Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg simpelthen stillet mig selv dårligst muligt???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

For år tilbage fik jeg en anerkendt arbejdsskade i mit job i sundhedsvæsnet. Skaden udløste en mindre erstatning men ingen  tabt erhvervsevne trods speciallægers udtalelser om at jeg ikke længere kunne varetage mit job og kun bør arbejde deltids.
"stolt" som jeg er skulle jeg nok klare mig selv, og valgte at revalideremig for egen regning.

Nu 2 år efter endt uddanneles har jeg bygget min egen lille klinik op. Den er endelig begyndt at give overskud og jeg har glædet mig til at få løn fra jan 2010. Til nu har vi levet af en opsparring. Uddannelse og etablering er finansieret med et lille banklån.

Nu må jeg til min store ....sorg, er vist det rigtige ord.....erkende at jeg pga skaden, ikke klarer at varetage det job jeg har skabt til mig selv.

Jeg må til at tage stilling til om jeg vil forsøge at sælge eller simpelthen bare lukke:-(

Men jeg begynder at få fornemmelsen af at jeg har stillet mig selv dårligst muligt ved i sin tid at finansiere min egen revalidering i stedet for at lade det off. tage sig af mig.

Er det rigtig forstået at jeg hverken har ret til dagpenge eller sygedagpenge idet jeg ikke til nu har præsteret et overskud eller har hævet løn???

Tak fordi du læste mit indlæg :-)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Åh nej, hvor er det bare sindsygt ærgeligt for dig... Tongue Tied
Navnlig set i lyset af at du har lavet dit eget "skånejob" - og så ikke kan holde til det alligevel.

Jeg tror ikke du skal regne med at kunne sælge din klinik. Det er sagt meget ligeud.
Groft set, så skal du tænke på hvor meget klinikken egentlig er værd - uden dig. Ligger den et eftertragtet sted? Har den et unikt koncept? Har den en god fast kundegruppe? m.m. Men igen, så kommer det jo også an på hvad det er for en slags klinik. Der er generelt større sandsynlighed for at kunne få solgt en veletableret ældre tandlæge-klinik med en fast kundegruppe, end en lille nystartet negleklinik.

Omkring det med dagpenge / sygedagpenge, så kommer det an på din a-kasse - hvis du altså er medlem af sådan en.
Du kan dog godt være berettiget til sygedagpenge fra det offentlige. Men det kræver ihvertfald at du ikke har nogen indtægt fra din virksomhed (meget firkantet set, så skal du være så syg at virksomheden står stille).

Men der er også nogle gråzoner som du måske kan være heldig at bevæge dig i, i dit tilfælde. Men det kommer meget an på den kommune du bor i - og den sagsbehandler du får. Det kan være at de kan se en fornuftig matematik i at forsøge at hjælpe dig videre med f.eks. halv dagpenge-tilskud hvis du kan holde til at arbejde i din klinik på halv tid, og så simpelthen modregne dagpengene med det antal timer du har kunne arbejde. I nogle tilfælde kan kommunen spare en hel del penge på sådan en løsning, set i forhold til at skulle have dig på fuld sygedagpenge, arbejdsprøvning, rehabilitering eller i værste fald førtids- eller invalidepension.

Så selvom det ikke er en sjov situation du står i, så kan det altså godt være at det ikke ser helt sort ud.

---

Nå ja, lige en tilføjelse: En kommentar til din overskrift:

Du har ikke stillet dig dårligst muligt - det kunne måske have været endnu værre hvis du ikke havde gjort forsøget.
Du har tværtimod gjort et forsøg på at komme videre og det i sig selv er sgu noget man får respekt for.
Der er mange i en situation som din, som ikke har haft det mentale (og eventuelt økonomiske) overskud til at forsøge at komme videre selv.
Så uanset hvordan dette ender ud i den sidste ende, så kan du da altid sige at du gjorde et forsøg. Så sidder du ikke som 75 årig og stadig spekulerer på hvordan dit liv måske havde været hvid du havde givet det et forsøg dengang.

/Jesper

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:46

...........Jesper, du har simpelthen lige gjort min dag lidt bedre:-) Din kommentar til min overskrift gjorde mit humør et  betragteligt antal grader bedre...

Mentalt er jeg endnu ikke selv nået til at kunne se min indsats som en sejer- det er stadig udsigten til nederlag ved ikke at kunne magte opgaven, der fylder mest....

Motiveret af dit indlæg vil jeg tage fat i kommunen og a-kassen/fagforeningen (som jeg trofast har været medlem af i rigtig mange år)  og få hjælp til en afklaring....

Hvis der er nogen der kan henvise til lovtekst / §§ eller andet det kan oplyse mig om hvorvidt man har mulighed for at få understøttelse og/eller sygedagpenge når man har været selvstændig i ca 2 år og lukker ned uden at have præsteret overskud, så vil jeg blive rigtig glad:-)

Rigtig god weekend:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51

Jeg kan ikke bidrage med noget til emnet, men jeg synes det er stort af dig at du vælger at klare dig selv.
Du kan virkeligt være stolt af dig selv, for ikke bare at lade det offentlige tage sig af det, på trods af udkommet.
Jeg har kun dyb respekt for det. Jeg tror også at alt nok skal flaske sig for dig. Håber at karma tager sig af dig Smile 

Alt det bedste.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 14:42

Kan du ikke tage kontakt til jobcenteret i din kommune og forhøre dig omkring flexjob i egen virksomhed? Det er noget med at hvis du har haft din egen virksomhed i mindst et år, kan du blive berettiget (eller hvad det nu hedder) til at få ansat en som "erstatter dig" i de timer du må gå ned. Sådan er det ihvertfald ved kronisk sygdom - ved ikke lige om du kan "kategoriseres" som kronisk syg?

:-) Dorthe

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:32

Dorthe Kornerup:

Kan du ikke tage kontakt til jobcenteret i din kommune og forhøre dig omkring flexjob i egen virksomhed? Det er noget med at hvis du har haft din egen virksomhed i mindst et år, kan du blive berettiget (eller hvad det nu hedder) til at få ansat en som "erstatter dig" i de timer du må gå ned. Sådan er det ihvertfald ved kronisk sygdom - ved ikke lige om du kan "kategoriseres" som kronisk syg?

:-) Dorthe

Vil blot bakke Dorthes indlæg op. Jeg så engang en dame i fjernsynet som havde sit eget blomsterbinderi. Hun havde startet det op og lavet sit eget fleksjob - så det må da kunne lade sig gøre. Men jeg tror at du selv skal presse meget på og undersøge mulighederne. Det er nok ikke noget de sådan lige serverer på et sølvfad - men hvis du brænder nok for at det skal ske.... og mulighederne for selvstændigt fleksjob stadig findes.... så er det måske en rigtig god løsning Smile

Flot at du har gjort så meget selv - det burde også blive set Smile Held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)