skildre dig som person. Din tekst omkring støtte til pårørende er troværdig, imødekommende og frygtelig relevant - den kan stå alene, ingen klichéer men talt lige fra hjertet. Din livserfaring skal du på lignende vis have til at præge resten af dine tekster. Og så lige din forside: Du får skabt genkendelse og relevans, ved at opridse nogle ord som kan være flyvske og vidtfavnende - så læseren tænker "han har ret, jeg ved faktisk ikke helt, hvad de termer dækker over!" Men så får du ikke lige taget den besøgende i hånden, og givet et hurtigt og interessant eksempel på hvad netop et af de fem uhåndterbare ord kunne være og gøre for ham! Du spørger i stedet: " Måske du lige skulle bruge 5 min. på at høre mere om disse fem ord?" Jeg er bange for at man ikke gider. Du skal lige give mig det eksempel på forsiden, som river benene væk under mig. Når først benene er revet væk, er jeg nemmere at holde fast - og så kan du lige så stille hjælpe med at få mig rejst igen;-) Mvh. René |
Hej Synes som sådan at siden er rimelig overskuelig og generelt rimelig flot, da den er holdt i et simpelt design, som jeg tror passer til dit koncept. Udover dette så virker siden umiddelbart ikke som udtænkt. Den få ikke de to gennemgående streger, samt en del af billedet med. Dette er noget jeg synes du skal udbedre, da firefox vinder mere og mere ind hos netbrugere. Jeg vil også anbefale dig at få en scroll i en eller anden form, således at man nemmere kan finde rundt og styre på siden. Ellers synes jeg, at det ser fint ud - dog mangler du selvfølgelig noget tekst, som du også selv påpeger :) Er det mig, eller går ens indlæg lidt amok mht. åøæ når man bruger firefox? :D |
tak tak.. Det sværeste i verdenen at "sælge" og i øvrigt forholde sig objektiv til, er jo sig selv - og det må jeg da sige har været, og er, t af de største problemer omkring mine tekster.. så hvis du har "½" time, kunne det da være jeg skulle købe den af dig - så jeg kan få det sidste på plads - så det bliver en rigtig "sællert" ;-) Dog vil jeg så sige, at jeg faktisk er rimeligt godt tilfreds - for i forhold til mine konkulleger i markedet, så mener jeg selv at min side, udover at se rimeligt godt ud, også udstråler og afspegler en rimelig professionalisme - og dette så ikke sagt for at forsvarer ;-) mht. firefox og de problemer siden har der - så er jeg noget blandet... i det hele taget er jeg noget blandet omkring alt det med såvel browser-optimering, for slet ikke at tale om søgemaskineoptimering.. så mere om det - gode råd og "to-do"... ;-) vh Peter |
To ting: 1. Jeg ville personligt ændre mailadressen fra info@ til peter@, det giver et mere personligt præg, især med tanke på at coaching er meget personligt. 2. Rigtig lækker side! ![]() |
Hey demitri.. tak for respons.. ;-) Og hvad mener du med det.. der står da peter@humanisten.dk ;-) (nu) /P |
|