Hej Simon
Det kan der være flere grunde til. Grunde der oftest vil involvere psykologi på det ene eller det andet plan. Og da vi ikke skal dechifrere dig her online, så går vi ikke ind på det.
Det kan være gamle overbevisninger om at du ikke er skabt til succes, succes er farligt, succesfulde mennesker er onde osv. Hvis du er født med en guldske i munden, kan det være den anden vej rundt. Jeg behøver ikke gøre noget for noget, alt kommer til mig alligevel osv.
Dette vil jeg anbefale dig at skrive ned på et stykke papir, om hvor du ser dig selv i dette billede. Dernæst skriver du ned, hvordan du nu ser de positive ting ved at have det modsatte synspunkt af det du havde før.
Forestil dig selv have succes med dine drømme. Hvordan føles det ? Hvordan har du med dig selv og livet efter at du fik fulgt op på din idè ? Luk øjnene og føl det helt ind i kroppen.
Gør denne øvelse , så mange gange du føler du har behov for det.
Denne øvelse kan hjælpe dig fra at falde i igen, efter at du egentligt var startet.
Her en øvelse til at få dig startet :
Start med at lave en lille simpel ting du har udsat. Tage opvasken ? Ringe til èn ? Dernæst så gør du det NU. Ikke udsætte det om 5 minutter men lige nu, mens du læser dette her. Vend tilbage til øvelsen bagefter.
Du er tilbage ? Se du kan jo godt ! :-)
Skriv en to do liste i samme stil. Og lav en eller flere af tingene hver dag. Allesammen nogen du har udsat. Dette vil opbygge selvtillid til at fuldføre ting du har udskudt. Til sidst går du i gang med ideen du nævner her. Du opbygger momentum, og momentum skal der til for at udføre større opgaver. Du kan ikek gå fra 0 til hundrede på et sekund. Opbyg farten stille og roligt.
Du kan også udvide den første øvelse med at lukke øjnene og så forstil dig selv om 10-20-30 år, hvor du ikke udfører dine idder og drømme. Luk øjnene og mærk . Hvordan har du det med at livet glider dig forbi uden at du dine drømme et skud for boven ? Mærk det helt inde i kroppen ! Fortsæt sådan her i et par minutter eller mere. Virkelig fokuser på det !
Du slutter af med den første øvelse, hvor du forestiller dig selv om 10-20 -30 år , hvor dine drømme gik i opfyldelse, eller du i det mindste gav den fuld skrue. For din egen skyld. Luk øjnene og forestil dig den glæde.
På den måde slutter på et " high", og er parat til at tage fat.
Det virkede i stærk grad for mig. Og har gjort for mange andre.
Det din hjerne der fortæller dig at det ikke kan betale sig, af den ene eller den anden grund. Nu skal du bare fortælle den noget andet.
Ikke så mystisk. Faktisk ret simpelt.
God fornøjelse
Og giv den så en skalle. Der er ikke nogen andre der gør det for dig. Som der engang var en stor mystiker der sagde :-)