Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min blog bliver begrænset af robots.txt

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det irreterer mig meget..

Jeg har prøvet at læse i hjælp på wemasterværktøjer. Men det er åbenbart kun for dem der bruger Wordpress.org. Det står i hjælpen at man skal upload robots.txt til mappen på dit websteds øverste niveau.

Jeg har min blog på blogger.com. Der kan jeg  ikke opload. Men jeg kan redigere HTLM på bloggen.

Mit spørgsmål er: hvorkan kan jeg fjerne begrænsningen?

Jerg er nybegynder, Jeg håber det, jeg har skrevet, giver mening

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:38

Hej Jette,

Prøv at give os adressen på din blog, så er det lidt nemmere at hjælpe.

Tilmeldt 16. Nov 09
Skrevet kl. 12:50
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 12:58

Hej Jette,

Den robots.txt-fil begrænser kun således, at Googles søgerobot ikke har adgang til de søgninger, som folk foretager på din blog. Den skal du ikke være bekymret over.

Tilmeldt 16. Nov 09
Skrevet kl. 13:09

Hej Frank

Tak for det meget hurtig svar og din forklaring!

Jeg havde hele tiden tro, at den robots,txt forhindrede Google i at finde min blog.

Men det gør den så ikke, Nu er jeg mere rolig.

Tak for hjælpen!Smile

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:18

Jeg vil skyde på at du ikke kan redigere robots.txt da løsningen ligger hos blogger...

For fuld kontrol skal du selv have installationen liggende - hvad gør du måske den dag at servicen lukker? Eller den dag du vil flytte din blog til din egen løsning - chancen for at du kan lave brugbare 301-vidrestillinger er minimal = så kan du ikke bruge dine gamle indlæg på din nye side, uden at det bliver DC.

Så et lille råd herfra: Vil du bruge din blog i SEO-sammenhæng - så flyt den så hurtigt så muligt!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 13:19
Tilmeldt 16. Nov 09
Skrevet kl. 14:03

Hej Emil

Tak for rådet.

Jeg har  selv tænkt  på at købe et domæne og bruge wordpress.org. Det giver mere sikkerhed og flere muligheder end jeg har på blogger,com, Men nu skal vi lige have julen overstået, før jeg gør det.

Smile

Hej Frank

Tak for dit råd. Den vil jeg bruge fra nu af.

Smile 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 14:12

Jettef:

Hej Emil

Tak for rådet.

Jeg har  selv tænkt  på at købe et domæne og bruge wordpress.org. Det giver mere sikkerhed og flere muligheder end jeg har på blogger,com, Men nu skal vi lige have julen overstået, før jeg gør det.

Smile

Hej Frank

Tak for dit råd. Den vil jeg bruge fra nu af.

Smile 

Hey!

Wordpress.org er stadig hostet - den beste løsning er uanset hvad at have den liggende selv... mange steder kan du få hosting til under en 10´er om måneden. Derefter installere du bare wordpress (det er gratis)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 14:21

Hej Emil,

Wordpress.org er hjemmesiden, hvor man henter scriptet til sin egen installation. Wordpress.com er den hostede løsning.

Så når Jette skriver, at hun vil bruge wordpress.org og eget domæne, menes der nok en selvhostet løsning på den rigtige måde.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)