|
Hej amino
Jeg sidder og fumler med at lave et logo vil gerne have lidt respons?
VH Preben
Jeg tænkter Simpsons the Movie når jeg ser dit logo. Min begrundelse for dette er. Den røde "donut" minder mig om HOMER, som ELSKER donuts. Den "usynlige" "transparente" "kuppel" der er over den, minder mig om den glas-kuppel som de placere rundt / over byen i filmen. Teksten siger mig intet som har med filmen at gøre, men den er lidt bluret nogle steder.
|
Men er det et symbol man husker? |
Hej Preben
Prøv at tænke på kontrast når du laver logo. Man kan lave knibe-øvelsen med øjnene : kan man læse teksten når man kniber øjnene sammen. Din figur er meget kompleks - jeg tror jeg ville forenkle idéen lidt. Vh Bo
|
Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk
Det er det, men ikke for noget godt - Dette er min personlige mening. Jeg syntes det er kedeligt, og kan ikke rigtig se om det skal forestille noget. Det efterlader mig mere med spørgsmål om dit firma, end svar. Der er helt klart noget der kan arbejdes med. |
K
Prøv, når du skal tegne logo, at starte med at tænke i 2D, og få lavet et skarpt udtryk, der med font, farve og form signalerer noget konstruktivt om din virksomhed. Så kan du altid gå amok med 3D effekterne efterfølgende, og se om det kan biddrage med noget ekstra. Som en anden skriver, handler det om at finde et særligt udtryk; et varemærke (måske ikke helt det rigtige ord, men i mangel på bedre..), som folk husker og kan relatere til din virksomhed. Dit nuværende forslag syntes jeg ikke træder specielt klart frem. Prøv evt. at start ud med at tegne dit logo i hånden på papir, eller i et 2D tegneprogram på computeren som du er meget fortrolig med. Det vigtige i starten, er at du ikke er hæmmet af teknikken, så du kan koncentrere dig om at få gode idéer. Jeg kan evt. anbefale dig at kigge på den titel på lynda.com, som omhandler logo design. Det er en rigtig god gennemgang af hvordan man med simple elementer kan skabe et stærkt udtryk. Derudover er der masser af gode bøger, men jeg tror umiddelbart at de videoer er et godt sted at starte for dig. Du må endelig vende tilbage når du er kommet videre i processen og har et nyt bud. God fornøjelse : ) |
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.
Jeg kan detsværre ikke sige hvad firmaet skal lave jeg har underskrevet en tavshedseklæring men tak for responsen det er måske ikke lige min stærke side at lave logo men jeg forsøgte |
Jeg tror jeg ville lave logoet mere enkelt, og ikke så mange
forskellige farver. Tænk på at det også skal se fedt ud i sort/hvid
hvis du skal faxe nogle dokumenter eller lignende. Er det et 3d program du har lavet det med? Hvis ja, prøv at lave et enkelt og simpelt 2d logo. |
Grafikken er ret dårlig det hakker osv ..... hus at lave det som vector :) /allan |