Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To telefoner til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet træt af kundeopkald uden for arbejdstid og har derfor tænkt mig skille arbejde og privatliv ad - en telefon til det ene og en til det andet. Mobil i begge tilfælde.

Og betyder det alverden økonomisk? Så vidt jeg har forstået, skal jeg jo alligevel selv betale de første 3.000 kr. af telefonudgifterne, hvis jeg bruger den samme telefon til både arbejde og privat.

Men skal jeg så købe begge telefoner som erhvervsabonnement med de fordele/ulemper det giver? Eller skal den ene købes som erhverv og den anden som privat abonnement.

Nogen der kan forklare mig, hvad der er mest fornuftigt at gøre i sådan en situation.

Mvh. Lisbeth Scharling

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb CBB mobil med tank selv abonnement. Kunne du glimrende gøre med begge. Der findes mig bekendt ingen attraktive erhvervsabonnementer i DK.

Så vælg det billigste og ganske stabile som f.eks. CBB Mobil.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger jeg dit forslag, vil det kost mig langt over 1.000 kr om måneden, så jeg har lidt svært ved at få øje på fidusen :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisbeth Scharling:

Følger jeg dit forslag, vil det kost mig langt over 1.000 kr om måneden, så jeg har lidt svært ved at få øje på fidusen :-)

Du skal godtnok snakke meget for at nå over 1.000kr om måneden med Bibob....

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Bibob vil være langt billigere end et tank-op-kort hos CBB mobil.
Men ikke billigere end det abb. jeg har hos Telenor

Jeg leder i øvrigt ikke efter landets billigste teleselskab. Jeg leder ikke engang efter et nyt teleselskab. :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror der er opkaldsafgift på det til 299. Ring og tjek med de forskellige firmaer at der ikke løber mere på. Mobilabonnementer kan være svære at overskue. Man skulle tro de gjorde det svært med vilje.... :Big Smile Mail evt til kundeservice om det er helt fast pris. Så har du det på skrift.

Bemærk man ikke må tale mere end en time i træk  . så koster det. Men man kan bare lægge på og ringe op igen

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

OK. så misforstod jeg det lidt.

 

Det kan jo være lige meget om det er erhvervs eller privat abonnement vil jeg tro. Selvom der er privat kan du jo godt trække det fra i firmaet hvis den bruges til firmabrug. Og den du bruger privat betaler du bare fra dit privatbudget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har vist forklaret mig dårligt i mit oprindelige spørgsmål. Jeg leder ikke efter et billigt teleselskab, et billigt telefonabonnement eller lignende. Det er slet ikke PRISEN til teleselskabet, mit spørgsmål går på! :-)

Jeg vil nemlig have telefon nr. 2 - hos det teleselskab, hvor jeg p.t. er kunde.

Men når den ene skal bruges 100% privat og den anden 100% til arbejde, er jeg usikker på, om jeg kan købe begge som erhvervsabonnement med de fordele og den binding det indebærer. og om jeg vil kunne fratrække hele udgiften til de to telefoner minus de 3.000 kr til privatforbrug som jeg selv skal betale uanset jeg har en eller to telefoner.

Så vidt jeg har forstået vil skattevæsenet regne de første 3.000 af min telefonudgift som "den private andel" og kun udgiften derudover kan jeg fratrække. Lad os så sige, at jeg bruger 3.500 kr. på den private telefon og 5.000 på erhvervstelefonen - altså ialt 8.500 kr. Vil jeg så kunne fratrække 5.500 kr. som udgift på virksomhedens regnskab?

Så vidt jeg kan regne ud, vil det ikke koste mig ret meget mere at købe den ekstra telefon. Men SKAL jeg købe den ene som privat abb. og den anden som erhvervsabb. Eller kan jeg have dem begge på samme abb., "forhøje min indtægt med 3.000 kr" og trække de resterende telefonudgifter fra?

Mvh. Lisbeth Scharling

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har spurgt min revisor om det samme.

Jeg fik dette svar:

Du bliver under alle omstændigheder opkrævet multimediebeskatning på 3.000,- om året, uanset om du har én eller to telefoner i firmaet.
Derfor kan du lige så godt lade begge abonnementer blive betalt af dit firma.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)