Hej Jeg sidder med mit afgangsprojekt på konstruktørstudiet, hvor jeg skal ha'' lavet en liste over de tegninger som er i projektet. Det jeg vil høre om ? Er om det er mulig at lave et eller andet, som gør det muligt, at man i samme kolonne ikke kan taste samme tal ? Jeg har en kolonne hvor alle mine tegningsnumre står, hver tegning har så et nummer som eks. (99) 3.01 eller (59) 3.05 osv. Problemet er så, når jeg nu tilføjer tegninger (og tegningsnr.), er der risiko for at jeg overser, at nummeret som jeg indtaster, er der i forvejen, og dermed bliver en genganger (Dermed henviser et tegningsnr. til 2 forskellige tegninger ![]() Det ville være alletiders hvis den mulighed kunne fjernes !!! ![]() |
Excel hjælp
|
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
Burde være på vej, håber du kan bruge det. Det er blot et simpelt eksempel, men burde være til at udbygge. |
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
|
Nå det virker nok ikke når du har de underlig paranteser med - kan du ikke give din tegninger et unikt nummer i stedet? altså 1, 2, 3, 4 osv. Jeg kan ikke lige gennemskue en løsning på den problem stilling. |
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab
Nej jeg kan desværre ikke undlade at bruge parenteserne, men tak hjælpen aligevel |
Hej Fragel! Du arbejder i et exl-ark ikke? Hvis du har installeret Access databaseprogrammet på din pc skulle du ta´og importere data fra dit regneark til en Access tabel og deri kan du sikre at der ikke er gengangere ved at du i dette felt i tabellen "ingen dubletter" - måske det er en farbar vej for dig! hilsen |
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|
|se: Om mig i min Amino-profil|