Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate Program eller Adsense - eller begge?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Jeg er for tiden ved at få udviklet et superflot website (soundspectre.com), hvor jeg vil skrive engelsksprogede anmeldelser af udvalgte albums/cd'er fra udvalgte kunstnere. Jeg har læst en hel del om de forskellige muligheder for at tjene penge på en sådan side, og jeg havde egentlig bestemt mig for, at jeg ville oprette et såkaldt Affiliate Program hos google.com, google.uk og itunes.

Meeen...nu har jeg efterhånden også læst meget positivt om Adsense og kom forleden dag forbi en blog skrevet af selveste Martin Thorborg i 2005, hvor han udtrykker stor begejstring for det på daværende tidspunkt nye Adsense. Dét, som jeg er i tvivl om, er, hvorvidt det bedst kan betale sig at vælge det ene fremfor det andet - altså Affiliate Program eller Adsense - eller om jeg med fordel kan vælge begge to. Er der overhovedet nogen mulighed for at vurdere dette på forhånd? Er man ikke bare nødt til at prøve sig frem? Eller?

Som jeg har forstået det kan valget af Adsense muligvis give en mindre indtjening i forhold til, hvis man havde begrænset sig til et Affiliate Program - og omvendt. Det er vel meget svært at vurdere eftersom, man ikke ved præcis hvor meget de forskellige links giver ved valg af Adsense, hvorimod man ved, havd man får hos Amazon. Eller?

Nogen, der har nogle gode råd, de vil dele ud af? Det ville jeg sætte stor pris på :-)

Mvh

Thomas Thomsen

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:38

Jeg prøver lige at give min tråd fra i går lidt kunstigt åndedræt i håb om, at der sidder nogen, som ikke har set den, men gerne vil bidrage...?

Mvh

Thomas Thomsen

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 15:57

Hej Thomas,

Det er svært at sige.. Det kommer an på, hvor meget arbejde du vil ligge i det mm.

Som regel er der mere arbejde i at få de helt korrekte affiliateprogrammer vist de rette steder, hvorimod AdSense kommer frem automatisk..

Prøv dig frem og find det, der tjener flest penge til dig kontra den tid du bruger.. 

Mvh.
Andreas 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:41

Hej Andreas,

Tak for dit svar. Jeg vil gerne lægge rigtig meget arbejde i det, og det kommer jeg også til, da der vil være mange musikanmeldelser på mit kommende site.

Jeg forstår godt dét med, at AdSense links kommer frem helt automatisk, men Affiliate links har jeg forstået, at man selv kan placere, hvor man ønsker, i forbindelse med de produkter, man promoverer, når bare man er blevet godtaget af -- eksempelvis -- Amazon? De links ser man på rigtig mange musikblogs og websites.

Mvh

Thomas

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:46

Mange affiliatenetværk har også en løsning som Google Adsense, hvor annoncerne kører i rotation og du kan enten vælge at sammensætte din egen "pakke" eller lade netværket gøre det. Google har dog langt flere annoncører, så det er klart at der via Adsense er større chance for at ramme noget der er relevant for dine besøgende.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 20:59

Hej Andreas,

Tak for dit svar. Jeg vil gerne lægge rigtig meget arbejde i det, og det kommer jeg også til, da der vil være mange musikanmeldelser på mit kommende site.

Jeg forstår godt dét med, at AdSense links kommer frem helt automatisk, men Affiliate links har jeg forstået, at man selv kan placere, hvor man ønsker, i forbindelse med de produkter, man promoverer, når bare man er blevet godtaget af -- eksempelvis -- Amazon? De links ser man på rigtig mange musikblogs og websites.

Mvh

Thomas

Det er helt rigtigt opfattet.. Mit bedste råd er at prøve dig frem. 

Få noget trafik på siden og test dernæst hvad der giver den bedste indtjening per besøgende. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:05

Jeg kan godt se din pointe, Nicolaj, på den anden side risikerer man med Adsense vel også at guide de besøgende væk fra ens website, inden de får et indtryk af, hvor meget interessant information, det indeholder. Ummidelbart fortæller min mavefornemmelse mig, at jeg skal starte med et Affiliate Program og gøre alt, hvad jeg kan for at få besøgende og så se, hvilken indtjening, det fører til indenfor det første årstid. Om ikke andet kan jeg jo altid tilføje Adsense.

Men jeg har ikke bestemt mig endeligt. Jeg er også lidt fristet til at afprøve begge muligheder fra starten af.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:07

Ja, der er nok ikke andet for end bare at prøve mig frem, Andreas! Tak. :-)

Thomas

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:18

Hvis du bare placerer et tilfældigt banner i højre side, så giver det ingenting, men hvis du kan få det presset ind, så det passer i en sammenhæng med dine tekster, så kan du tjene penge. Hvis du f.eks. skriver om et album, så kunne du jo slutte af med at deeplinke til en prissammenligning af netop det album på Kelkoo. Jeg mener at Kelkoo afregner pr. klik.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)