Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Celebrities og marketing

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Heysa,

Er bare interesseret i at vide hvad folk synes om marketing via. et ikon/celebrities eller hvad I vil kalde det. Tror I p� at det kan gavne ens virksomhed at lave reklame via en kendt person og har nogle evt. erfaringer at dele ud? Hvad er fordele og ulemper?
Jeg t�nker ogs� lidt stort.. Hvad f�r de helt store virksomheder til at betale utrolige summer for at f� f.eks. en David Beckham til at st� med en Pepsi i h�nden?
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har 100% en stærk virkning. De rigtig kendte er bare hundedyre og de vil de fleste ikke bruge. Nogle af reklamerne med kendte virker bare ikke efter min mening. F.eks. ole Ernst med kosttilskud eller Lotte Heise med vaskepulver.

Et billigere alternativ er alle disse wanneabe som er i TV hver uge. "stjerne for en aften", "Huset", "Robinson". De oplever stor medieinteresse så længe de er på og bliver næsten afhængige af det. Mange af dem oplever et tomrum lige så snart de ikke er på Tv mere og en nye serie ruller over skærmen.
 
Brug dem f.eks.- de har også en interesse i at dyrke deres egen personlighed og vil ofte være interesserede for mindre beløb.
 
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er som udgangspunkt meget simpelt. Disse helt store stjerner, Beckham er et godt eksempel, er personligt meget stærkt branded/eksponeret. Han er for mange et idol, dvs. de ting han laver/bruger osv. er eftertragtet af hans fans.

Hans konstante medie ekponering giver også et godt grundlag for at bruge hans ansigt og krop. Folk kender til den og vil stoppe op og kigge nærmere på det (mest kvinder ). Men da klart også fyre, der kan se han er en populær fyr hos damerne og f.eks. lokkes til at bruge den nye Gillete skraber på den konto.

Her udover er der selvfølgelig det at hans personlige brand udstråler nogle ting, som produkter gerne vil forbindes med. Han er en dygtig forboldspiller (kunne være noget hvilket som helst andet), familie far osv. De værdier er gode for nogle virksomheder og det vil de betale for. Samme grund den ellers pæne Kate Moss røg ud af alle hendes lign aftale da hun blev taget med næsen i hvidt pulver. Så forbindes de med værdier de ikke synes så godt :).

Det er risikoen ved at bruge disse stjerner/idoler, de holder ikke altid deres sti ren for sådanne ting.

Håber det hjalp lidt på det, med et marketing synspunkt på sagen.

/Rasmus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)