Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man gå med burka i Danmark?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres indlæg under det at optræde anonymt, med burka eller andet - både i det offentlige rum og i Amino.

Loven giver rum for anonymitet, og sådan skal det også være i det offentlige rum. Overvågning må kun foretages af myndighederne.

Blandt venner bør man kunne snakke om alt muligt - derfor Café muligheden.

Jeg er også helt enig med Mikkel i formålet med at medvirke i debatten. Men der er også andre muligheder med Amino, hvis man vil aflægge anonymiteten, hvilket du også har gjort.

Hilsen, Bent, A&B

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:11
Dato: 19-10-2006 12:07:57
Forfatter: A&B
Tak for jeres indlæg under det at optræde anonymt, med burka eller andet - både i det offentlige rum og i Amino.

Loven giver rum for anonymitet, og sådan skal det også være i det offentlige rum. Overvågning må kun foretages af myndighederne.

Blandt venner bør man kunne snakke om alt muligt - derfor Café muligheden.

Jeg er også helt enig med Mikkel i formålet med at medvirke i debatten. Men der er også andre muligheder med Amino, hvis man vil aflægge anonymiteten, hvilket du også har gjort.

Vil ikke afvise at det er mig der er sløv, men forstår simpelthen ikke hvor du er på vej hen med indlægget? Først spørger du ind til lov, krydret med lidt religion, derefter går den på anonymitet på Amino, derefter lidt brok over lovgivning og paragraffer, nu snakker du så om overvågning?

Er slet ikke med.....
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:39
  Enten har jeg virkelig fået alt for lidt søvn i nat - eller også så fatter jeg simpelthen bare ikke "tråden" i tråden..?

Men uanset hvad, så er det faktisk IKKE ulovligt at gå ind i en bank iført skimaske, elefanthue, styrthjelm - eller for den sags skyld en burka.

Bankerne opfordrer generelt til at man ikke  bærer f.eks. en styrthjelm eller tilsvarende af hensyn til personalet. Men det er ikke ulovligt at gøre det. Der er dog nogle enkelte banker, som oftest har været meget plaget af røverier, hvor de har sat skilte op med at man ikke må bærer maskering - men det er i meget få banker.

Det skal dog ikke tages som en opfordring til at man næste gang går ned i banken iført en elefanthue. Prøv at tænke på hvordan du selv ville have det, hvis du havde oplevet et eller flere røverier udført af en person med elefanthue eller lignende, og der så kom et eller andet fjols ind for at hæve en check og så - bare fordi det ikke er ulovligt - har en elefanthue på.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 14:52
*G* Tråden er vist spaltet og stritter nu i et par retninger :D

Jeg ved godt det ikke er ulovligt, men det er at udsætte andre for unødig ængstelse ved at bevæge sig maskeret ind i en bank. Men altså nu er der også forskel på at have en elefant hue og en burka på når man går ind i en bank syntes jeg, signalerne er lidt forskellige ;)

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 15:08

Hvad folk klæder sig med, er deres helt egen sag og med deres eget ansvar. Dvs. resten af snakken om hvad der skal ske med deres bank osv, det er deres eget ansvar og en tanke de sikkert har gjort, skal gøre.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:42
Nu er jeg kravlet op på kontorstolen igen og vil bare lige sige, at den her tråd er simpelthen en af de mest underlige på Amino i nyere tid

Men tak for underholdningen
Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 17:37

Tråden opgives – hvor blev I af?

Der blev vist for mange knuder – og Café hyggen forsvandt ved dette kaffebord og det må jeg beklage. Er det emnet eller er det mig det er galt med? (Retorisk spørgsmål.) Måske er emnet en varm kartoffel i tiden og måske er jeg den forkerte til at bringe det op. Jeg kan rose med at ingen af debattørerne var tilsløret i deres mening eller signatur. Her var jeg i det mindste heldig.

Til Christian Foged vil jeg blot sige at stikord som religion, overvågning, og lovgivning ikke hjalp ret meget. Det skal jo også gå stærkt i vor branche – der er ikke tid til at fordybe sig over samfundskritiske spørgsmål, når man skal overleve med virksomheden. Men kunne du ikke lige have taget telefonen og fået lidt hjælp? Udgangspunktet er at man kan blive straffet for alting – for der er snart skrevet lov om alting.  Det er bare de færreste der har læst alt hvad der er skrevet af love, for der er mere læsestof end hvad vi har tid til. Og hvis alle alligevel gør hvad de finder for godt, så bliver overtræderen næsten aldrig fanget eller sat i rette. Derfor vil forbrydere gerne være anonyme. Det var én grund.

Der var mange inde at kigge og måske nogle fik fat i temaet: Anonymitet i almindelig offentlighed og (ville jeg gerne have med) emnet anonymitet i Amino-forsamlingen. Desværre blev emnet anskudt i denne tråd.

Måske skyldtes det min indgangsvinkel. Hvor meget skal man starte med – for der skal jo også være noget til de andre. Måske er mine sidebemærkninger for at give lidt baggrund og stikord, mere til afsporing end til ansporing.

Jeg taler og skriver helst med nogen jeg kender godt – af følgende grunde: Der er næsten aldrig noget der bliver misforstået. Der bruges ord, vendinger, aforismer, fagudtryk og andre sproglige elementer, som man ved bliver forstået. De kender mit kropssprog, mit blik og gestus.

Men da Amino kun er til det skrevne ord, skal der meget skrift til før man begynder at kunne læse mellem linierne: Man burde derfor blandt alle deltagere se hvem der er bag indlægget, anført med navn, logo og link til hjemmeside. Vi er jo alle iværksættere der skal vedligeholde vort netværk, så hvorfor skjule sin identitet?

Måske er det grundlæggende forkert at gå i dialog med nogen som optræder mere eller mindre tilsløret. Er man tilsløret, er grunden den at man netop IKKE må eller vil kommunikere med andre. Man øns

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 21:31
Jeg mener ikke, at anonymiteten er et problem for et debatforum, snarere tværtimod.

Der er forskellige grunde til at deltage herinde - jeg er fx ikke iværksætter (endnu). Jeg optræder med navns nævnelse, men der skal lidt detektiv-arbejde til for at finde ud af hvem jeg er og hvor jeg arbejder. Det er temmelig nemt, men jeg bruger ikke Amino direkte til at markedsføre hverken mig selv eller min evt. kommende virksomhed. Og heller ikke den virksomhed jeg arbejder for er angivet nogen steder, fordi det ikke er relevant for de ting jeg diskuterer herinde.

For at danne sig et billede af hvem man diskuterer med, er det forholdsvis nemt at kigge hvad vedkommende tidligere har snakket med om. Kig på deres profil og deres tidligere indlæg. Hvorvidt du snakker med Bent, Mikkel eller Kanonkongen er lidt ligegyldigt hvis du kan bruge hvad de siger til noget. Selvfølgelig kan der være mulighed for noget samarbejde som kunne gå tabt osv., men det er jo ikke sværere end at sende en PM for at finde ud af om det kunne være aktuelt.

At alt skal foregå med et trykt visitkort uden burka, mener jeg er udtryk for en forældet holdning til vidensdeling. Og det er vidensdeling jeg er her for.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 18:42
Dato: 21-10-2006 17:36:48 Forfatter: A&B

Til Christian Foged vil jeg blot sige at stikord som religion, overvågning, og lovgivning ikke hjalp ret meget. Det skal jo også gå stærkt i vor branche – der er ikke tid til at fordybe sig over samfundskritiske spørgsmål, når man skal overleve med virksomheden. Men kunne du ikke lige have taget telefonen og fået lidt hjælp? Udgangspunktet er at man kan blive straffet for alting – for der er snart skrevet lov om alting.  Det er bare de færreste der har læst alt hvad der er skrevet af love, for der er mere læsestof end hvad vi har tid til. Og hvis alle alligevel gør hvad de finder for godt, så bliver overtræderen næsten aldrig fanget eller sat i rette. Derfor vil forbrydere gerne være anonyme. Det var én grund.

Om jeg kunne have taget telefonen og fået noget hjælp???? Hvad pokker er det du snakker om?

Med alle dine stikord skyder du med spredehagl - som tidligere har jeg ingen anelse om hvad dit budskab er, hvad det er du egentlig prøver at sige med dit bizare indlæg.

At der ikke er tid til samfundskritiske spørgsmål i ´branchen´ er da noget vrøvl, og ligeledes dit brok med at der snart er love om alt.

Jøses.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)