Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pudsigt sprogbrug af SKAT

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Overskrift i en pressemeddelelse:

Kunderne er vilde med SKAT's nummerpladeekspedition Broken Heart

http://www.skat.dk/

Syntes slet ikke den passer ind blandt resten af teksten på SKAT's hjemmeside.

Desuden er den faldet med 0,4 , ikke godt nok Cool

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Overskrift i en pressemeddelelse:

Kunderne er vilde med SKAT's nummerpladeekspedition Broken Heart

De prøver bare at være moderne, og skabe et levende sprogbrug, som blot giver den stik modsatte effekt end ønsket... Men komisk det er det i hvertfald...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Overskrift i en pressemeddelelse:

Kunderne er vilde med SKAT's nummerpladeekspedition Broken Heart

 

http://www.skat.dk/

 

Enig i at det ikke SKAT's normale sprogbrug, og derudover, når man så dykker i materialet, finder man en helt anden sprogbrug, så overskriften burde være:

"Kunderne er enige i at SKAT's nummerpladeekspedition fungere"

Dog vil jeg bemærke, at efter gennemlæsning af undersøgelsens baggrund og kommentarer, så er det trods et fint resultat, hvor max. er 5. Hvis nogen er interesseret, kan man faktisk finde en oversigt over, hvordan det står til hos ens eget skattecenter.

Med venlig hilsen

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en desperat nyhed.
Hvis man analyserer meddelelsens reelle indhold, kan det vel koges ned til:

Vi har foretaget en undersøgelse. Der er ikke sket ændringer i tilfredsheden. Vi vil heller ikke ændre i servicen.

Altså: Intet nyt fra vestfronten.

Overskriften holder overhovede ikke, hvad den lover, og hvis jeg var kommunikationschef hos SKAT, var der en tekstforfatter, der stod til småspanking.

I øvrigt er det da skægt at se deres holdning til service:

"- Tilfredsheden med ventetiden er faldet en smule, men den er stadig helt acceptabel. Det mindre fald kan skyldes, at mange kommer midt på dagen i deres frokostpause, og det sker samtidig med, at ekspeditionsmedarbejderne på skift holder pause. Så vi opfordrer normalt kunderne til at komme tidligt på dagen, hvor ventetiden er kortest."

Nu er det en nummerpladeekspedition, det handler om.
Tænk, hvis det var en sandwichbar...

Hvis SKAT virkelig ønsker at forbedre deres kundetilfredshed, skulle de netop sætte ind med ekstra mandskab i folks frokostpause i stedet for at skære i bemandingen på netop det tidspunkt, hvor der er flest kunder i butikken. Mon denne strategi har noget at gøre med, at de har monopol?

mvh Hans

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Mon denne strategi har noget at gøre med, at de har monopol?

Det kan jo også være at de enkelte SKAT medarbejder ikke er bange for at miste deres job skulle en enkelt kunde eller to gå uden at blive serviceret...

MEN 2010 er året med kunden i centrum - har jeg læst - så mon ikke denne vigtige Danske institution som så ofte før har ofret sig ved at udføre søn- og helligdages razziaer mod SKATTE SVINDLER uden hensynstagen til medarbejdernes krav på overholdelse af hvilebestemmelser, arbejdstider, omsorgsdage eller endda uden hensyntagende til børnefamilierenens generelle krav; ender med at sætter alt ind på at forbedre servicen til deres kunder?

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)