|
Vores ellers så supergode billige aftale med DHL udløber d. 1., da de ikke længere har domestic pakker, men nu kun kurer, udlandsk pakker osv. Jeg har derfor i denne uge haft møde med PostDanmark, GLS og DPD.. og jeg har ret svært ved at bestemme mig.. PostDanmark kører jo sådan set med vores DHL pakker i dag og det fungerer fint - Ikke ret mange pakker der bliver væk, folk kan hente på posthuset, de er flinke til at sætte pakken, hvis kunden ikke er hjemme osv. Men deres priser er væsentligt højere end de andres! I sær på de pakker som fylder en del men ikke vejer så meget, fx boblefolie og boblekuverter, hvilket vi jo sender rigtigt meget af. GLS har den fordel, at de beregner ikke efter volumen, kun efter fysisk vægt, hvilket er et absolut plus med vores store, lette pakker.. De har deres pakkeshops, så vi kan få bygget ind i webshoppen, at folk selv kan vælge, hvilken pakkeshop de ønsker at hente i, ved at indtaste deres postnummer. Kunden kan vælge, at de må sætte pakken uden kvittering. To af vores leverandører bruger gls og her har jeg oplevet nogle gange efterhånden, at de ikke er så gode til at finde adresserne - vi har flere gange fået pakker retur med beskeden "ubekendt på adressen", selv om vi har sendt pakker til samme kunde med posten på samme adresse. DPD har ok priser, men volumeberegner også. Der er lidt for mange gebyrer, fx ekstra betaling for pakke til ikke-brofaste øer (fx fanø). Men de går enormt meget op i sikkerheden, så vidt jeg har forstået og har videoovervågning af pakken over alt på lageret. Der er gpssendere i fragtmandens bil, så de altid kan tjekke, om han virkelig har været på adressen for at aflevere eller om det bare er noget han siger og deres kundeservice virker til at være super god. Men de har ikke posthus eller pakkeshop og er kunden ikke hjemme, får de postkort med pakkenr, som de skal gå ind på nettet for at skrive, hvornår de vil sørge for at være hjemme eller også skal de vælge et sted den må sættes - dvs ekstra lang leveringstid. Hvem ville du vælge? Den billigste, den mest sikre, den som kunden bedst kender og føler sig tryg ved?? Kan ikke hitte ud af at lave en afstemning, så skriv venligst jeres svar her under .-) (Puha det blev en lang smøre.. Tak fordi du gad at læse den :-)) |
Hej Nina
Jeg er (en glad og tilfreds) kunde hos jer - bare for sikre, at der ikke er nogen, der tror jeg har skjulte motiver. Og jeg er en af de kunder, der ikke er hjemme om dagen.
Efter I skfitede leverandør, har jeg faktisk oplevet, at få en samlet ordre (som I har afsendt samlet) leveret over 2 dage - det blev jeg faktisk lidt forvirret over.
Mht. DPD:
Jeg er flyttet ind på en adresse, hvor der tidligere har været en anden virksomhed (lukket ca 1 1/2 år før jeg åbnede. Jeg har oplevet (inden for samme uge), at DPD ikke har kunnet aflevere en vare hos mig - fint nok, det er hvad der sker. DPD sender et brevkort, om at de har forsøgt at aflevere en pakke hos mig. Det er også helt fint, MEN - brevkortet var sendt til den tidligere virksomhed, og det betyder selvfølgelig at jeg smider det ud (postvæsenet skulle slet ikke have afleveret det til mig), og hvis der er nogen der har sendt varer til den tidligere lejer vil jeg under ingen omstændigheder modtage det. .
Til gengæld under det mig, at jeg ikke modtager forsendelser, som jeg forsøger at spore (jeg beder altid om T&T nummer, netop fordi jeg ikke er hjemme i dagtimerne). Resultater var, at jeg havde en forsendelse, der blev sendt retur til Sønderjyllan, og en, der var tæt på at blive sendt tilbege til Frankrig. Jeg fik varerne, men kun fordi, jeg brugte RIGTIG meget tid, både med DPD og mine leverandører. Jeg har sendt flere breve til DPD for at få en forklaring, og de er mødt med total 'radiotavshed', jeg har ikke en gang modtaget et kvitteringsbrev. Så DPD ville jeg aldrig væge.
Jeg ved godt, at PostDanmark er udskælte, men det virker faktisk rigtig fint for mig - både når jeg sender, og når jeg modtager.
Mht. GLS: Jeg har oplevet et par gange, at de bare har 'dumpet' kasser midt i det hele (selv om der er gode muligheder for at sætte tingene i læ her), men det er nok mest et spørgsmål om den enkelte vognmand.
Det var bare mit 'indspark', jeg håber, at du kan bruge det til noget.
MVH & god weekend
Kirsten
Bliv gratis medlem