Hej kloge hoveder. Jeg er flere gange blevet ringet op af firmaer, der siger de tilbyder en helt ny form for særlig effektiv traffikgenerering, der er skulle være møntet på erhvervsliveet. Typisk er prisen 3500 kr./mdr. for 1000 unikke besøgende.
Seneste har jeg fået et tilbud fra WesecureIT.
De fortæller også at Google Adwords er for private - og ikke effektiv for erhvervslivet.
Er der kommet en særlig form for trafikgenerering, som ikke var mulig for 2 år siden?
|
>De fortæller også at Google Adwords er
>for private - og ikke effektiv for erhvervslivet.
Det i sig selv, er nok til at jeg ville holde mig langt fra dem - det er jo dybt useriøst. Søger du på "bil" kommer QXL, Danske Bank, Biltorvet og Den Blå Avis med flere frem... mon så store firmaer ville bruge tid på det, hvis det ikke var effektivt for erhvervslivet?
Du bedte ham ikke uddybe hvornår det var effektivt for private...?
Generelt er der for mange af den slags aftaler, til at jeg ville røre dem. At love 1.000 unikke besøgende virker som lidt et svævende mål - det kan trafiksider gøre, uden at de hverken er relevante eller bruger mere end 5 sekunder på siden. Hvis jeg engang får et projekt der kræver søgemaskineoptimering, og jeg har pengene, vil jeg hellere bruge dem på Mikkel deMib Svendsen - men det overskrider nok de 3500/md.