Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg tilbyder software til en specific branche. Nu er jeg så blevet kontaktet af en potentiel kunde som gerne ville høre nærmere, og selvfølgelig blev der afholdt et møde. Den potentielle kunde spurgte meget detaljeret til specifikke detaljer omkring opbygning og hvordan det virker, så jeg er blevet mistænksom om hvorvidt det er en reel kunde eller en konkurrent som forsøger at lokke informationer ud af os.

 

Jeg vil gerne vide om denne praksis er lovlig? Er det lovligt at udgive sig for noget man ikke er for at få informationer/oplsyninger? Selvfølgelig bestemmer man jo selv hvad man vil fortælle, men i og med det er en potentiel kunde vil man jo også gerne være åben.

Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-10-2006 22:09:32 Forfatter:Hans Jensen
Jeg vil gerne vide om denne praksis er lovlig? Er det lovligt at udgive sig for noget man ikke er for at få informationer/oplsyninger? Selvfølgelig bestemmer man jo selv hvad man vil fortælle, men i og med det er en potentiel kunde vil man jo også gerne være åben.


 

Lovlig ved jeg ikke om den er.
Men du kunne evt. tjekke hvad den potentielle kundes firma beskæftiger sig med. Hvis han har givet dig et visitkort kan du evt. tjekke firmaet på cvr.dk og måske tjekke om der ligger andre virksomheder på adressen. Prøv evt. også at Google hans fulde navn og se hvad hans navn bliver forbundet med.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Det ser jeg nu ikke noget problem i. Jeg har da selv udgivet mig for at være kunde når det eneste jeg egenlig ville vide var hvad konkurrenten tilbød og til hvilke priser. Ja også får man jo også tilsendt brochure m.m.



Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-10-2006 22:09:32 Forfatter:Hans Jensen
Hej,


Jeg tilbyder software til en specific branche. Nu er jeg så blevet kontaktet af en potentiel kunde som gerne ville høre nærmere, og selvfølgelig blev der afholdt et møde. Den potentielle kunde spurgte meget detaljeret til specifikke detaljer omkring opbygning og hvordan det virker, så jeg er blevet mistænksom om hvorvidt det er en reel kunde eller en konkurrent som forsøger at lokke informationer ud af os.


Jeg vil gerne vide om denne praksis er lovlig? Er det lovligt at udgive sig for noget man ikke er for at få informationer/oplsyninger? Selvfølgelig bestemmer man jo selv hvad man vil fortælle, men i og med det er en potentiel kunde vil man jo også gerne være åben.


 

Kære Hans,

 

Ovenstående kaldes også ved et andet ord, nemlig industrispionage.

Det eneste du kan gøre ved det er, at være påpasselig med hvad du oplyser. Det er tit meget svært at bevise hvad der er sagt og om de udleverede oplysninger er blevet misbrugt. Derfor kan det være en god ide, at få defineret hvad der er fortroligt og hvad der ikke er.

 

Med venlig hilsen

Lars C


Side 1 ud af 1 (4 indlæg)