Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges vedr. Amerikansk statsborger og arbejde & ophold i Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle af jer som har erfarring med reglerne og mulighederne for at en Amerikansk statsborger kan bo og arbejde her i Danmark?  I så fald hører jeg meget gerne om det.

Helt konkret har jeg en virksomhed i IT branchen (et ApS som er 100% ejet af mig selv). Jeg har en ven der bor i USA og er Amerikansk statsborger. Han og jeg vil meget gerne arbejde sammen her i Danmark, da han har nogle kvalifikationer ifbm. internationalt salg, som kan være særdeles gavnlige for min virksomhed.

Kan han overhovedet få lov at flytte til Danmark, og arbejde i min virksomhed ?  I givet fald, hvad er betingelserne, og er det tidsbegrænset ?

Vil det gøre det lettere hvis han bliver medejer af min virksomhed ?  Og kan han i det hele taget blive medejer af mit ApS når han ikke er Dansk statsborger ?

Og please.... undlad helst bare at sende en link til Udlændinge Styrelsen eller hvad det nu hedder - har siddet og tæsket deres sider igennem uden at blive en s... klogere.

Mvh
Leif

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 19:15

Er der virkelig ingen her der ved noget om dette?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 19:32

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:39

Hej Leif

Jeg kender ikke jura'en

Men jeg kender en, som løste problemet kreativt/heldigt, vedkommende er amerikansk statsborger men havde en italiensk bedstefar, så en tur på den italienske ambassade og vupti var der pludseligt et italiensk pas. Så nu er Europa åben for hende uden begrænsninger. Det kunne være din makker er lige så heldig, en kendsgerning er det ihvertfald at en stor part af amerikanerne har europæiske rødder.

De bedste hilsener

Finn

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:42

Held og lykke... du får brug for det.

Jeg husker en sag med Spamfighter og Thorborg hvor han skulle bruge en oversætter til det amerikanske marked. Hun skulle arbejde i danmark, men det var vist tovtrækkeri af værste ende.

Danmark er desværre meget fjendtlig indstillet overfor andre end danskere når det gælder opholds/arbedstilladelse. (taler af erfaring)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)