Er det f.eks. hvis det er
marked for productet, hvilken markedsføring man vil bruge, hvordan man vil finansere og hvad man vil finansere. konkurensen, udviklingsmuligheder, hvor meget
overskud man kan forvente osv.
jeg prøver at lave en konkret liste eller check liste (guide) for hvad man skal tænke på før virksomhedsstart og hvis jeg synes den bliver brugbar så kan måske flere benytte sig af den også.
"Jeg har følgende 10 bud:
1) Tro på dig selv
2) Tro på dit projekt
3) Lyt ikke til venner og families "gode" råd
4) Lyt til andre i samme båd (eks. på Amino)
5) Forsøg ikke at få alle til at forstå hvorfor du er iværksætter
6) Tro på dig selv igen...
7) Skab orden i din økonomi og kundeforhold
8) Overhold dine aftaler
9) Tro på dit projekt igen...
10) HOLD UD!!!!!
En succes skabes som regel ikke natten over, og det er vedholdende og stædige der overlever den første svære tid...
Go for it!"
Carsten tak for dit indlæg det er nogle konkret gode råd og jeg er helt enig.
mangler bare nogen flere af den slags.
"Alt efter hvilken type virksomhed du overvejer at starte, vil det være en god ide at søge lidt information om eventuelle konkurrenter (søg evt. på google eller andre søgemaskiner ).
Derefter lav en virksomhedsplan hvor du skriver alt det ned som er relevant for sin "virksomhed", samt hvad din målsætning er, derefter er det nemmere at analysere om det er en realistisk plan, diskuter eventuelt din virksomhedsplan med andre iværksættere, eller folk der har lidt forstand på de emner din plan indeholder.
Kontakt eventuelt dit lokale erhvervsråd hvis der findes et i din kommune, de kan ofte give gode råd og tilskud til rådgivning hos et konsulentbureau eller reklamebureau
Derefter er det hårdt arbjede, og bevar troen på dit projekt.
Og husk: Forhindringer er det, man ser, når man fjerner blikket fra målet"
Gode råd også Tak skal du ha'' Lars
"Det vigtigste, mener jeg, er at føle efter inden i: Er det her noget, jeg vil arbejde for?"
Helt enig, tak Carsten.
"At man tror på sig selv og tør kæmpe videre selvom man ikke bliver millionær den første uge."
Helt enig. tak Martin.
Tak for jeres indlæg alle sammen "keep ''em coming"
der skal mere til hvis den checkliste skal realiseres.
Magnus G.