Heh, havde ikke lige regnet med at bruge min brors computer med ie6 vil føre til det her. som er nævnt før, så vil jeg forslå at i gøre opmærksom på siden at den ikke understøtter ie6, muligvis med en mindre infoboks omkring hvorfor brugeren ikke burde beholder ie6, og let adgang til et sted hvor de kan opdater det.
måske med en diskret pop-op, for at undgå et redesign af siden, eller en mindre link på siden som siger "vises siden ikke korrekt?, click her" |
Lundsby:MichaelValentin:Men syntes du ikke det er problematisk for dine kunder, at det leverede vises forkert i 10% (eller lad os bare sige 5, for at tage højde for det ene og det andet..) af tilfældende?Jo, det var også en rigtigt svær beslutning, vores egne statistikker sagde vist omkring 4% (baseret på vores shopsites). Men det er rigtigt umiddelbart så blev både markup og css meget større. Vi har oprettet en opgave, på at henvise IE6 brugerne til en anden side hvor der kan opgraderes ligenu tror jeg planen er at bruge http://drop-ie6.dk/
Jeg har ladet mig fortælle at Microsoft selv er begyndt, at advarer imod at bruge IE6, og der er rimeligt mange der støtter drop-ie6 initiativet, så mon ikke snart problemet er løst.
Jamen jeg er glad for at i vælger side. Jeg vil tilmed også vove at kalde det den rigtige side. Det farlige er selvfølgelig altid at kunderne kan være bange for at ruske unødigt op i deres kunder, i mangel på teknisk indsigt. Men det er da godt at i tør kalde en spade for en spade, og give jeres bidrag til IE6's forhåbentligt snarlige uddøen. Way to go. : )