Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billån - kan det mon ikke gøres bedre?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Har du mon erfaringer med nyoprettelse af et billån som er på bedre betingelser end nedenstående. Jeg finder det lidt dyrt.

Bilens pris: 350.000

Egen betaling 175.000

Lånebehov 175.000

Har fået tilbudt lån til 6,85%.  Der ønskes fra långivers side pant i bilen (Er det normalt, når jeg selv ligger 50%?). Nå men der er opstartsomkostninger for 10.000.

Alt i alt vil det koste mig ca. 65.000 at låne de 175.000. Virker for mig umiddelbart lidt dyrt. Kan det mon betale sig for mig at shoppe lidt mere rundt, eller er din erfaring at det både er en ok rente og at omkostninger  i den størrelsorden osv. også er normale.

På forhånd tak

Birger

Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes renten er fair. 

Dog synes jeg ikke opstartomkostningerne er fair. jeg lånte for 2 mdr siden til en ny bil, her var der ingen opstartomkostninger.

/afafaf  

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Det kommer helt an på hvad det er for en bil. Mon ikke du kan få en bedre deal ved at skrive til mig på claus@flexbilen.dk - skriv gerne at du har haft et spørgsmål på Amino

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

0Hej Birger

Hvad med bilforhandleren - kan han ikke tilbyde noget bedre ?

De er sultne for at få solgt nogle biler...

Alternativt kan du jo forhandle omkring ekspeditionsgebyret - de behøver ikke 10.000 for det.

mvh

Jesper

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Sygt, bare til "sjov" info, har jeg just lånt samme beløb til bil her i Belgien. Ingen udbetaling, ingen forhandling, 5,25 % i fast rente, incl. div. forsikringer. 1500 kr i oprettelse og så giver det beløb en ny Jaguar her Big Smile

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagerslag123 - JEN:

Jo det kan godt gøres bedre uden pant.

http://www.diba.dk/bil/?id=787

Sakset fra betingelserne for dette lån:

Husstanden skal desuden kunne dokumentere en positiv formue, som modsvarer lånets størrelse. Den positive formue skal fremgå af seneste årsopgørelser fra Skat.

Det er trods alt noget af en betingelse og lånemuligheden er altså kun for dem som i forvejen alligevel kan betale bilen kontant. Det kan i øvrigt godt være at man kan betale bilen kontant, men stadig ikke være berettiget til DIBA lånet, for hvis en ejendom er offentligt vurderet for lavt og man har belånt huset med baggrund i en reel vurdering, så kan din årsopgørelse hurtigt udvise negativ formue, uanset kontante opsparinger

 

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birger

Jeg står selv og skal ud og låne penge til en bil. mit behov ser dog lidt anderledes ud.

alt i alt lyder renten ganske overkommelig, men stiftelses omkostninger er helt ved siden af. Jeg regner med at jeg skal låne omkring 60-70.000,- og i min egen bank var renten noget lignende, men stiftelses omkostningerne kun 1150,-  til historien høre også at jeg smider min. 50.000 i udbetaling.

så det kan helt sikkert gøres billigere. Prøv at ta et kig på www.mybanker.dk tjek priserne ud. Og lad vær med kun at se på renten, tjek ÅOP da det giver dig mulighed for direkte at sammenligne lånene. i mit tilfælde kunne min egen bank tilbyde mig en ÅOP på 9,73% på ovenstående, og det er vel at mærke med en mdt. ydelse på 3500,- og en løbetid på små 2 år.

Som regel har div. finanserings selskaber en lavere rente, men typisk ret høje stiftelses omkostninger, ca. 9-10.000,- og enkelte tager også et gebyr hver måned for dine betalinger.

 

på følgende side kan du selv udregne din ÅOP på de forskellige lån (alle lånudbydere skal dog oplyse denne, så det er blot hvis du gerne vil dobbelt tjekke at den er korrekt.)

http://www.laaneberegner.dk/beregn_laan_aaop.php

Håber det hjælper lidt.

Mvh. Max (mdp82)

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for linket.

Må jeg være nysgerrig og høre hvad det er for en bank, som har givet dig det gode tilbud?

Birger

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bank er vestjyskbank, jeg tror ikke de er de billigste på markedet, men ihvertfald heller ikke de dyreste. fandt lige denne side også

www.pengepriser.dk Der er lidt flere banker at vælge imellem. den tror jeg lige jeg skal nærstudere over de næste dage.

mvh. Max

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)