Jeg har nu i snart 2 måneder haft en ustabil webshop. Min udbyder er klar over, at jeg ikke er tilfreds, men der sker ikke rigtig mere.
Der er selvfølgelig en lang forhistorie, når problemerne har eksisteret så længe, men de sidste dage har jeg rykket for et svar på hvad de har tænkt sig at gøre.
I dag får jeg så at vide, at "det er hvad der kan ske" som kommentar til dagens nedetider (se nedenfor). Udbyder kalder det for micro-nedetider - jeg mener det er alt for længe, da man i tidsrummene ikke kan tilgå netbutikken eller færdiggøre en igangværende handel.
Hvad er acceptabelt? Tiderne her er fra midnat til nu, så der kan sagtens nå at komme mere på. Det ser ud som på en typisk dag.
Du har en osCommerce shop. Dette betyder at du umiddelbart burde kunne tage din shop over til et andet hosting firma!
Det ville jeg nok gøre. Du behøver ikke udstille leverandøren, men kan du fortælle hvor meget du betaler om måneden pt (kun hosting, ikke betalingsgateway osv - hvis det altså kan skilles ad).
Normalt har man en klausul i sin kontrakt eller i udbyderens betingelser og vilkår, der dikterer hvilken oppetid der garanteres i løbet af en given periode. Det du kunne gøre, var at regne ud, om disse vilkår er blevet brudt, og så læse hvilken form for kompensation du er berettiget til. Hvis der ikke står noget om det, så er der ikke så forfærdelig meget du kan gøre, ud over at skifte udbyder.
Tak for jeres svar. Det styrker mig i, at det ikke er mig der er 'den sure kunde'.
Jeg har regnet på den oppetid de garanterer, og den er langt overskredet! Jeg skal have nærlæst kontrakten og fundet ud af, hvad jeg kan forlange af kompensation, og så skal jeg ud og finde mig en ny udbyder - men det må vente nogle dage. Nu skal jeg holde jul