Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er vigtigst når man starter et firma

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er vigtigst når man starter et firma.

Hvad synes i er vigtigst når man starter et firma eller vil i gang med noget.
Kom nu endelig med nogen gode råd specielt hvad man skal undersøge inden man starter.
 
 
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :
God mad og nok søvn

Kunne du ikke lave spørgsmålet lidt mere konkret? Men det er måske kun mig der er søvnig
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

At man tror på sig selv og tør kæmpe videre selvom man ikke bliver millionær den første uge.

Så hårdt arbejde, kold pizza, lunken cola og en masse timer hvor man bare sidder og river hårtottter ud fordi man ikke lige ved hvordan man skal klare den :)
Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vigtigste, mener jeg, er at føle efter inden i: Er det her noget, jeg vil arbejde for?  

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har følgende 10 bud:

1) Tro på dig selv
2) Tro på dit projekt
3) Lyt ikke til venner og families "gode" råd
4) Lyt til andre i samme båd (eks. på Amino)
5) Forsøg ikke at få alle til at forstå hvorfor du er iværksætter
6) Tro på dig selv igen...
7) Skab orden i din økonomi og kundeforhold
8) Overhold dine aftaler
9) Tro på dit projekt igen...
10) HOLD UD!!!!!
 
En succes skabes som regel ikke natten over, og det er vedholdende og stædige der overlever den første svære tid...
 
Go for it!
 
mvh Carsten
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en kommentar til

Jeg har arbejdet på mange webbaserede projekter, og er selv udvikler. Jeg har derfor - ved mindre projekter - sparet pengene på markedsundersøgelser, og istedet lavet en demo som viser min ide.
 
Den demo har jeg så vist potentielle kunder, og spurgt efter deres kommentarer, hvor smertegrænsen ligger mht. pris etc. Det giver efter min mening en mere præcis markedsanalyse, og det har sjældent kostet mig andet end tid.
 
Denne metode er OK så længe der er tale om mindre projekter som ikke skal have tilført ekstern kapital. Blot et lille low budget iværksætter tip...
 
/Carsten
 
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter hvilken type virksomhed du overvejer at starte, vil det være en god ide at søge lidt information om eventuelle konkurrenter (søg evt. på google eller andre søgemaskiner ).

Derefter lav en virksomhedsplan hvor du skriver alt det ned som er relevant for sin "virksomhed", samt hvad din målsætning er, derefter er det nemmere at analysere om det er en realistisk plan, diskuter eventuelt din virksomhedsplan med andre iværksættere, eller folk der har lidt forstand på de emner din plan indeholder.
 
Kontakt eventuelt dit lokale erhvervsråd hvis der findes et i din kommune, de kan ofte give gode råd og tilskud til rådgivning hos et konsulentbureau eller reklamebureau
 
Derefter er det hårdt arbjede, og bevar troen på dit projekt.
Og husk: Forhindringer er det, man ser, når man fjerner blikket fra målet
 
 
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Niklái
"Kunne du ikke lave spørgsmålet lidt mere konkret? Men det er måske kun mig der er søvnig "

Jeg mener bare sådan generelt. Hvad synes i er vigtigst at kigge på inden man starter en virksomhed.
Er det f.eks. hvis det er marked for productet, hvilken markedsføring man vil bruge, hvordan man vil finansere og hvad man vil finansere. konkurensen, udviklingsmuligheder, hvor meget overskud man kan forvente osv.
 
jeg prøver at lave en konkret liste eller check liste (guide) for hvad man skal tænke på før virksomhedsstart og hvis jeg synes den bliver brugbar så kan måske flere benytte sig af den også. 
 
 

"Jeg har følgende 10 bud:

1) Tro på dig selv
2) Tro på dit projekt
3) Lyt ikke til venner og families "gode" råd
4) Lyt til andre i samme båd (eks. på Amino)
5) Forsøg ikke at få alle til at forstå hvorfor du er iværksætter
6) Tro på dig selv igen...
7) Skab orden i din økonomi og kundeforhold
8) Overhold dine aftaler
9) Tro på dit projekt igen...
10) HOLD UD!!!!!
 
En succes skabes som regel ikke natten over, og det er vedholdende og stædige der overlever den første svære tid...
 
Go for it!"
Carsten tak for dit indlæg det er nogle konkret gode råd og jeg er helt enig.
mangler bare nogen flere af den slags.
 
 

"Alt efter hvilken type virksomhed du overvejer at starte, vil det være en god ide at søge lidt information om eventuelle konkurrenter (søg evt. på google eller andre søgemaskiner ).

Derefter lav en virksomhedsplan hvor du skriver alt det ned som er relevant for sin "virksomhed", samt hvad din målsætning er, derefter er det nemmere at analysere om det er en realistisk plan, diskuter eventuelt din virksomhedsplan med andre iværksættere, eller folk der har lidt forstand på de emner din plan indeholder.
 
Kontakt eventuelt dit lokale erhvervsråd hvis der findes et i din kommune, de kan ofte give gode råd og tilskud til rådgivning hos et konsulentbureau eller reklamebureau
 
Derefter er det hårdt arbjede, og bevar troen på dit projekt.
Og husk: Forhindringer er det, man ser, når man fjerner blikket fra målet"
 
Gode råd også Tak skal du ha'' Lars
 "Det vigtigste, mener jeg, er at føle efter inden i: Er det her noget, jeg vil arbejde for?"
Helt enig, tak Carsten.
 
"At man tror på sig selv og tør kæmpe videre selvom man ikke bliver millionær den første uge."
Helt enig. tak Martin.
 
Tak for jeres indlæg alle sammen "keep ''em coming"
der skal mere til hvis den checkliste skal realiseres.
Magnus G.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
ok da

Der er kommet meget godt her i forvejen.

Lev billigt, meget billigt... du bliver meget hårdførere og kan tåle flere økønomiske nederlag.

Du bliver ikke bedre end dine konkurrenter ved at kopiere dem...


Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 9/29/2005 11:12:23 AM Forfatter: Niklái Nysted ok da Der er kommet meget godt her i forvejen. Lev billigt, meget billigt... du bliver meget hårdførere og kan tåle flere økønomiske nederlag. Du bliver ikke bedre end dine konkurrenter ved at kopiere dem...

Korrekt, men hvis man kopier dem for derefter at gøre det bedre, hurtigere, større, billigere etc. så vil det stadig være muligt at få en stor del af kagen. Din konkurrent har altid svage sider... udnyt dem til din fordel

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)