Jeg vil starte med at sige hej til alle jer aminoer... Jeg er netop nu igang med at få mig et CVR nummer og skal starte som selvstændig vognmand DOG ikke under kontrakt med fx, budstikken, 3x34, de grønne bude and so on... Men jeg har nogen venner som får mig "ind i varmen" ved jeg får nogen af deres ture. Men hvad skal jeg kalde mit firma? Ved ikke hvor relavant det bliver til at starte med. Men det gør vel alligevel altid lidt hvis man har et navn folk husker. Udover det er der så nogen der har nogen gode råd, ideer eller sågar jobs til mig er de meget velkomne Jeg takker mange gange. |
Godmorgen!
Det er altid en sjov opgave, og den kan virkelig frustrere også!
Jeg vil foreslå, at du overvejer, hvilket budskab du vil skabe, når kunderne (og andre interessenter - f.eks. levenrandører, bank o.lign. - men primært kunderne) læser/siger navnet på virksomheden. Hvad vil din virksomhed være kendetegnet ved?
Dernæst synes jeg personligt, at du skal være opmærksom på, at navnet "holder" i længden. Hvis du finder et navn i dag, vil det så også holde om 5 år, når din virksomhed forhåbentlig er meget større, kører for nogle andre kunder end i dag og måske i nogle helt andre dele af landet?
Dernæst kan du jo lege med begreberne "transport", "logistik" og andre synonymer og sy det sammen med dele af dit eget navn, den by, du bor i eller landsdelen - uden at det begrænser dig senere.
Håber det gav lidt input - hvis du vil have konkret hjælp og dermed løsning af opgave, kan du skrive til min mailboks.
Held og lykke med din nye forretning!!
Morten K. Andreasen
KRAGHOLM
KRAGHOLM