Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sorry, there was a problem with your last request!

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Rohde:
For de teknisk interesserede ligger den i en såkaldt stored procedure (helt specifikt en som sørger for at der er styr hvilke tags et indlæg tilhører) som leveres med den software Amino er baseret på.

Se, det var det jeg sagde. Thumbs up to PROSA hehe :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18

Jeps

Har svaret på en del indlæg den seneste halve time, og får følgende hver gang, selv om mit indlæg/svar går igennem

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Timeout expired.  The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[SqlException (0x80131904): Timeout expired.  The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.]
   System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +212
   System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +245
   System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj) +2811
   System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishExecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString) +2481516
   System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async) +2483169
   System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result) +424
   System.Data.SqlClient.SqlCommand.InternalExecuteNonQuery(DbAsyncResult result, String methodName, Boolean sendToPipe) +522
   System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery() +182
   CommunityServer.Data.ForumsSqlDataProvider.UpdatePostCategories(Int32 sectionID, Int32 postID, String[] categoryList) +514
   CommunityServer.Discussions.Components.Posts.AddPost(ForumPost post, User postAuthor) +103
   CommunityServer.Discussions.Controls.CreateEditForumPostForm.SavePost(Thread post) +139
   CommunityServer.Discussions.Controls.CreateEditForumPostForm.SubmitButton_Click(Object sender, EventArgs e) +293
   System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e) +115
   System.Web.UI.WebControls.Button.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +140
   System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +29
   System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +2981

Server Error in '/' Application.

Timeout expired.  The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19

Hey Surprise

Det skete ikke i denne tråd Confused

Med venlig hilsen

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 22:20

Har fået fejlen et par gange her inden for de sidste 5 minutter..

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 17:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi er nu et skridt på vejen mod færre "Sorry, there was a problem with your last request!"-siden. Big Smile

Jeg har netop lagt noget nyt kode op, som er meget hurtigere. Det er ikke den "magiske løsning" endnu, den arbejder vi stadig på, men dette er et skridt på vejen i at få ryddet op i nogle af de langsomme stored procedures. Denne ændring vil især mærkes i at debat-, blog-, og gruppe-forsiden indlæser en del hurtigere end før.

For dem der er teknisk interesserede, kan jeg uddybe at pågældende stored procedure modtog et XML dokument som den arbejde med via OPENXML o.a. Dette tog til tider (ikke altid selvfølgelig) ret lang tid (30-50 sekunder!). Og ja, XML er dejligt, men desværre også meget tungt til tider. Nu bruges bare en simpel komma afgrænset tekststreng (comma separated list eller CSL), og vi har fået nedbragt pågældende del af omtalte stored proecdure til at tage 12% mod 92% før!

Men som sagt, der ligge stadig noget arbejde for an os førend vi er helt i mål. Men vi arbejder på det Cool

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:12

Død over XML :)

Jeg skal faktisk til London i februar og holde et anti-XML foredrag hehe

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 17:19

Mikkel deMib Svendsen:

Død over XML :)

Jeg skal faktisk til London i februar og holde et anti-XML foredrag hehe

Big Smile

XML er smart nok i teorien. Men der er godt nok et redundant og teksttungt dataformat.

Jeg mener...WTF:

<Person><Name>Per</Name></Person>

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)