Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thansen.dk og SEO?! hvorfor kan man ikke finde deres produkter i søgemaskinerne?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej SEO eksperter

Nu har jeg kigget en del på Thansen.dk og noget der undrer mig er at det slet ikke er muligt at finde nogle af Thansens produkter på fx google.com og som linker direkte til produktet på deres website.

Hvis deres site var SEO, ville deres salg på websitet jo eksplodere, især når man tænker på at de har omkring 200.000 produkter. Måske satser de mere på deres fysiske forretninger, men mon ikke de fysiske forretninger også ville få et godt nyk op af, hvis de havde ordentlig SEO.

Er der nogen der kan komme med en forklaring på hvorfor deres produkter overhovedet ikke er mulige at finde på google.com og hvad kan ideen være i at så stor en virksomhed ikke har fået lavet ordentlig SEO??

På forhånd tak

Kim Sand Sørensen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:36
Der er to mulligheder: Enten har de ikke gidet interesere sig for søgemaskiner, eller også har de haft nogle til at hjælpe dem som er virkelig dårlige :) I alle fald er websitet i hvert fald på INGEN måde optimeret - overhovedet! Så at de ikke dukker op på nogle søgninger kan ikke undre mig
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 12:22
Ja det virker på mig tåbeligt ikke at få lavet ordentligt SEO. Og især tåbeligt når man har et site der er så stort og med så mange produkter, det ville sikkert give dem flere tusinde ekstra besøgende på deres site om dagen hvis deres site var optimeret, så det giver ingen meningen set fra min side af.

>>Demib, kan du forklare hvorfor man SLET ikke kan finde deres produkter? man skulle da mene at man kunne finde dem, men af en eller anden grund må søgemaskinerne jo slet ikke komme ind på de enkelte produkt sider og indexere dem? er det fordi de bruger java eller lignende i deres menu? Dvs de burde enkelt bare lave et sitemap som søgemaskinerne kunne bruge til at finde de enkelte produkter? 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:42
Jeg gider ikke rigtig lave en offentlig SEO-analyse af deres website :) Det var noget andet hvis det var en af de gode Amino''er der spurgte om deres eget site - men hvorfor skulle vi, Aminoer, dog begynde at give Thansen.dk gode, gratis, råd her? ...
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 13:44
hehe, ja du har ret. De er også lidt en konkurrent til mig, så det ville være dumt at give dem alle de gyldne råd her.

Det var egentligt også mest ment som et råd til mig selv, da jeg jo meget gerne vil vide hvilke fejl de har begået, så jeg ikke selv begår dem, for EN kæmpe fejl må de da have begået siden produkterne overhovedet ikke indekseres. Kan se at de ikke bruger fx produktnavn osv som titel men det burde ikke være nok til at udelukke dem i indekseringen. En ting jeg kunne forestille mig var at det er pga af selve URL''en til produktet som er et stort problem for google?

Giv mig et hint, er det i den retning? Et er hvis de blev vist i søgeresultaterne, men langt nede af listen så kunne der være masser af ting galt, men at de SLET ikke listes er jeg lidt uforstående over for.

Mvh

Kim Sand Sørensen 

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:50
Kiggede lige i kildekoden til deres index fil - den giver dig det svar du søger:
<META NAME="msnbot" CONTENT="index,nofollow">
<META NAME="googlebot" CONTENT="index,nofollow">
<META NAME="Robots" CONTENT="index,nofollow">

De har altså selv bedt om det, af uransaglige årsager....

/anders
raketmedie.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 13:53
DAMN, tak du har ret, den havde jeg ikke kigget på! Nu fatter jeg slet ingenting, det giver da ikke nogen mening?
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:58
Et gæt kunne gå på, at en eller anden uvidende person, har tænkt at det er helt vildt smart hvis folk kun ankommer til forsiden, så de får set alle deres fine tilbud. Anden årsag kan jeg ikke lige komme på...

Er der nogen der sender Martin Thorborgs E-Pusher Light til staklen der har fundet på det - og laver den cc til chefen... Vedkommende burde trækkes i løn.

/anders
raketmedie.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07
Når han ekskludere hver bot for sig, tyder det bare på en vis indsigt i SEO - han skal jo have været inde og finde navnene på robotterne. De helt uvidende ville nok bare bruge en generel nofollow, noindex (som sikkert er ligeså godt/skidt).
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)