Det er en desperat nyhed.
Hvis man analyserer meddelelsens reelle indhold, kan det vel koges ned til:
Vi har foretaget en undersøgelse. Der er ikke sket ændringer i tilfredsheden. Vi vil heller ikke ændre i servicen.
Altså: Intet nyt fra vestfronten.
Overskriften holder overhovede ikke, hvad den lover, og hvis jeg var kommunikationschef hos SKAT, var der en tekstforfatter, der stod til småspanking.
I øvrigt er det da skægt at se deres holdning til service:
"- Tilfredsheden med ventetiden er faldet en smule, men den er stadig helt acceptabel. Det mindre fald kan skyldes, at mange kommer midt på dagen i deres frokostpause, og det sker samtidig med, at ekspeditionsmedarbejderne på skift holder pause. Så vi opfordrer normalt kunderne til at komme tidligt på dagen, hvor ventetiden er kortest."
Nu er det en nummerpladeekspedition, det handler om.
Tænk, hvis det var en sandwichbar...
Hvis SKAT virkelig ønsker at forbedre deres kundetilfredshed, skulle de netop sætte ind med ekstra mandskab i folks frokostpause i stedet for at skære i bemandingen på netop det tidspunkt, hvor der er flest kunder i butikken. Mon denne strategi har noget at gøre med, at de har monopol?
mvh Hans