Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud af penge

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har lige et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg skal bruge ny computer, og har startet egen virksomhed. Der har dog ikke været nogen omsætning i virksomheden endnu, og det er også mere hobby virksomhed.

Men computeren skal bruges til virksomheden. Internetside, regnskab osv. Men i tilfælde af, at jeg køber en computer gennem virksomheden går der jo minus på kontoen, og jeg vil gerne fortsat være gode venner med min bankmand.

Kan jeg indskyde penge fra privat økonomien ind på virksomhedskontoen?

Eller en anden måde dette kan klares på, så man undgår de røde tal?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:53
Hej.

Går ud fra at det er en enkeltmandsvirksomhed, hvilket vil sige at virksomhedens penge også er dine penge. Du kan derfor nemt indskyde dine egne penge i virksomheden, som du senere kan trække ud.

// Jesper Skov

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:42
Det indskud du foretager i virksomheden er et privat indskud som ryger ind på egenkapitalen. Dvs. indskyder du 10.000 kr. vil virksomheden have aktiver for 10.000 kr. i form af indestående på bankkonto og passiver i form af egenkapitalen. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:02
Jeps. ganske korrekt antaget så er det en en enkeltmandsvirksomhed.

Hvis jeg trækker penge ud af virksomheden så skal der jo betales skat af det. Gælder dette også hvis jeg indskyder penge?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:12
Dato: 12-10-2006 12:01:33 Forfatter: SuneNielsen.dk

Hvis jeg trækker penge ud af virksomheden så skal der jo betales skat af det. Gælder dette også hvis jeg indskyder penge?

Du skal betale skat af virksomhedens overskud uanset om du lader pengene stå i virksomheden eller ej. Dvs. du betaler ikke skatten i forhold til hvor meget du hæver i virksomheden, men ud fra hvad virksomhedens skattemæssige overskud er. 

Man kan så vælge at anvende virksomhedsordningen som muliggør at man kan nøjes med at betale en foreløbig virksomhedsskat på 28% af den del af virksomhedens overskud som man lader stå i virksomheden men det er - skal vi sige step 2 - og kun relevant hvis du kommer til at betale topskat. Ellers kan det ikke svare sig.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)