Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørg: Hvordan, Hvor og Hvorfor møder en bruger problemer på en hjemmeside

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra DK
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er efterhånden et større udvalg af frit tilgængelige standard-tema-content-management projekter. Afhængig af behov vælger en sides ejer sig ind på ét af disse, det være sig billboard-, dashboard-, learning management-, content management- customer relations management- systemer. Der fyldes endog løbende på, i klyngen af forskellige typer.

Når først man så har valgt sit udgangspunkt, så kommer problematikken med - hvordan man får det ønskede budskab frem (!) Dette er til tider et større puslespil...

Jeg har flere gange oplevet kunder, som siger - jeg vil gerne have en hjemmeside, punktum. Det skal handle om min virksomhed. Disse projekter er uden kyndig vejledning på forhånd dømt til at mislykkes, eller med andre ord - forsvinder de hurtigt i mængden. For venner, mængden er kæmpe, enorm og gigantisk på samme tid.

Det handler for mig om, først at tilrettelægge en strategi med kunden og derefter gøre mig tanker om HVORDAN pokker skal man lige fange brugerens opmærksomhed.

Det at kreere en flot grafisk flade giver noget - et godt stykke hen ad vejen, men i bund og grund er termet 'interconnectivity' dét en professionel virksomhed skal planlægge når et hieraki på en side startes op. Tag f.eks. musikbutikkens hjemmeside der hoster deres link til guitarstrenge under percussion afsnittet, eller søgemaskinen som først efter en udført søgning viser mulighed for at tilknytte et mere avanceret filter.

Der er en marginal grænse for, hvor mange klik's brugeren påfører hver af dennes besøgte sites - og lur mig om gennemsnittet ikke kan tælles på én hånd?

Buzzwordet jeg nu i først omgang slutter af med, må være: intuitivitet!

Har du nogle tanker omkring emnet - så lad os høre Big Smile

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)