Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke tage mig sammen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Jeg har en rigtig god ide og har haft den længe, men jeg kan ikke tage mig sammen til at komme videre med den.

Hvad kan problemet være og hvad gør man? For det da et mærkeligt sted at gå i stå Tongue Tied

Så det frem med guldkornene Smile

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 17:29

Tjae.. det kan jo meget vel hænge sammen med din idé.

Men den kender vi jo ikke. ;-)

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 17:30

Ville selv skyde på manglende kapital, i studie og intat flair for at lave hjemmeside.

Derudover undrer det mig stadaig, fordi jeg elsker min ide og intet burde stoppe mig.

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Find ud af hvad det næste umiddelbar skridt du skal tage for at komme videre er. Skær alle bekymringer om ting, der skal ske i fremtiden væk, og fokuser på hvad du kan gøre for at komme videre indenfor de næste 30 minutter.

Hvis det genrerelt er et problem for dig, så læs "Getting Things Done" af David Allen

Hvis du ikke bryder dig om tanken om at skulle tygge dig igennem en hel bog om hvordan man strukturerer arbejde, så køb den som lydbog.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 17:39

"getting things done" som en bog :) hehe, faar aldrig last den.

Jeg tjekker den ud med det samme

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:45

Hej Simon

Det kan der være flere grunde til. Grunde der oftest vil involvere psykologi på det ene eller det andet plan. Og da vi ikke skal dechifrere dig her online, så går vi ikke ind på det.

Det kan være gamle overbevisninger om at du ikke er skabt til succes, succes er farligt, succesfulde mennesker er onde osv. Hvis du er født med en guldske i munden, kan det være den anden vej rundt. Jeg behøver ikke gøre noget for noget, alt kommer til mig alligevel osv.

Dette vil jeg anbefale dig at skrive ned på et stykke papir, om hvor du ser dig selv i dette billede. Dernæst skriver du ned, hvordan du nu ser de positive ting ved at have det modsatte synspunkt af det du havde før.

Forestil dig selv have succes med dine drømme. Hvordan føles det ? Hvordan har du med dig selv og livet efter at du fik fulgt op på din idè ? Luk øjnene og føl det helt ind i kroppen.

Gør denne øvelse , så mange gange du føler du har behov for det.

Denne øvelse kan hjælpe dig fra at falde i igen, efter at du egentligt var startet.

Her en øvelse til at få dig startet :

Start med at lave en lille simpel ting du har udsat. Tage opvasken ? Ringe til èn ? Dernæst så gør du det NU. Ikke udsætte det om 5 minutter men lige nu, mens du læser dette her. Vend tilbage til øvelsen bagefter.

Du er tilbage ? Se du kan jo godt ! :-)

Skriv en  to do liste i samme stil. Og lav en eller flere af tingene hver dag. Allesammen nogen du har udsat. Dette vil opbygge selvtillid til at fuldføre ting du har udskudt. Til sidst går du i gang med ideen du nævner her. Du opbygger momentum, og momentum skal der til for at udføre større opgaver. Du kan ikek gå fra 0 til hundrede på et sekund. Opbyg farten stille og roligt.

Du kan også udvide den første øvelse med at lukke øjnene og så forstil dig selv om 10-20-30 år, hvor du ikke udfører dine idder og drømme. Luk øjnene og mærk . Hvordan har du det med at livet glider dig forbi uden at du dine drømme et skud for boven ? Mærk det helt inde i kroppen ! Fortsæt sådan her i et par minutter eller mere. Virkelig fokuser på det !

Du slutter af med den første øvelse, hvor du forestiller dig selv om 10-20 -30 år , hvor dine drømme gik i opfyldelse, eller du i det mindste gav den fuld skrue. For din egen skyld. Luk øjnene og forestil dig den glæde.

På den måde slutter på et " high", og er parat til at tage fat.

Det virkede i stærk grad for mig. Og har gjort for mange andre.

Det din hjerne der fortæller dig at det ikke kan betale sig, af den ene eller den anden grund. Nu skal du bare fortælle den noget andet.

Ikke så mystisk. Faktisk ret simpelt.

God fornøjelse

Og giv den så en skalle. Der er ikke nogen andre der gør det for dig. Som der engang var en stor mystiker der sagde :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Humlebæk
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:54

En hjælp kan være et iværksætterkursus i din lokale region - der kan du måske få hjælp til at gøre ideen bæredygtig og føre den ud i livet. Ofte går man i stå fordi man ikke lige ved hvad næste step skal være...

Jeg selv har lige været på iværksætterkursus i Hillerød gennem erhverv.net - super kursus (4 halve dage) - og nok de bedste 1000 kr. jeg har brugt i mange år!

Caroline

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03

Simon, det lyder for mig som om du har brug for noget sparring på din ide.

Prøv at skrive ned alle dine ideer, forestillinger, forhindringer osv. Jo mere du kan skrive ned og vise til en sparringspartner, jo bedre respons kan du også få.

Jeg vil foreslå, at du i første omgang får en aftale med en konsulent/rådgiver i din lokale erhvervsudvikling (eller hvad det nu hedder hvor du bor). Om ikke andet kan de hjælpe dig videre til andre rådgivere.

Men det er måske bare rart at ha' den der superidè ???? fremfor at gå i gang med det hårde arbejde det er, at realisere den (dette er ikke ondt ment, det ER hårdt arbejde at komme videre med sin supersmarte ide)

Mvh. Sanne

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 18:18

tak for nogle riiigtig gode svar.

Jimi jeg gjorde som du skrev, tog opvasken med det samme Smile og vil nu prove at faa fikset nogle af de ton af smaa projekter jeg har korende. Forhaabentligt kan jeg komme tilbage til min ide saa. Havde dog svart ved at forestille mig noget specielt da jeg lukkede ojnene, det har altid set ud for mig som om at jeg vil have gang i noget selvstandigt og det ville ikke rigtig andre sig. Tak for god hjalp.

Caroline, det ligger langt vak, men vil undersoge det narmere.

Jeg kunne helt sikkert bruge en sparringspartner og kan evt skaffe et mode med en konsulent fra kommunen. Men forst vil jeg gore som Jimi sagde det, faa ordnet nogle af de ting som ligger i vejen for en gigantisk accelleration Yes

Undskylder mit engelske tastatur

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:25

Hej Simon

Det jeg glad for at høre.

Du kan også spæde det op med at forestille dig de ting du gerne vil købe, hvis du tjener penge på din succes. Tag evt ud og se på tingene. Hvis det er fedt hus, så tag ud og se på fede huse, luk øjnene , slap af og forestil dig at det er dig der bor der.

Det lyder lidt " mystisk " måske. Men din hjerne er allerede i gang med at fortælle dig at du aldrig kommer videre. Noget du tillader den at sige. Du skal ikke blive sur på den, den gør jo bare hvad den altid har fået besked på, men fortæl den at tingene har ændret sig. Nu rykker Simon to the max !! :-)

Ps: Det virker rent faktisk. Så nu du er helt oppe og køre, fordi du kan se tingene tager form. Så husk også at at hvile dig en gang imellem, og hygge med familie og venner.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)