Hej Alle, Jeg får min første medarbejder på mandag om 7 dage :) .. Det bliver vildt lækkert at få nogen til at hjælpe, men er ikke den store IT-haj, så er lidt i tvivl om hvordan jeg bedst får en løsning som får kontoret til at fungere uden at koste en bondegård. Indtil videre har alle firmaets data ligget på min egen bærbare som jeg tager med mig til og fra kontoret. Det skal han nu også have adgang til. Samtidig skal han have adgang til den "store" printer (den er ihvertfald så stor at det ville være dumt at købe en ny kun til ham). Jeg ved at jeg selvfølgelig blot kunne købe en hosted netværksløsning hos nogle professionelle - men de koster også kassen. Så det jeg egentlig havde tænkt mig var måske blot at investere i en netværksharddisk (NAS) som al data skal ligge på. Og så ellers bare koble os begge to op på den enten trådløst (hvis man kan) eller via kabel. Og selvfølgelig sørge for at få taget backups regelmæssigt. Og så få en USB-hub til printeren?.. Men jeg ville egentlig gerne høre hvordan i andre med 1-2 medarbejdere på kontoret har klaret det? Der er jo ikke behov for den helt store avancerede løsning, den kan komme når man er oppe på 5-10 medarbejdere. Så hvordan ser jeres IT løsning ud på kontoret? Kan i komme med nogle gåde råd, inden jeg går ud og køber os fattige hos Lomax og Metro.. ;) |
Har du et budget?
Du har brug for:
- en netværksprinter
- en RAID-understøttet NAS
- en ordentlig switche
Skriv mig en mail, hvis du mangler råd :) Adressen finder du i linket herunder.
- Simon