Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kaffe-salg (en nystarter)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest:

Jeg er ny her på forummet så tilgiv at spørgsmålet er meget bredt og at emner sandsynligvis har været debatteret talrige gange:

Jeg og nogle kompagnoner er igang med at starte en kaffevirksomhed op. Kaffen skal være højkvalitetskaffe og samtidig give bønderne gode vilkår OG give en del af overskuddet til et børnehjem i Rwanda. Kaffen dyrkes i Afrika, men ristes og pakkes i DK.

Mit spørgsmål er hvad jer aminoers erfaring er med salg af kaffe til cafe'er og kaffe/te/specialbutikker?

Er de svære at overbevise og vil I foreslå andre kanaler (e-salg, netværkssalg, eventsalg)?

Jeg har hørt nogle skrækhistorier om folk der prøver at sælge kaffe her tillands og det vil man jo gerne undgå;-)

Mange hilsner

mathias

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 17:32

Hej

Der er er et network marketting der sælger ret god kaffe.

Coca cola begynder inden længe med kaffe har jeg hørt dog ikke network marketing,

Princippet i at sælge kaffe er vist at man skal sælge en ret dyr kaffemaskine og eferfølgende tjene på kaffesalget da det kun er en slags kaffe der passer.

Vh preben

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:38

Hej Mathias,

Nu har jeg ingen personlig erfaring med - eller kendskab til - salg af kaffe, men uanset hvad så tror jeg, at al ny opstart er hårdt benarbejde. Det vil sikkert ikke blive specielt nemt. Det er nok sjældent nemt at overbevise nogen om, at de har brug for et ganske særligt produkt, hvadenten det er dit, mit eller en helt tredjes. Men det er jo heldigvis langt fra det samme som, at det ikke kan lade sig gøre.

Hvis I virkelig tror på jeres kaffe, så er det da bare om at køre på for fuld kraft. Tilbyd små prøvepakker til café'er og specialbutikker og kombiner det med salg fra jeres eget website. Der er naturligvis mange kaffemærker, både gode og mindre gode, men det er jo trods alt et produkt, som drikkes af mange mennesker hver dag, så jeg tror på, at der altid er plads til en til, hvis kvaliteten ikke er til at tage fejl af.

Tænk også meget over, hvordan I vil sælge jeres produkt i form af små salgstaler og på jeres hjemmeside. Gør opmærksom på jer selv og væk begejstring.

Mvh

Thomas Thomsen

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 18:31

Hej Mathias,

jeg ville gå direkte til kilden: Udvælg en stak potentielle købere i de(n) givne målgruppe(r), gå ud og forklar dem hvad det er du har i tankerne og spørg hvad der skal til for at de køber hos dig. Det giver dig det bedste billede af potentialet.

Held og lykke!

Hilsen
Linda

Vil du have flere kunder?
www.lt-marketing.dk

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 19:36

Det er nok altid en god ide at havde en hjemmeside at henvise til ihvertfal.

Om i skal benytte jer af en webshop, kommer an på jeres koncept.
nettet konkurreres oftest på prisen - sjældent på kvaliteten.

Hvis i mangler en hjemmeside vil jeg gerne give jer en rigtig god pris :)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 23:21

Hej

Hvor langt er I med projektet?

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 17. Dec 09
Skrevet kl. 14:36

Vi er i den indledende fase stadig. Den nye høst i Rwanda begynder i februar så der skulle vi gerne have første ladning på vej.

Indtil videre er vi igang med en undersøgelse af markedet og med de - mange - praktisk ting.

Mathias

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:41

Strand - kaffe:

Vi er i den indledende fase stadig. Den nye høst i Rwanda begynder i februar så der skulle vi gerne have første ladning på vej.

Indtil videre er vi igang med en undersøgelse af markedet og med de - mange - praktisk ting.

Mathias

Hej Mathias

Nu er jeg ikke super god til navne :-D

Men var det jer som var oppe hos os på Trøjborg for nogle uger siden hvor vi prøveristede jeres kaffe?

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener der var en importør i Odense der som barn var vokset op på en kaffe plantage. Han solgte ihvertfald grønne bønner og tilbehør som ristere osv. Måske du kunne prøve at finde ham. Smile

Hvis jeg falder over et link til ham skal jeg nok smide det her i tråden.

Tilmeldt 17. Dec 09
Skrevet kl. 14:44

jep. det var os.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)