Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man gå med burka i Danmark?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var i Århus for et par dage siden - ja, det var første gang jeg så det virkeligheden. Jeg mener personligt at det må man godt. Men hvad med maskeforbudet? Hvor gælder det?

Jeg har ellers mange gode samtaler med muslimer. Det er en religion der kan gradbøjes i det uendelige - og det bliver den.

Hilsen, Bent, A&B

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:22
> Men hvad med maskeforbudet?

Jeg tror du har misforstået noget. Dette forbud retter sig alene mod demonstrerende, så politiet kan fotografere dem. I alle andre sammenhæng må du dække dig ligeså meget til som du har lyst til. Det rager sgu ikke andre om jeg går med hat, tørklæde eller mørke solbriller!
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 10:42
Tja, det må vel være tilladt på samme linje som baseball caps og jeg kan rende rundt om vinteren i min gamle army termo-hue med kun en sprække til øjnene :D

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 11:09
Kære Mikkel H. Nielsen
Hvad så når du skal i banken - tager du så "elefanthuen" af? Hvad med burka og bank?

I et land hvor man snart ikke kan "rokke med ørene" for love og paragraffer er det et paradoks at alle alligevel gør hvad de har lyst til.

Hilsen, Bent, A&B

Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 11:17
Ja jeg tager den af inden jeg skal i banken, faktisk er det en hue jeg meget sjældent bruger og sidst var forrige vinter da jeg stadig boede inde i københavn og havde fornøjelsen af at vente på busser. Men naturligvis ville jeg ikke vade ind i en bank med en grøn-elefanthu der dækker hele ansigtet, det vil jo bare skræmme bank folket og i værste fald, så kalder de på politiet.

Nu kan jeg altså ikke se hvorfor der skulle være en lov mod burka''er, huer og andet tøj - personligt vil jeg have lov til at gå i hvad jeg vil, det er klart at skal jeg identificere mig selv, må jeg have muligheden for at gøre dette - der hvor jeg sætter grænsen, er når man skelner mellem religiøs påklædning og ikke religiøs påklædning, det er for mig (der er ateist) ikke ret fair, da jeg burde have den samme beklædnings ret som alle andre.

Men mener du jeg bryder loven ved at have en hue på der dækker mit ansigt? Jeg mener nu også at "maskeloven" kun gælder ved demonstrationer og størrer forsamlinger.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:30
S
Dato: 19-10-2006 11:08:49
Forfatter: A&B
Hvad så når du skal i banken - tager du så ''elefanthuen'' af? Hvad med burka og bank?

I et land hvor man snart ikke kan ''rokke med ørene'' for love og paragraffer er det et paradoks at alle alligevel gør hvad de har lyst til.

Se hvad Mikkel deMIb skriver - for det er det der er at forholde sig til.
Jeg forstår ikke helt meningen i det stykke jeg citerer dig for, men med mindre du demonstrerer kan du gå rundt med en rød plastikspand over hovedet hvis du har lyst.

At man ikke kan ''rokke med ørerne'' for love og paragraffer er jo noget generelt vrøvl - du skal nok uddybe lidt mere hvad det er du mener/hentyder til. Tillykke med din første burka oplevelse.
Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 11:40
Hej igen Mikkel.

Nej, jeg mener ikke du bryder loven med din påklædning.

Der var ellers noget underfundigt i mit indlæg - ja, det har jeg opdaget ved nærmere selvransagelse: Det er som om mange af debattørerne i Amino går med "burka" - hvem er de? - hvad vil de? - og hvorfor? Man ser kun et synonym, et logo og et fornavn.

Læg venligst mærke til, at jeg har meldt klart ud fra starten med relevante firmaoplysninger.

Jeg siger ikke at det er forkert at optræde anonymt i et debatforum. Det er bare lidt irriterende.

Hilsen, Bent, A&B

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:43
Jeg fatter intet af hvad du snakker om - først snakker du om beklædning, og nu debatter. Hvor vil du hen?
Tilmeldt 4. Oct 05
Skrevet kl. 11:47
Jeg mener nu ikke jeg optræder anononymt, faktisk kan du jo se mit fulde navn - samt hvor og hvad jeg arbejder med ved at klike på linkedin knappen i min signatur :)

Hvad jeg laver her? Tja jeg deltager ind i mellem i debatter, men jeg skal da melde klart ud og sige at jeg er her primært for at lære af nogle kloge mennesker (for dem er der mange af). Jeg har lært meget siden jeg kom på amino og det er netop det, samt den posetive stemning, der gør at jeg fortsat følger debatten. Med andre ord, jeg læser meget mere end jeg skriver herinde :D

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:58
Hej Bent

For min skyld må du gå med lige nøjagtig det, du vil.

Hvis du gerne vil have en burka eller noget andet dametøj på, er det helt fint for mig. Du bestemmer selv.

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)