Hej Flemming.
Du har helt ret i mange af tingene, men netop på vistaprint, laver vi jo selv vores design, og de bogstaver det skal have, og har aldrig oplevet at der var fejltryk, eller dårlig kvalitet, og er også derfor vi stadig bruger dem. Det er ikke fordi vi ikke er kræsne skal jeg så lige sige. Leveringstiden betyder intet for os, da vi bestiller i god tid, og der går max. 14 dage fra vi bestiller, til vi står med dem i hånden. Vi bestiller som regel, når de kører et af deres mange kampagnetilbud, og det er der, der virkelig er penge at spare.
Vi startede med at få tilsendt deres gratis tilbud et par gange, hvor man kun skulle betale fragten, og var allerede der tilfreds, så nu bruger vi dem til det meste trykkeri vi behøver, og så er fragten altså ikke så slem. Det er jo ikke 100 kilo ad gangen vi bestiller. Ikke os ihvertfald, og i mange andre lande, kan der sendes betydeligt mere for 50 kr. end
post danmark kan klare.
Ellers er det altid godt at bruge penge i sit eget land, men hvis det angår kvalitet, vil jeg vove at påstå, at du lige så godt kan få noget bras i Europa, som man kan i østlandene eller fjernøsten efterhånden. Vi får reklamekuglepenne lavet i Kina. Vi skal godt nok minimum købe 5000 stk. ad gangen, men når vi kan få dem til ca. 20 øre stykket + luftfragt lavet i en god kvalitet, tror jeg du skal lede længe herhjemme for samme pris, men som sagt tidligere, giver jeg gerne lidt ekstra hvis det er et dansk firma, men tror det bliver svært.
Vi
importerer mange ting fra Kina, og det er muligt vi har været heldige, men vi har indtil nu, ikke kunnet sætte en finger på kvaliteten. På sprogkundskaber, svartid og
diverse overraskelser her og der ja, men ikke på kvaliteten af de varer vi har fået. Der er helt klart bras i Kina, men det er der også i Europa, og jeg mener faktisk det ry Kina tit har som "noget billigt lort", ikke holder stik hos os ihvertfald. Vi har ikke bestilt visitkort i Kina, så aner ikke kvaliteten der, men hvis man sprang ud i det, og bestilte ved et firma med godt ry, er jeg sikker på de ville se godt ud, men det næste problem kommer så, når de ikke tager en ordre under 100.000 kort :)
Vi er 2 der kører i et
I/S sammen, en pige der har boet i USA i 9 år, og jeg selv har boet der i 2, så det er nok også derfor vi tit vender hovedet i den retning for priser. Ellers er det bare at springe ud i det, og lave "sample order" som man altid kan få, uanset om det er USA, Polen eller Kina, så man kan se kvaliteten.
Held og lykke med projektet Janus. Det er bare at springe ud i det, og lave et kanontilbud på det, så vil du hurtigt få genbestillinger hvis kvaliteten er på plads, men for alt i verden som Flemming siger, sørg for der ikke bliver lagt alverdens
gebyrer og ekstra fragt på varen. Hvis der er noget danskerne hader, så er det gebyrer. Så kan du lægge det dobbelte til på varen, du havde tænkt i
gebyr bare du ikke kalder noget som helt "gebyr" ;). Tag bare eksemplet med de 50 øres
dankort gebyr for noget tid siden.