Jeg har indtalt et afsnit mere fra min SEO bog - denne gang et afsnit der ikke findes i den gratis light-version.
Kapitel 71: Spam i søgemaskiner I dette kapitel vil jeg fortælle lidt mere om hvad spam i søgemaskiner er for noget, hvordan du kan undgå at spamme søgemaskinerne og hvad du kan gøre hvis dine konkurrenter gør det ...
Vedr. "punkt 1". Sider skal naturligvis laves til brugeren, men det er blevet til en generel floskel kun at fokusere på dette. Man kan godt have begge aspekter in mente -- så dermed også fint, opsummerende indlæg halvvejs.
Desuden er jeg helt enig i mht. anmeldelse af andre. Jeg ser det i høj grad som hvor min tid brugt bedst og det er i hvert fald ikke ved at lege internetpoliti (og er endda ikke involveret i BH (mere--j/k))
Vedr. "punkt 1". Sider skal naturligvis laves til brugeren, men det er blevet til en generel floskel kun at fokusere på dette. Man kan godt have begge aspekter in mente -- så dermed også fint, opsummerende indlæg halvvejs.
Denne del af gennemgangen har fokus på de firkantede retningslinier søgemaskinerne publicerer. Og her er ovenstående et vigtigt punkt - og har altid været det. Hvis du ikke laver siderne til brugerne, eller gør ting fordi det gavner i søgemaskinerne, så strider det helt principielt mod søgemaskinernes guidelines. I min gennemgang ville det således være helt forkert ikke at medtage dette.
"Make pages primarily for users, not for search engines. ..." "Another useful test is to ask, "Does this help my users? Would I do this if search engines didn't exist?" ..."
Men som jeg også understreger efterfølgende er det i praksis næsten altid umuligt, at følge alle søgemaskinernes guidelines til punkt og prikke, hvis man altså gerne vil opnå nogle gode resultater.
Opdagede da lige, at jeg ved en fejl har fået oprettet dette indlæg som et spørgsmål - frem for en debat, som det skulle have været. Sorry :)
Min dårlige undskylding er, at jeg har skåret mig i den højre pegefinger forleden dag, og for en mand som jeg der ellers har stor glæde af mit to-finger system, er der ikke så meget tilbage når den ene ryger. Jeg har så forsøgt mig med en kombination af pegefinger på venstre hånd og fuckfinger på den højre. Det går som I ser ikke så godt :)