Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremleje

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ny her på Amino.dk, men har læst med på sidelinjen mange gange.

Nu håber jeg I kloge hoveder har lidt hjælp til mig!

Jeg er i gang med at opstarte en børnetøjsbutik i Svendborg og har fundet det perfekte lokale. MEN det er til overtagelse nu. Det ligger godt, er billigt og har den rigtige størrelse. Kort sagt, det er LOKALET.

Jeg kan først starte som selvstændig omkring den 1. april 07, men slår simpelthen til nu. Det er altså 5 mdr. husleje jeg investerer.

I min kontrakt står der jeg har ret til at fremleje. Det er kun §54 i ELL der nævnes, og den omhandler ægtefælles rettigheder.

Betyder det rent konkret at jeg har ret til at fremleje fra dag 1.? Har udlejer ret til at gøre indsigelse mod dette?

På forhånd tak for hjælpen.

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Tilmeldt 11. Oct 06
Skrevet kl. 14:56
En rigtig elev besked! 

Er der nogen der vil være så flinke at fortælle mig hvordan man sletter sit indlæg - så det kan komme under det rigtige emne?

Viceværten er vist ikke hjemme.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:19
Jeg har flyttet den til en mere passende kategori....

Og velkommen til Amino

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 15:48
Umiddelbart: Ja, du har ret til at fremleje fra dag et. Kopiér lige den nøjagtige ordlyd i lejekontrakten herind, så får du et mere kvalificeret svar.

Der kan dog være andre omstændigheder, der betyder at din ret til at fremleje (til bestemte brancher) er begrænset. Lokalplanen kan f.eks. indeholde bestemmelser om, at der ikke må drives liberalt erhverv fra lejemålet.

Har du en potentiel lejer? 5 måneder er ikke just lang tid...

EDIT: Velkommen til i øvrigt!

Tilmeldt 11. Oct 06
Skrevet kl. 17:17
Hej og tak for svar og flytning!

Kontraktens ordlyd vedr fremleje er i sin enkelthed som følger:

"§9 - Fremleje og Afstaaelse.

Lejer har ret til fremleje i overenstemmelse med ELL §54."

....

Jeg har møde med udlejer og nuværende lejer i morgen.

5 mdr. er ikke lang tid, men måske kunne en julehandler være interesseret i lidt ekstra lager eller butik? Ellers betragter jeg det som en investering. Huslejen er 5000 inkl. moms og aconto varme og vand. Så det er bare om at slå til nu. Der er ingen afståelse. De omkring liggende butikker koster det dobbelte og har for det meste en afståelse på 300-400.000 kr.

Mvh,

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 17:22
Dato: 11-10-2006 17:16:37 Forfatter: Camilla Amtrup

5 mdr. er ikke lang tid, men måske kunne en julehandler være interesseret i lidt ekstra lager eller butik? Ellers betragter jeg det som en investering. Huslejen er 5000 inkl. moms og aconto varme og vand. Så det er bare om at slå til nu. Der er ingen afståelse. De omkring liggende butikker koster det dobbelte og har for det meste en afståelse på 300-400.000 kr.

Det ville jeg heller ikke tænke over to gange. Det er bare med at underskrive hurtigst muligt. Om ikke andet kan du altid afstå lejemålet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)