Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside til 100.000 kr. - er de penge givet godt ud?

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Heh, havde ikke lige regnet med at bruge min brors computer med ie6 vil føre til det her.

som er nævnt før, så vil jeg forslå at i gøre opmærksom på siden at den ikke understøtter ie6, muligvis med en mindre infoboks omkring hvorfor brugeren ikke burde beholder ie6, og let adgang til et sted hvor de kan opdater det.

måske med en diskret pop-op, for at undgå et redesign af siden, eller en mindre link på siden som siger "vises siden ikke korrekt?, click her"

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:39

Lundsby:

MichaelValentin:
Men syntes du ikke det er problematisk for dine kunder, at det leverede vises forkert i 10% (eller lad os bare sige 5, for at tage højde for det ene og det andet..) af tilfældende?

Jo, det var også en rigtigt svær beslutning, vores egne statistikker sagde vist omkring 4% (baseret på vores shopsites). Men det er rigtigt umiddelbart så blev både markup og css meget større. Vi har oprettet en opgave, på at henvise IE6 brugerne til en anden side hvor der kan opgraderes ligenu tror jeg planen er at bruge http://drop-ie6.dk/

Jeg har ladet mig fortælle at Microsoft selv er begyndt, at advarer imod at bruge IE6, og der er rimeligt mange der støtter drop-ie6 initiativet, så mon ikke snart problemet er løst.

Jamen jeg er glad for at i vælger side. Jeg vil tilmed også vove at kalde det den rigtige side. Det farlige er selvfølgelig altid at kunderne kan være bange for at ruske unødigt op i deres kunder, i mangel på teknisk indsigt. Men det er da godt at i tør kalde en spade for en spade, og give jeres bidrag til IE6's forhåbentligt snarlige uddøen. Way to go. : )

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:49

Hej Christian

Christian iMARKETING:
Hvorfor loader I et nyt stylesheet hver gang I loader en ny side?

Det er rigtigt godt set! Det er levn, fra den første version af layout-model, hvor generering af stylesheetet afhang af hvilken side der blev vist. Det gør den ikke mere, så næste skridt er at kun loade et stylesheet pr. skabelon. Men det vil stadig betyde at der på Flemmings sitet, bliver loadet omkring 5 forskellige stylesheets.
Den endelig løsning, der er planlagt er at leverer et stylesheet for hele sitet, som har været igennem en optimeringsalgoritme, det gøres på en versioneret url, så den kan caches i lang tid i browseren.

Som du sikkert ved, så er det bestemt ikke opgaver man, mangler når man bygger et system, med det ambitionsniveau. Men det hele skal nok komme hen ad vejen.

Jeg synes lige, jeg ville nævne nogle af de lidt mere frække features, som arbejdede på i lege-fasen af udviklingen, de skal nok også blive færdige hen ad vejen.

- Start templates - Så man kan komme hurtigt igang.

- Photoshop-integration - Det bliver så fantatisk at kunne sidde og Photoshop, og ændre sin baggrundsfarve og logo klikke synkroniser, og så se sine ændringer live på nettet. Vi mangler faktisk kun 10 %, den forventer jeg mig rigtigt meget af, og vi har en consulting-kunde nok skal bruge den)

- Split-tests - Integration til Google Website Optimizer, bliver et must-have i fremtiden.

- iPhone integration - Vi har lavet en demo med detection af iPhone, så man kan drag-n-droppe sig til hvordan sitet skal se ud i iPhone.

- Skærmstørrelse detection - så man f.eks. kan lave layout der under en 1600 x 1200 skærm.

Vi knokler rigtigt hårdt, men jeg må indrømme at jeg synes det er rigtigt svært at prioritere de forskellige opgaver.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 16:50

Er vi ikke ved at nå en tid, hvor IE6 brugere er vant til, at de har problemer med diverse web-site.

Dette site henvender sig til virksomheder, og her er det vel begrænset hvor mange IE6-brugere, der er tilbage - og måske kan en IE6-bruger slet ikke bruge selve applikationen.

Jeg tror ikke, at jeg ville bruge flere ressourcer på, at få sitet opdateret til IE6.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 17:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sagt kan man ikke vurdere ud fra hjemmesiden alene, om den er 100.000kr værd - det er naivt at tro man kan lave et hvilket som helst website for de der standard 10-15.000kr. Det kan godt være man kan sætte et færdigprogrammet CMS system op for de penge, men hvis der er blevet brugt tid på at lave en ordentlig foranalyse og man har lavet beskrivelser af målgruppen mv. således siden ikke bare er endnu en standard hjemmeside, så vil timelønninger hurtigt sluge mange 1.000kr op.

Men nogle folk forstår bare ikke at ting tager tid og især kreativt arbejde tager ofte længere tid, end man lige går og tror. Jeg havde en forespørgsel forleden omkring et lille hjemmeside, hvor kunden mente at det ikke skulle koste mere end 1.500kr Tongue Tied

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:42

Jacob Leander Christensen:

Jeg havde en forespørgsel forleden omkring et lille hjemmeside, hvor kunden mente at det ikke skulle koste mere end 1.500kr Tongue Tied

It takes two to Tango - så jeg er sikker på, at du har bedt ham rende og hønse Wink

Mvh,

Christian

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 17:52

Christian iMARKETING:

Jacob Leander Christensen:

Jeg havde en forespørgsel forleden omkring et lille hjemmeside, hvor kunden mente at det ikke skulle koste mere end 1.500kr Tongue Tied

It takes two to Tango - så jeg er sikker på, at du har bedt ham rende og hønse Wink

Mvh,

Christian

Der er faktisk tit jeg oplever det. Dog tror jeg sjældent kunderne mener noget ondt med det, de ved bare ikke hvilket arbejde der ligger bag. De ved godt at skiltemageren tager 5000.- for et skilt han kan lave på en formiddag, men at en hjemmeside måske skal koste 30.000.- og tage 3 uger at lave, det havde de da godt nok aldrig troedet Big Smile Man skal tænke på at det stadig er nyt for mange at få en hjemmeside, og hvis de har en i forvejen, kan man godt regne med det er naboens søn der har lavet den for et par hundrede. Så skam bud eller ej, fortæl dem virkeligheden på en god måde Smile

Fra København / London
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Mailyourfans.dk Skrevet kl. 04:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

100.000 kr. er alt alt for dyrt.

To ting jeg ville gøre anderledes...

1. Outsource opgaven. På den måde kan du i hvert fald få den til 1/5 del af prisen. For dem som ikke tror at andre end danskere kan lave godt design, så har jeg set masser af eksempler på det modsatte.

2. En god hjemmeside er ikke blot et spørgsmål om godt design, men også om den konvertere godt, er den permission orienteret og lignende (jeg går selvfølgelig ud fra at den er korrekt søgemaskineoptimeret). Her kunne jeg godt mangle en Opret gratis testkonto, få gratis rapport og andre måder man kan få besøgende igennem salgstragten.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jørgen

Prøv at læse hele indlægget, så du kan forstå hvad pengene er blevet brugt til!

Fra Værløse
Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:55

Endnu en gang tak for de mange tilkendegivelser - jeg kan bruge dem alle.

Oprindeligt havde vi budgetteret med ca. 50.000 kr. Vi vidste, at vores internetbaserede hotelsystem først ville være klar i 2. kvartal 2010. Derfor var hjemmesidens primære opgave klar: (1) at informere om vores kommende service, samt (2) at give et seriøst og professionelt indtryk af os som virksomhed.

Og det synes jeg faktisk er lykkedes rigtig godt. Der er blevet arbejdet rigtig meget med tekst, billeder og design, og vi har fået rigtig mange positive tilkendegivelser - og også de første kunder, hvilket er usædvanligt, når systemet ikke er færdigt endnu :-)

Alt i alt synes vi, pengene er godt givet ud. Kunne vi have fået det lidt billigere? Sikkert! Væsentligt billigere? Ikke uden at gå på kompromis med kvaliteten, og så ville vi hellere helt lade være.

Endnu en gang mange tak for jeres kommentarer og forslag.

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)