Hej alle, Jeg har i dag valgt, at jeg vil sætte min side FreeTrend.dk til salg. FreeTrend.dk er et Cashback-/Point-site, der åbnede d. 31/8-2009. Jeg har lagt rigtig mange kræfter i projektet, og det hele er gået langt over mine forventninger. Jeg føler dog nu, at det er på tide, at en anden må drive siden videre. Dette skyldes, at jeg har andre projekter undervejs, som jeg gerne vil bruge kræfter på, og jeg vil derfor ikke kunne udnytte FreeTrend.dks store potentiale. FreeTrend.dk kører som sagt rigtig godt, og siden har nu ca. 1.700 aktive brugere. Samlet set har siden rundet en omsætning på ca. 18.000 kr., hvoraf det giver et overskud på ca. 11.000 kr. Siden har herudover en fanside på Facebook med næsten 500 fans. Med i handlen følger FreeTrend.dks dropshipping leverandørkontakter. Dropshipping vil sige, at leverandørerne sender produkterne direkte til sidens brugere, og der er derfor ikke behov for eget lager. Der følger i alt 10 dropshipping kontakter med, der forhandler produkter fra flere forskellige brancher. Samlet set giver det i alt mulighed for næsten 5.000 produkter til attraktive priser, der uden problemer kan sælges på siden. Hertil følger alle produktbillederne som ifølge aftalerne gerne må benyttes. Kontakterne kan også bruges til andre projekter, hvis dette ønskes. Lige pt. sælger FreeTrend.dk ca. 400 produkter, men der er jo mulighed for op til 5.000. Siden er lavet af Martin van de Belt, der ejer virksomheden Exaweb. Lige nu har FreeTrend.dk et standard design fra denne virksomhed, hvilket er fungeret rigtig godt. Helt standard er det dog ikke, da jeg har fået lavet en helt nyt shop-del, kampagne-del, informations-del, anmeldelses-del osv. Hvis man ønsker et unikt design, kan dette nemt integreres. Adminsystemet er meget nemt, og det kræver ingen speciele evner at håndtere dette. Her kan nemt tilføjes produkter, kampagner, nyheder, sider, nyhedsbreve osv. FreeTrend.dk er lige pt. koblet til følgende affiliate netværks: Euroads, IQMedier, MikkelsenMedia, Adfair, Nordicads, Tradedoubler, Webgains og SmartResponse-Media. Kontoerne til disse netværks kan godt overtages, hvis det ønskes. Udover disse netværks er der også mulighed for tilslutning til følgende: MM Medier, Partner Ads samt Come & Stay. Lige pt. har siden 140 kampagner, men som det kan ses, er der mange muligheder for flere. FreeTrend.dk er blevet markedsført via Facebook annoncer, og dette har fungeret rigtig godt. Hvordan man ønsker at markedsføre, er jo dog op til den enkelte. Systemet som FreeTrend.dk er bygget på indeholder en masse smarte funktioner. Der er bl.a. mulighed for at sende nyhedsbreve ud til samtlige af sidens brugere helt gratis via adminsystemet. Der er også en ''Inviter venner''-funktion, der er vældig populær blandt brugerne. Her kan man f.eks. hurtigt sende intiviationer ud til alle venner på et socialt netværk som f.eks. Facebook, Twitter eller Windows Live. Det får så automatisk en privat besked, og dette giver lynhurtigt mange nye brugere. Siden har også et anmeldelsessystem, der giver mulighed for at fremvise brugernes meninger om siden. Det er kort sagt et super godt system med et utal af muligheder. Der kommer desuden en update fra Exaweb i starten af det nye år med endnu flere brugbare funktioner. Som det kan vurderes ud fra dette, rummer FreeTrend.dk et meget stort potentiale, og er er uendeligt mange muligheder for indtjening. Siden koster dog overraskende lidt tid at drive, og der skal stort set kun opdateres kampagner samt ydes support til brugerne via mail. Projektet har også væsentligt større potentiale end jeg hidtil har fået ud af det. Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke har travlt med at få solgt FreeTrend.dk, og jeg sælger kun, hvis det rette bud kommer. Jeg har som udgangspunkt ingen mindste pris, men jeg ønsker i stedet at høre jeres bud. Jeg har dog lagt brugt meget tid på projektet, og jeg ønsker derfor en fair pris. Jeg mener, at jeg nu har beskrevet det meste vedrørende siden. Har I spørgsmål hører jeg det meget gerne, og jeg kan kontaktes via PM eller mail: kerlon93@hotmail.com. Fortsat god dag Mvh. Alexander |
Det skal forresten lige nævnes, at omsætningstallene jo er samlet set. Det vil sige, at der har været en højere omsætning det seneste stykke tid end tallene fremviser, da omsætningen i starten var lav. Det forventes, at omsætningen vil vokse sig større og større den kommende tid.
Mvh. Alexander