Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indkøb af varelager søges

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ved at opstarte en fysisk børnetøjsbutik og mangler erfaring med indkøb af varelager. Tænker her på mængden af tøj ...

Er der nogen der har erfaring og vil dele?

Er der nogen der kan henvise til en bog/hjemmeside/publikation om emnet?

På forhånd tak for hjælpen,

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:20
Det skulle vist ikke være svært at finde hjælp til den slags hér.

Med hensyn til børnetøjsbutikker er der vist monopollignende tilstande hos de kvindelige medlemmer på amino. (Ved ikke lige om den sætning giver mening, men meningen er, at der er rigtigt mange af de kvindelige aminoer, som netop er iværksættere indenfor børnetøj)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 11. Oct 06
Skrevet kl. 12:28
Hej Anders

Synes måske dit svar er en smule modsigende  ? Eller misforstår jeg?

Der er mange herinde der ved noget, men de vil ikke ud med det?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:31
Jeg har vist ikke fået skrevet det klart nok.

Pointen er, at der er masser af folk herinde inden for dit område, og at du derfor bør kunne regne med at få god hjælp.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 00:37
Hej Camilla

Jeg er en af dem Anders omtaler, og der plejer at være flere en mig der gerne vil hjælpe hvis jeg kan.

Jeg har en webshop med blandt andet børnetøj. Den er nu lidt over et år gammel, og kan sige, at det stadig er meget svært at købe lige præcis det ind. Meget af tøjet skal jo bestilles et halvt år før det bliver leveret, og det er derfor meget svært at regne ud, hvor meget man kan sælge på det tidspunkt. Der er dog producenter, der er lagerførende, og hvis det er muligt, så få en kombination. Der er også stor forskel på, hvor godt de forskellige mærker sælger. Vi har også oplevet, at det der ikke sælger så godt på nettet, sælger rigtig godt når vi har åben for salget i vores showroorm og når vi er på messer.

Så hvor meget du skal købe ind afhænger jo af hvor din butik er, hvor meget du har til at investere, og hvilke mærker du får i din butik.

Hvis du vil skrive lidt mere, og evt. komme med konkrete spørgsmål, så vil jeg meget gerne skrive mere.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 09:29
Jeg har haft tøj butik(er) i mange år, hvis du har nogen konkrete spørgsmål vedr.hvordan indkøb er, så giver jeg gerne nogen svar...
Tilmeldt 11. Oct 06
Skrevet kl. 15:09
Hej Lene og Biz.

Tak for svar!

Jeg har i øjeblikket en rigtig god kontakt til Drappa Dot, som jeg bestemt skal have placeret en ordre hos. De er allerede i Svendborg, men enige med min vurdering om, at de er dårligt representeret, der hvor de er nu. Det er en dejlig butik der hovedsaligt sælger brugskunst og ting til hjemmet. De har så et lille hjørne i butikken, hvor de sælger børnetøj.

DrappaDot regner med at denne butik vil annullere deres ordre hos dem, når de hører om mig.

Men så vil Drappa Dot have jeg ligger en ordre på minimum 40.000. De har været i Svendborg i 2½ år, så det går godt for dem her i byen. Jeg har fået at vide at andre provinsbyer køber for mellem 30-50.000.

Kan man gå med til det? Er det klogt? Jeg har faktisk skrevet til dem at jeg mener 30.000 er realistisk. 

Jeg har selvfølgeligt også andre mærker i tankerne og har også allerede lavet aftaler med dem. Men ikke i samme størrelse. Blandt dem vil Ej Sikke Lej også give mig eneforhandler rettigheder, så fremt jeg ligger en god sjat penge hos dem.

TaPh, Mala og Miniature er i støbeskeen.

Mit budget siger 300.000. Mine faste udgifter er, sat højt, 10.000 inkl moms. Løn til mig selv er ikke beregnet.

Butikken skal have inventar (jeg regner med omkring 25.000 inkl maling og istandsættelse).

Hvor meget er realistisk at bruge på lagervarer?

Tusind tak for hjælpen.   

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Skrevet kl. 15:29
Hej Camilla

Du skriver at dit budget er på 300.000, er det 300.000 til varekøb, eller det 300.000 til opstart af butikken? Hvis det er til indkøb af varelager, så kan du komme langt, men hvis det er det beløb du har til etablering af butikken, så synes jeg ikke det lyder af meget.

Jeg skriver mere, når du har svaret.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 11. Oct 06
Skrevet kl. 15:39
Hej Lene

Det er faktisk med det hele. Jeg har selv noget privatkapital, som jeg så vidt muligt vil forsøge at holde ude.

Hvad siger du til det? Hvor mange af de 300.000 skal jeg kaste efter varelager? Hvis jeg indkøber for 150.000 og sælger rup og stup til fuld pris, har jeg en omsætning på ... 150.000 på et halvt år og det kan jeg jo godt høre ikke lyder af meget.

Er der andre der har erfaring? Hvor meget skal jeg op på?

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Skrevet kl. 19:06
Hej Camilla

Mit umidbare gæt er, at 300.000 kr er i underkanten til at starte en fysisk butik op, men da jeg har en webshop, så er jeg ikke den helt rette til at rådgive, og håber andre også vil svare.

Hvis du køber varer for 150.000 kr. så skal du ikke regne med et overskud på 150.000 kr, du vil nok altid have noget på lager du ikke får solgt, eller også skal du sælge noget på udsalg. Jeg er ikke helt klar over, hvor dyrt det pågældende tøj er, kender ikke alle mærkerne, så jeg har lidt svært ved at vurdere, om du kan få nok tøj for 150.000 kr til at starte op, men jeg tror det næsten. 150.000 kr. til indretning af butik, husleje, telefon, forsikringer og ikke mindst markedsføring tror jeg dog hurtigt bliver brugt. Det betyder så, at du måske kommer til at mangle penge til næste tøjindkøb.

Spørg endelig videre.

Hilsen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)