Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Micro-IT.dk mangler slogan...

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Goaften
>> Vi har slet ikke set på det slogan på den måde du beskriver, hvilket for os er en stor fejl, derfor har vi her til morgen besluttet, på baggrund af denne debat, at vi tager et par dage hvor vi selv, finder ud af om vi skal finde et andet eller hvad vi gør.

pbtryk.dk
>> Du har ret i at det ikke har meget med selve "firmaet" at gøre, dette logo er et første udkast.. som jo altid skal laves om.. men vi smed det herind for at finde ud af hvad i mener om det så vi kan få et ordenligt logo fra start.. så tak for kritikken...

Stengaard
>> Underligt.. det er vi også blevet efter en 2 timers diskution... er bange for at både slogan og logo skal laves om...

davidchristensen>> dit udkast af slogan er stadigvæk for langt og jeg er jo ikke den eneste der arbejder her.. vi er 2 så det slogan kan ikke bruges...

Der ud over giver vi nu en kort beskrivelse af firmaet så idér m.m. kan komme på ny..

Vi er en lille 2 mands virksomhed som betjener under 40 faste kunder pt. vores "felt" er primært salg, support og servicering af netværk og alt andet IT udstyr, vores kundeskreds er over det meste af vestsjælland.. men består generelt af private... vi har ikke noget "fast" tilholdsted, men arbejder hvor kunderne er... dvs. meget hjemme hos dem...

Vi blev glade for navnet Micro-IT da det fint beskriver at vi er små og at vi arbejder med IT... derfor beholder vi det... dette giver jo også en udfordring i at få resten til at passe med det navn...

Vores første idé til et slogan til det navn var meget generel: Salg & Support af IT...

Vi smider et nyt logo ud til jer her på siden senere... imellemtiden kan i debattere om vi skal beholde vores første idé til slogan eller om vi skal finde et nyt...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40
Nu vil jeg godt blande mig lidt igen.

Inden I sætter jer til at tegne et logo, skal I tænke igennem, hvad det skal signalere. Både i former og farver ligger utrolig store signalværdier, som man mere eller mindre bevidst reagerer på.

Så brainstorm – skriv tanker, ord og handlinger ned, I tænker over, når I tænker Micro-IT. Og tænk over, hvordan kunden skal betragte jer. Hvilke ord vil I gerne have, kunden tænker omkring Micro-IT?

Jeres forslag til logo mangler noget power og godaw-effekt. I skal skille jer ud, I skal få kunderne til at vælge jer frem for en anden leverandør, og hvis I med tiden skal have logoet overalt på biler, tøj osv., er det utrolig vigtigt, at det signalerer netop jer.

Lige mine umiddelbare kommentarer...

Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:41
Kære Uggi,

Måske du skulle holde dig til din første indskydelse - at slogan blot fortæller hvilken ydelse i levere - altså Salg og Support af IT til Private, så kan i ændre slogan til erhverv når det bliver aktuelt

... ovenstånde med risiko for at lyde som en dåse ærter i netto, en brakmark i Sønderomme, og en søndag aften med Finn og Jakob

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 12:02
Har du IT, har du også Micro-IT  - vi er til både erhverv og privat
Et efterforslag   . (bagslag)

Hilsen, Bent, A&B

Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:06
sandfær-andersen
>> Du blander dig da også hele tiden hehe.. ( joke.. ) vores problem er at vi skal have vores slogan/logo i trykken på fredag, så vi står og har lidt småtravlt hehe...  men vi er pt. uden gode idér til hvordan det kan se ud..

Stengaard 
>> Vi diskutere stadigvæk sloganet og logoet.. men vi satser generelt på private så vi ved ikke om det med erhverv bliver aktuelt endnu hehe..

Vi har snakket om at vi ønsker et logo i max 2 farver, som kan bruges til tryk m.m., det skal afspejle en lille IT virksomhed, det skal være unikt og ikke for "smart".. da det skal væe nemt at genkende på gaden... og vi ville gerne have et logo der viser vores navn tydeligt.. men derfra og til et logo er der vidst lang vej...
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 13:33
Uggi -> jeg ser, at du har fjernet dit nye (midlertidige) slogan fra din signatur igen. Jeg håber, at det er fordi du selv ikke er tilfreds, og ikke udelukkende på baggrund af hvad du læser herinde. Du vil nemlig opdage, så selv, når du har dit endelige slogan/logo på plads, og du spørger Amino om kritik, at der er nogle, der vil synes at det ikke passer sammen. Når du har fundet dit slogan+logo, så HOLD FAST I DET! Uanset om det så end er dårligt i nogens øjne. Det er netop, hvad branding handler om.

Endelig, så vil jeg tilføje, at dit valgte slogan (steengaards) slet ikke var tosset - men som andre også nævner, så mangler det lige en punchline. Det gør faktisk alle de slogans, som vi har foreslået i denne tråd. Årsagen findes nok i vores manglende kendskab til din virksomhed samt de værdier du ønsker at slå fast.

Og så har jeg en generel aversion imod folk, der præsenterer sig som direktører i deres eget firma... Signaler!

Selvom det måske er lidt sent at kommentere dette, så synes jeg (med fare for at komme til at træde nogen over tærerne) at navnet på din virksomhed er MEGET svært at lave et slogan til, som også er mundret.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 13:38

Vi hedder

Micro-IT

fordi vi ikke er tunge at danse med

Micro-IT

ikke tunge at danse med

Lille og vågen er bedre end stor og doven

Micro-IT

Lille og vågen…

Micro-IT

Fiks på fingrene

Micro-IT

Fix på fingrene

Micro-IT

Vaks ved havelågen

Micro-IT

Vax ved havelågen

Der er brug for

Micro-IT

fordi IT styres af Murphys lov

Micro-IT

- fordi IT styres af Murphys lov

Brug Micro-IT

når Murphys lov rammer

Du får brug for Micro-IT

ikke hvis men når Murphys lov slår til

Ikke hvis men når

Murphys lov slår

du til Micro-IT går

Micro-IT

- svaret på Murphys lov

Mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 13:46

Micro-IT

Vax på fingrene, fix ved havelågen

Micro-IT

Fix ved lavelågen, vax på fingrene

Mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 13:51
Bo-> Der er noget potentiale i dine første forslag. Murphys lov er det dog langt fra sikkert, at mange privatbrugere, som har brug for support, kender til. Ideen er dog meget sjov :-)

I forlængelse af mit seneste indlæg vil jeg lige forsøge mig med et par slogans, som ikke tager udgangspunkt i selve navnet:

- vi løser dine PC-smerter uden at give dig lommesmerter!
- når det gør ondt i elektronikken
- Problemer: nej tak!
- et problem har en løsning

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 14:05
Lidt blanderi.

pbtryk.dk (Peter) har meget ret i sin argumentation, men - det er sjældent for sent med korrektioner. Vi respekterer naturligvis deadline, for det er jo i sidste ende den der skal betale for gildet, der bestemmer.

Jeg tænker på at IBM for 30-50 år siden havde et smart amerikansk slogan: THINK. Efter mange års betænkningstid fjernede de det igen (og det har sikkert kostet manne $ at droppe, for det stod allevegne). Man skal nemlig se på sig selv med kundens øjne, og sådan noget siger man ikke til kunden, eller var der måske en anden årsag? Nu tænker IBM for kunden? Man må ikke tale ned til nogen, hverken kunder eller børn. Derfor kalder jeg mig selv for servicemedarbejder - men der er kun mig i firmaet. En god idé at forlade titler, men en dårlig idé kun at kalde sig ved fornavn ved 1.henvendelse. Det er en balance. IBM lavede forøvrigt også deres logo om og der er mange firmaer der giver det er redesign. Hvor mange gange har de danske mønter efterhånden fået nyt udseende? Bare de sidste 100 år. DKK står stadig stærkt som et godt brand for landet.

Vær fleksibel og gør plads for korrektioner. Du kunne jo også have flere slogans der på skift kom ud på jeres fakturaer, tilbud, følgesedler m.v. Det er også meget let og billigt at skifte dem ud på jeres biler.

Vær ved godt mod. Når man vil i krig, skal man ikke blive forbavset hvis man bliver ramt. Hilsen, Bent, A&B

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)