Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste danske bogføringsprogram

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Der findes efterhånden et bredt udvalgt af regnskabsprogrammer, og ikke to er ens. Mit råd er derfor, at du prøver nogle forskellige af. De fleste regnskabsprogrammer, eller i hvert fald de online, tilbyder en gratis prøveperiode.

Du skriver, at din virksomhed stadig er på hobbybasis, og det derfor virker overkill med et regnskabsprogram.

Det kan jeg sagtens følge dig i. Jeg har også set flere anbefalinger på bare at bruge et Excel-ark i opstarten. Men fordelen, ved at vælge et regnskabsprogram fra starten, er, at du så slipper for at skulle overføre data mv., hvis/når du så beslutter dig for at bruge et regnskabsprogram.

Det er sikkert svært allerede nu at forestille sig, hvor mange funktioner man får brug for i et regnskabsprogram. Men uden at holde den store salgstale (ja, jeg er nok ret forudindtaget, idet jeg arbejder for e-conomic Wink) så har e-conomic et grundmodul med masser af funktioner - bogføring, fakturering, debitor- og kreditormodul og meget andet.

Der er også mulighed for at udbygge med forskellige tillægsmoduler som lager- og projektstyring.

e-conomic er 100% online, så du er i hvert fald ikke afhængig af at skulle ordne dit regnskab kun på én computer. Du er velkommen til at prøve programmet gratis i 14 dage, hvis det lyder som noget for dig.

Mange hilsener

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

@Thomas Sindberg: 

Kan det passe, at man ikke kan uploade filer i e-moms? Hvad er tanken så, at man gør med bilag?

@Sisse Hansen: Tak for oversigten. Jeg vil helt sikkert kigge nærmere på e-conomic. 

Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

What the... 

Bilagsarkiv er heller ikke standard hos e-conomic...

Hvordan kan man lave et online regnskabsprogram uden at have det med? Forsvinder hele idéen med at have alt gemt online ikke, hvis man alligevel skal have sine bilag lagret et eller andet sted?

Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt og læst en masse godt om Billys Billing: https://billysbilling.dk/

Vi bruger i dag e-conomic, men planlægger at skifte til Billys Billing så snart de får udviklet et API, som vi kan bruge i forbindelse med vores webshop. Dette er i dag det eneste som holder os knyttet til e-conomic

Er der andre herinde som kan fortælle lidt omkring deres oplevelser med Billys Billing contra e-conomic?

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jakob: Jeg er usikker på, hvad du mener med "Bilagsarkiv"? Er det løse bilag, du gerne vil have ind i regnskabsprogrammet? For det kan sagtens lade sig gøre med vores indscanningsmodul.

@Chris: Bare af ren og skær nysgerrighed - hvorfor vil du gerne skifte fra e-conomic?

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

@Sisse: Jeg vil bare gerne kunne gemme pdf-filer på en måde, så de er linket sammen med den post, de vedkommer. 

Hvis jeg har bogført en udgift, skal regningen i sagens natur kunne tilgås fra samme skærmbillede. Alt andet virker som dobbeltarbejde for alle parter. 

Om den kan indscannes eller ej er mindre vigtigt. 99% af alle fakturaer får og sender jeg alligevel på mail. 

Jeg så godt, at jeres indscanningsmodul kunne noget tilsvarende, men det er jo tilkøb. Jeg undrede mig over, at det ikke var standard. 

Igen: Det kan være mig, der ved for lidt om regnskab og bogføring, men jeg har svært ved at forestille mig hvem der IKKE skulle have nytte af det. 

Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@Sisse Hansen

Vi synes at priserne hos jer er for høje for en lille virksomhed som vores, - Vores behov taget i betragtning.

Vi er glade for at vi kan overføre samtlige vores faktura fra vores webshop til regnskabsprogrammet med et tryk på en knap. Dette er hele årsagen til at vi stadig benytter e-conomic
Herudover opretter vi nogle få faktura manuelt og deler vores login med vores revisor.

Når Billys Billing engang får færdigudviklet sit API vil vi kunne dække samtlige vores behov til kr. 89,- om måneden mod jeres kr. 155,-

Jeg har henvendt mig til jeres kundeservice og forespurgt om ikke i mangler et modsvar til den billige løsning hos Billys Billing for vi som er lidt mindre iværksættere, men fik blot oplyst at I ikke kunne gøre det billigere end de nuværende kr. 155,- pr. måned.

Kort fortalt har jeg svært ved at se hvad jeg får mere hos jer for den ekstra betaling, når der i den nærmeste fremtid fremkommer API til Billys Billing.
Derudover har I en begrænsning på 2000 posteringer pr. år til den ovennævnte pris, mens vi kan oprette ubegrænsede faktura hos Billys Billing til kr. 89,- om måneden.
Over 2000 posteringer er dog ikke aktuelt for os på nuværende tidspunkt.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Jakob: Hvis jeg forstår det, du efterspørger, helt rigtigt, så skal du bruge vores indscanningsmodul til det. Det er ikke en del af grundmodulet.

Jeg kan sagtens forstå, at du synes, at alle kunne have bruge for det. Men sådan er det vist ikke. Der er bare nogle, som foretrækker at have bilag i en ringmappe eller lignende Smile

@Chris: Jeg kan sagtens forstå, at en pris på 89,- vs. 155,- virker mere attraktiv. Og hvis du er sikker på, at Billys Billing kan de ting, som du har brug for - jamen, så er et skift jo helt fair.

Men det her med regnskabsprogrammer er godt nok en svær størrelse. Der er jo ikke to, der ligner hinanden. Det er måske lidt ligesom med biler. De kan få dig fra A til B, men design, ekstra knapper, hestekræfter osv. skiller dem ad Smile

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej hej

En lidt morgensur hilsen fra mig.

Jeg har da aldrig hørt magen til vrøvl, hvem fanden skifter regnskabssystem for sylle 100 kr om måneden, folk glemmer altså at holde fokus på deres drift, og fokus på at tjene penge... prøv og regn ud hvor lang tid du skal bruge på at skifte systemet ud og lære det at kende = mange mange timer.

Regn så ud hvad du tjener mere ved et skifte, øger du omsætningen? næh sikkert ikke..

Så du vil skifte system = bruge en masse tid = penge! Restultatet er at du ikke tjener mere, men spare sølle små 100 kr pr måned? det kan da aldrig nogensinde betale sig.. brug nu tiden på at optimere din drift og udtænke nye muligheder og glem den sidste 100 mand.. :)  

Sorry den lidt hårde tone, men jeg er så træt at gratis mentaliteten, kvalitet koster penge og den sidste 50´er du kan spare pr mdr redder altså ikke dit firma eller hjælper dig ud af krisen

Dbh Johnny.

Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sisse

Ikke desto mindre er det "standardudstyr" hos Billys Billing, som mere og mere ligner min løsning. 

Alt hvad jeg skal bruge (inkl. altså upload af faktura) til 89 kroner om måneden. Det har jeg ikke set nogen, der kan konkurrere med. 

Angående folk, der foretrækker ringbind: Tror du ikke det er de samme, som foretrækker at have regnskabsprogrammet liggende på en gammel, støvet, stationær computer i baglokalet? Hovedfordelen ved at lægge sit regnskabsprogram i skyen må alt andet lige være, at man gør sig fuldstændig uafhængig af platforme og kan tilgå al sit regnskabsmateriale fra hvor som helst med en internetforbindelse...

Hvis Billys Billing kan gøre det til standard og ovenikøbet har lavere priser end jer, må I da komme lidt ind i kampen :-)

@Johnny: Tak for salgstalen, du. Interessant at se, at måden I holder på jeres kunder er at forsøge at overbevise dem om, at det da er alt for besværligt at skifte. I kunne også prøve at levere et produkt, der var så godt, at folk ikke går i markedet for at kigge på alternativer. 

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)