Jeg ved ikke lige, hvad du mener med et hologram, men jeg kommer umiddelbart til at tænke på den nye teknik, der var i den amerikanske valgkamp, hvor man kunne have en politisk kommentator stående i studet, selvom han ikke var der.
Eller også tænker jeg på en særlig teknik, som man kan se brugt i Tivoli i disse dage. Der er altid én, der har et særligt kamera, hvor han tager et billede af en person, og så får man en halvgennemsigtig "blok", hvor man kan se personen fuldstændigt i 3D. Det ser ret vildt ud.
http://www.laserfocusworld.com/display_article/305707/12/none/none/News/HOLOGRAPHY:-SeeReal-develops-practical-real-time-holographic-displa ">demonstration af SeeReal display
plus et hel masse andet som jeg ikke lige kan finde links til.
Nu ved jeg ikke hvad du har tænkt dig at bruger det til, så lidt svær for mig at sige om man kan lave 3d hologram til det du skal bruge lige i øjeblikket, men mon ikke, om vi nok kommer til at se sci-fi stil 3d hologram inde for vores levetid?
Jeg ved ikke lige, hvad du mener med et hologram, men jeg kommer umiddelbart til at tænke på den nye teknik, der var i den amerikanske valgkamp, hvor man kunne have en politisk kommentator stående i studet, selvom han ikke var der.
Så vidt jeg har hørt om lige præcis det indslag, så var det et snyde-hologram på den måde at hun blev filmet i et blåt eller grønt studie og derefter sat ind i klippet med det samme.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....