Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få Google til at smutte forbi ens side igen

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Koludabyg, jeg må nok heller snart se at få købt mig en Plus-bruger så jeg kan få smidt nogle links afsted til søgemaskinerne... Smile

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:34

Hej Morten

En god idé kunne være at du oprettede en blog. Denne blog skal du så tilmelde til rss feed katalogerne, som f.eks. overskrift.dk. Så kan du på din blog skrive om de nye produkter og tilføje et link, derved vil de blive indexeret hurtigere Smile

Ha' en god dag

Mvh

Mathias Bak

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:01

Hej Mathias,

Den tanke har strejfet mig, og tak fordi du huskede mig på det igen. Det er da helt sikkert noget jeg vil arbejde med.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:01

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Jeg mener stadig at den bedste markedsføring er at ligge blandt de 3 første på Googles resultater.

Så er det jo heldigt at man både kan få det bedste og det næstbedste på samme tid Smile Altså både være i top 3 organisk og samtidig have en Adwordsannonce placeret på søgeresultatet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 14:11

Hej Morten,

Benyt dig af google sitemaps, så får du indexeret dine sider.

Og du kan give dem værdi og rangere dem efter hvor vigtige de er.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:21

Swon:

Hej Swon,

At registrere sitemaps hos Google giver da ikke hyppigere besøg, som Morten efterspørger?

(Og at det så sjældent kan anbefales i det hele taget er en anden og meget længere debat. Læs f.eks. Mikkel deMibs indlæg i denne debat.)

Og til Morten,

Læs evt. også denne tidligere Amino-debat om at få Googlebot til at kigge oftere forbi. Der er også nogle input til, hvad du kan gøre for at få Google til kigge forbi noget oftere.

Tilmeldt 22. May 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:36

Hej Morten

Tak for dit svar. Jeg kunne nu godt tænke mig at prøve Adwords. De kørte en kampangne engang, hvor man modtog 250$ på sin konto ved start op, men det virker vist ikke mere.

http://www.google.com/ads/250/v.html

www.idekilden.dk

Med venlig hilsen

webcosmo

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 16:02

Frank Hellerup Madsen:

Swon:

Hej Swon,

At registrere sitemaps hos Google giver da ikke hyppigere besøg, som Morten efterspørger?

Hej Frank,

Hvis du læser Mortens indlæg nr. 4, så omhandler det ikke hyppigheden, men vægtningen.

At DeMib har erfaring med nogle ting, har jeg da stor respekt for, men som det nu er i denne brogede verden behøver det ikke være det eneste resultat.
Jeg har selv tidligere haft gode erfaringer med at bruge google sitemap til at værdisætte vigtigheden af undersider, og derfor anbefaler jeg det jo selvfølgelig ud fra mine erfaringer.Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lad os lige få en ting på plads: Du kan IKKE øge "vigtigheden" af dine sider med XML sitemaps - selv ikke hvis de altid virkede som de skulle. Du kan give en LAVERE prioritet til sider af mindre vigtighed - du kan IKKE booste dem du helst vil have fokus på.

Faktum er, at XML sitemaps IKKE er nødvendige, hvis du opbygger og optimere dit website rigtigt. Og hvis ikke du gør det, så hjælper XML sitemaps alligevel ikke i forhold til de endelige mål (som jo ikke bare er indeksering, men også rankings og trafik der konverterer).

Dertil kommer så den ekstra risiko, der er forbundet med brugen af XML sitemaps for, at der enten går noget galt med det i din ende - eller hos søgemaskinerne. Jeg har oplevet begge dele. Og jeg anser det for meget dumt, at indføje en ekstra risiko-faktor i en process som SEO, der har rigeligt med sådanne i forvejen med mindre der er nogle markante og klare fordele ved det. Og det er der for det meste ikke med XML sitemaps.

Når risiko skal vurderes er det iøvrigt vigtigt at anskue tingene korrekt. At jeg aldrig har set en cyklist blive kørt ned af en højresvingende lastbil betyder jo IKKE, at der ikke faktuelt set er en risiko for dette. Man kan ikke tilbagevise risikoen ved at sige "Jamen det har jeg da aldrig set ...". Det er simpelt hen en forvrøvlet form for argumentation :)

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 17:13

Ang. vigtigheden har jeg ikke skrevet noget om kunne øges, så jeg ser det alt i alt, den del som vi er enige.
Ang. dit nederste afsnit kan jeg ikke se, hvilket indlæg du henviser til?

Kan fint følge dine argumenter og synes de er gode, jeg må blot igen henvise til jeg svarede på Mortens forespørgsel i indlæg 4, og forholder mig til at vi efter det jeg har læst i dit indlæg er delvist enige om det er en mulighed. - om den så er risikoen værd må han vurdere.Smile

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)