>> Vi har slet ikke set på det slogan på den måde du beskriver, hvilket for os er en stor fejl, derfor har vi her til morgen besluttet, på baggrund af denne debat, at vi tager et par dage hvor vi selv, finder ud af om vi skal finde et andet eller hvad vi gør. pbtryk.dk >> Du har ret i at det ikke har meget med selve "firmaet" at gøre, dette logo er et første udkast.. som jo altid skal laves om.. men vi smed det herind for at finde ud af hvad i mener om det så vi kan få et ordenligt logo fra start.. så tak for kritikken... Stengaard >> Underligt.. det er vi også blevet efter en 2 timers diskution... er bange for at både slogan og logo skal laves om... davidchristensen>> dit udkast af slogan er stadigvæk for langt og jeg er jo ikke den eneste der arbejder her.. vi er 2 så det slogan kan ikke bruges... Der ud over giver vi nu en kort beskrivelse af firmaet så idér m.m. kan komme på ny.. Vi er en lille 2 mands virksomhed som betjener under 40 faste kunder pt. vores "felt" er primært salg, support og servicering af netværk og alt andet IT udstyr, vores kundeskreds er over det meste af vestsjælland.. men består generelt af private... vi har ikke noget "fast" tilholdsted, men arbejder hvor kunderne er... dvs. meget hjemme hos dem... Vi blev glade for navnet Micro-IT da det fint beskriver at vi er små og at vi arbejder med IT... derfor beholder vi det... dette giver jo også en udfordring i at få resten til at passe med det navn... Vores første idé til et slogan til det navn var meget generel: Salg & Support af IT... Vi smider et nyt logo ud til jer her på siden senere... imellemtiden kan i debattere om vi skal beholde vores første idé til slogan eller om vi skal finde et nyt... |
Micro-IT.dk mangler slogan...
Inden I sætter jer til at tegne et logo, skal I tænke igennem, hvad det skal signalere. Både i former og farver ligger utrolig store signalværdier, som man mere eller mindre bevidst reagerer på. Så brainstorm – skriv tanker, ord og handlinger ned, I tænker over, når I tænker Micro-IT. Og tænk over, hvordan kunden skal betragte jer. Hvilke ord vil I gerne have, kunden tænker omkring Micro-IT? Jeres forslag til logo mangler noget power og godaw-effekt. I skal skille jer ud, I skal få kunderne til at vælge jer frem for en anden leverandør, og hvis I med tiden skal have logoet overalt på biler, tøj osv., er det utrolig vigtigt, at det signalerer netop jer. Lige mine umiddelbare kommentarer... |
Kære Uggi, Måske du skulle holde dig til din første indskydelse - at slogan blot fortæller hvilken ydelse i levere - altså Salg og Support af IT til Private, så kan i ændre slogan til erhverv når det bliver aktuelt ![]() ... ovenstånde med risiko for at lyde som en dåse ærter i netto, en brakmark i Sønderomme, og en søndag aften med Finn og Jakob ![]() |
Har du IT, har du også Micro-IT - vi er til både erhverv og privat Et efterforslag . (bagslag) Hilsen, Bent, A&B |
>> Du blander dig da også hele tiden hehe.. ( joke.. ) vores problem er at vi skal have vores slogan/logo i trykken på fredag, så vi står og har lidt småtravlt hehe... men vi er pt. uden gode idér til hvordan det kan se ud.. Stengaard >> Vi diskutere stadigvæk sloganet og logoet.. men vi satser generelt på private så vi ved ikke om det med erhverv bliver aktuelt endnu hehe.. Vi har snakket om at vi ønsker et logo i max 2 farver, som kan bruges til tryk m.m., det skal afspejle en lille IT virksomhed, det skal være unikt og ikke for "smart".. da det skal væe nemt at genkende på gaden... og vi ville gerne have et logo der viser vores navn tydeligt.. men derfra og til et logo er der vidst lang vej... |
Endelig, så vil jeg tilføje, at dit valgte slogan (steengaards) slet ikke var tosset - men som andre også nævner, så mangler det lige en punchline. Det gør faktisk alle de slogans, som vi har foreslået i denne tråd. Årsagen findes nok i vores manglende kendskab til din virksomhed samt de værdier du ønsker at slå fast. Og så har jeg en generel aversion imod folk, der præsenterer sig som direktører i deres eget firma... Signaler! Selvom det måske er lidt sent at kommentere dette, så synes jeg (med fare for at komme til at træde nogen over tærerne) at navnet på din virksomhed er MEGET svært at lave et slogan til, som også er mundret. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Vi hedder Micro-IT fordi vi ikke er tunge at danse med Micro-IT ikke tunge at danse med Lille og vågen er bedre end stor og doven Micro-IT Lille og vågen… Micro-IT Fiks på fingrene Micro-IT Fix på fingrene Micro-IT Vaks ved havelågen Micro-IT Vax ved havelågen Der er brug for Micro-IT fordi IT styres af Murphys lov Micro-IT - fordi IT styres af Murphys lov Brug Micro-IT når Murphys lov rammer Du får brug for Micro-IT ikke hvis men når Murphys lov slår til Ikke hvis men når Murphys lov slår du til Micro-IT går Micro-IT - svaret på Murphys lov Mvh. Bo Jensen Butik Go’aften |
Micro-IT Vax på fingrene, fix ved havelågen Micro-IT Fix ved lavelågen, vax på fingrene Mvh. Bo Jensen Butik Go’aften www.goaften.dk |
I forlængelse af mit seneste indlæg vil jeg lige forsøge mig med et par slogans, som ikke tager udgangspunkt i selve navnet: - vi løser dine PC-smerter uden at give dig lommesmerter! - når det gør ondt i elektronikken - Problemer: nej tak! - et problem har en løsning Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Lidt blanderi. pbtryk.dk (Peter) har meget ret i sin argumentation, men - det er sjældent for sent med korrektioner. Vi respekterer naturligvis deadline, for det er jo i sidste ende den der skal betale for gildet, der bestemmer. Jeg tænker på at IBM for 30-50 år siden havde et smart amerikansk slogan: THINK. Efter mange års betænkningstid fjernede de det igen (og det har sikkert kostet manne $ at droppe, for det stod allevegne). Man skal nemlig se på sig selv med kundens øjne, og sådan noget siger man ikke til kunden, eller var der måske en anden årsag? Nu tænker IBM for kunden? Man må ikke tale ned til nogen, hverken kunder eller børn. Derfor kalder jeg mig selv for servicemedarbejder - men der er kun mig i firmaet. En god idé at forlade titler, men en dårlig idé kun at kalde sig ved fornavn ved 1.henvendelse. Det er en balance. IBM lavede forøvrigt også deres logo om og der er mange firmaer der giver det er redesign. Hvor mange gange har de danske mønter efterhånden fået nyt udseende? Bare de sidste 100 år. DKK står stadig stærkt som et godt brand for landet. Vær fleksibel og gør plads for korrektioner. Du kunne jo også have flere slogans der på skift kom ud på jeres fakturaer, tilbud, følgesedler m.v. Det er også meget let og billigt at skifte dem ud på jeres biler. Vær ved godt mod. Når man vil i krig, skal man ikke blive forbavset hvis man bliver ramt. Hilsen, Bent, A&B |