Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet idé

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige nu er jeg arbejdsløs, og nu kan min hjerne holde ferie (troede jeg).

Jeg har kigget nogen job-sider igennem, og det slog mig ''pludseligt'' hvor kedeligt det er at læse diverse jobopslag.

Kan man forstille sig at lave en form for portal for virksomhedsejere, der søger efter nye arbejdere, og i stedet for at bruge ren tekst benytter levende billeder ?

Hjemmesiden:

Kan tilbyde ''jobinterview'' på lang-afstand. (web-cam)
Virksomheden filmer en ''typisk''dag.
Jobansøgere kan upload en jobansøgning (film).

Dette er bare nogen af de simple idéer, jeg fik da jeg tænkte på denne mulighed.

HVad syntes I om denne idé ???

Er der nogen der er friske på at opstarte sådan en virksomhed ???

Jeg, og en der hedder Brian - begynder og bygge videre på dette koncept om to dage fra nu af.

Warren: Er direktøren, og tager al ære, eller skam.
Brian: Står for - PR, og salg.
Dig: Du kan programmerere på et højt niveau.

Er du interesseret, så tøv ikke med at sende mig en mail på warren@saw.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:12
Det lyder som en spændende idé, jeg glæder mig til at følge den.
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:42
Det lyder faktisk rigtig spændende ;) ..

Hmm.. Men jeg er dog i tvivl om, hvor meget nogle af featuresne vil blive brugt.. Er det en lidt mere end almindelig betydningsfuld stilling der er i sigtet, er det ikke altid nok med jobsamtale over video.. Men man KAN selvfølgelig godt lige tage den første derover, eller sådan noget..
Det virker bare på mig lidt.. dovent.. at man som ansøger bare sidder derhjemme og taler med dem over computeren..
Og det virker en smule sølle af dem der søger, at de ikke vil tage sig tid til at man kommer derned...

Men jeg syntes det med video indslag fra arbejdspladsen, og det at fortælle lidt om stillingen, personerne man kommer til at arbjede sammen med, og i det hele taget jobbet, over video, lyder skide fed :)..

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 13:05
Det lyder som en god ide. Lidt jeg ville overveje: I bør nok indgå et parnerskab med eksempelvis en større avis, der kan sørge for indhold i form af jobannoncer, så siden ikke er fuldstændig tom fra dag et. Det er lidt ligesom et forum - er der ingen aktivitet, så vil størstedelen af de besøgende smutte efter 5-10 sekunder på siden.

En aftale med en avis kan bestå af, at de tilbyder deres kunder, at deres almindelige jobannoncer også bliver bragt på www.jobannoncermedenmassesmartefeatures.dk. En præsentationsvideo m.m. kan indgå i en pakkeaftale, hvor I får en del af kagen.

Uden en aftale i den kaliber tror jeg, at I vil få det svært. Særligt hvis de største af jeres konkurrenter får øjnene op for jeres måde at gøre det på - og selve indfører den slags features (de har pengene og kan få det udviklet i løbet af ingen tid). Omvendt er der en chance for, at I får købstilbud på hele eller halvdelen af virksomheden kun få måneder efter opstart. Hvorfor udvikle noget, der allerede er udviklet - og kan købes forholdsvist billigt. Og 50 % til en stor spiller er vel ikke helt dumt for jer - hellere en lille bid af... [kliche censureret væk, red.].

Udover det ville jeg fokusere på at få et lækkert, indbydende og professionelt design på siden fra dag et. Desuden ville jeg udvikle siden efter alle de gyldne accessibility og usability regler. Hvis det var mit projekt, ville det absolut ikke være områder jeg sparede kroner på.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)