Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kærestes firma er ved at gå konkurs - hvad hæfter han for personligt?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Didididi:

Først og fremmest tusind tak for jeres hurtige svar! Og jeg modtager da i høj grad også ærlige svar!

Jeg kan også godt se, at det er noget værre rod at få viklet mig selv ind i, og jeg skal også have styr på det hele.

Vi skylder ikke penge for huset - der er vi med i regningerne. Men jeg kan jo godt se, at arbejdet ikke ligefrem fosser ind. Så derfor skal der handles hurtigt. Det er min kæreste også meget klar over, og han har i høj grad også selv gjort alt, hvad han kunne for at rette op på det, han lige p.t. kan - bl.a. ved at sælge sin ene firmabil, maskiner og han har netop fyret den sidste ansatte.

Han er jo også en ulykkelig mand (forståeligt nok), og han tænker jo allermest på at redde hus og hjem, men det er klart, at det skal gøres på rationel vis. Og derfor er det også rart, at vi har styr på samtlige muligheder mm.

Han har dog holdt kreditorerne væk - det er kun bankerne, der har pant i huset (og det mener jeg da, at de har helt automatisk, når man optager kassekreditter?). Så er der lige én kreditor, han skylder 30.000 kr., som også har pant i huset.

Men konsekvenser må jo tages, og man kan ikke leve i noget, der ikke er muligt rent økonomisk. Kan dog stadig bare ikke se, hvad det hjælper at sælge huset for bankernes vedkommende; kun hvis vi får mere for den, end der skyldes?

Hej

Det var Bertil jeg mente da jeg håbede en her fra Amino ville se tråden. Jeg kender ikke manden, men har altid en behagelig indtræden i tråde af denne art, og hvis han også håndterer sagerne på samme vis, så tror jeg det er en god idé at give ham et kald.

Mvh

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Didididi:
Først og fremmest tusind tak for jeres hurtige svar!

Jeg synes dig og din mand skulle ofre tiden og tage en samtale med Bertil Vrou Thomsen. Jeg er sikker på at Bertil kan give lidt klarhed over jeres situation og jeres muligheder fremover.

Det drejer sig om at være proaktiv nu og det er mit indtryk at Bertil har en god og professionel indgangsvinkel til at kunne hjælpe jer videre nu.

Jeg håber, at I får klaret jeres problemer.

Henrik

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 21:22

Didididi:
Kan dog stadig bare ikke se, hvad det hjælper at sælge huset for bankernes vedkommende; kun hvis vi får mere for den, end der skyldes?

Jeg forstår godt du kan undres men det drejer sig om risikoafdækning.
Men det kræver mere viden omkring jeres konkrete forhold, hvor ligger ejendommen, hvad er udbudettet p.t. der osv. for at man kan komme med et korrekt råd. Det er derfor jeg opfordrer dig til at ring på 98311022 / 29924519 f. eks. i morgen formiddag, så vil jeg kunne vurderer, om der er grundlag for at kæmpe for at bevare jeres hus. Men det vigtigste er at I ikke for svækket dine handle muligheder ved at få jeres økonomi filtret sammen på den forkerte måde.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 21:22

Didididi:
Kan dog stadig bare ikke se, hvad det hjælper at sælge huset for bankernes vedkommende; kun hvis vi får mere for den, end der skyldes?

Jeg forstår godt du kan undres men det drejer sig om risikoafdækning.
Men det kræver mere viden omkring jeres konkrete forhold, hvor ligger ejendommen, hvad er udbudettet p.t. der osv. for at man kan komme med et korrekt råd. Det er derfor jeg opfordrer dig til at ring på 98311022 / 29924519 f. eks. i morgen formiddag, så vil jeg kunne vurderer, om der er grundlag for at kæmpe for at bevare jeres hus. Men det vigtigste er at I ikke for svækket dine handle muligheder ved at få jeres økonomi filtret sammen på den forkerte måde.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:33

Med fare for at gøre denne debat til ren knopskydning - vil jeg dog lige svare for mig.

Lagersalg123 - JEN:

Per B. Lauridsen:

Lagersalg123 - JEN:

2. Din kæreste har, undskyld udtrykket, vist uansvarlighed af værste karakter. Derfor skal du ikke indgå nogen aftale om huskøb med hans far. Disse gældsposter opstår ikke lige pludselig, og nedgangen i byggeriet grundet krisen har alle været bekendt med. Når han lader en kreditor tage pant i jeres hus, så er han allerede derude hvor han ved det går galt. Med et ansvar for sin familie som han har, så er det uforståeligt at han ikke har lagt tingene om i selskabsform og dermed begrænset hæftelsen.

Hvordan kan du dømme kæresten. Hvordan ved du at han har handlet uansvarligt..? Han kan haft haft en udmærket virksomhed med naturlige gældsposter til udstyr eller andet. Så kommer krisen og han kæmper naturligvis for sit firma.

Med 2 kassekreditter og en kreditor der har taget pant samt gæld til kreditorer, så har han handlet for sent.
2 kassekreditter er helt normalt. At en kreditor har taget pant i huset kan være en fornuftig løsning på forkert disponering. At begge kassekreditter er kørt i top sker hurtigt når der er ansatte i billedet og nedgang i projekter - eller projekter som er trukket tilbage. 

"Når han lader en kreditor tage pant i jeres hus" - hmm.. har han noget valg når han er i fogedrettet..? Det er jo ikke noget han selv har tilbudt før krisen som en slags betalings sikkerhed.

Han ved det længe før han skal i Fogedretten, mindst 1-2 måneder!!
Og det vil du hen med..? Skulle han have lukket firmaet fordi han møder modgang og pantsætter huset..? 

"Derfor skal du ikke indgå nogen aftale om huskøb med hans far" - Det er da den ultimative dårligste rådgivning der er endnu er givet - og på baggrund af at kæresten skulle handle i affekt. Hvis huset betyder meget for dem er det sikkert en god løsning hvis ellers der bliver lavet en god handelsaftale.

Det er ingen god løsning at gældsætte sig på den måde og så have en moralsk forpligtelse. Du tænker ikke klart og rationelt.
Jeg tænke helt klart og rationel..! - Hvis det er drømmehuset og de har et godt forhold til familien er der intet der forhindre en handelsaftale
med dem begge som ejer. Dette kan gøres på flere måder og kræver særskilt rådgivning. 

"3. Du kan derfor ikke stole på hans forslag eller dispositioner, da disse vil være i affekt (forståeligt nok) og ikke rationelle. Han vil naturligvis sikkert gøre alt for at gøre dig glad og tilfreds, men ingen ord kan rette op på den gæld han har." - God ide at sætte splid i deres forhold nu hvor de netop skal holde sammen!

Det må være din unge alder og manglende erfaring der skriver. Eller mangel på evne til at forstå det skrevne ord. Men jeg skriver det gerne så det giver mening for dig: Ha Ha Ha.. Hvad siger bedste fra lagersalg.. Min erfaring inden for at redde røven på folk som er ved at gå konkurs kan du ikke sætte et eneste mén ved. 

Da din kæreste naturligvis vil gøre alt for at hold sammen på familien, så er det vigtigt en af jer holder hovedet koldt og tænker praktisk og ikke følelsesladet.

Håber så du bedre kan forstå det, og det har intet med splid at gøre.
Det har da meget med spild at gøre at sætte kæresten uden for indflydelse. 

"5. MEN luk firmaet og send kæresten på arbejde som lønmodtager. Han SKAL være klar til at tage hvilketsomhelst job, og måske I sammen kan få et ekstra weekenjob med rengøring.

6. HVIS han på noget tidspunkt skal være selvstændig igen, så skal det være i selskabsform uden personlig hæftelse."

Hvis han stadig har en ok indtjening skal de da ikke afskrive hans indtjening nu - specielt ikke når arbejdsmarkedet lider som det gør nu.
Alt efter hvordan situationen er vil det da være bedre at indgå frivillig gældsanering med kreditor. 

For nu at bruge din egen retorik. Så vrøvler du og aner ikke hvad du snakker om. Der er ikke noget der hedder frivillig gældssanering. Og havde han en ok indtjening, så ville han også have kunnet holde kreditorerne for døren.
Jeg må atter le... Frivillig gældsanering eller betalingforlig med kreditor er meget brugt. Gælden bliver hermed nedsat til x-% og der skal udvises rettidigt betaling af x-antal kr i 3-4 år. 

Helt enig i punkt 6 - helt sikkert.

"Kreditorerne (dem udover banken og dem der har et pant på 30.000) kan ikke rigtigt gøre noget, med mindre de er meget gale på ham. Han kan derved risikere en personlig konkurs, og så går tingene stærkt. Så har I ingenting tilbage." - De kan gøre præcis lige så meget som dem med pant - det tager bare længere tid da de skal gøre udlæg via fogedretten.

Lige et indspark mod spekulativ rådgivning.

Og lige et svar på et indlæg skrevet af en med manglende erfaring.

Manglende erfaring... hmm.. mere erfaring end du nok nogensinde får.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:44

Per B. Lauridsen:
Med fare for at gøre denne debat til ren knopskydning - vil jeg dog lige svare for mig.

Jeg synes det ville være klædeligt, hvis tråden holdte fokus på at hjælpe Didididi.Yes

Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Per B. Lauridsen:

Manglende erfaring... hmm.. mere erfaring end du nok nogensinde får.

Nu blev tråden ikke oprettet som et ønske om debat, men som et ønske om hjælp. Den hjælp er på vej til dem hvis de griber telefonen.

Med hensyn til dig, så er du bare en af de selvforherligende små pomfritter der tror de kan klare hele verden på den halve tid. En pomfrit som dig fortjener ikke mere opmærksomhed udover dette indlæg, da du fatter minus af det skrevne ord.

Istedet for at give dig i lag med diskussion du ikke evner med mig, så skulle du meget hellere have givet råd til trådstarter, men sådan er det med folk der ikke fatter så meget.

Og hvis du hermed tror jeg ikke kan svare igen på dine latterlige betragtninger, så tager du fejl. Men jeg ønsker ikke mere fnidder i denne tråd, og du er udenfor rækkevidde rent forståelsesmæssigt.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)