Hej Aminoer! Jeg er ved at starte en netbutik med salg af interiør, brugskunst og boligting, og jeg laver en kalkulering for hvor stort et salg min butik skal have, for at gå sammen. Men jeg har ingen idé om, hvad der er rimeligt. Jeg vil meget gerne høre fra jer med netbutik og gerne i samme branche, hvor mange varer I får solgt ver dag. Selvfølgelig er det meget afhængigt af, hvor store udgifter man har, og markedsføring o.s.v. Men bare jeg får noget tal og nogle betingelser, så har jeg stor hjælp fra det. Hvis jeg ikke regner med nogen egentlig vinst, skal jeg sælge ca. 5 varer a' 300 kr/st hver dag, Er det rimeligt selv at kunne håntere 25 varer ver dag, og er det rimeligt at få så mange kunder med markedsføring på 80.000 per/år? Jeg kalkulerer for en enkeltmandsvirksomhed uden ansatte. MVH, |
Hej Elin,
Er det rimeligt selv at kunne håntere 25 varer ver dag:
Er det små lysestager er det vel ikke noget problem, men er det 25 sofaer kan det være mere vanskeligt. Det er meget vanskeligt at svare på når jeg ikke kender de varer du sælger.
Sælger du varer til 100 kr pr stk er disse også noget nemmere at sælge 25 stk. pr dag af, end hvis du sælger varer til 10.000 pr. stk.
Et markedsføringsbudget på 80.000 vil efter min vurdering være ret godt. I 2008 havde jeg selv 1800 ordrer uden brug af markedsføring og dette bliver større i 2009. Så man kan godt få mange kunder til butikken men kræver du gør meget ud af din egen SEO.
Du skal dog bruge markedsføringsomkostningerne rigtigt (Google, SEO optimering, bannere på relevante sider m.m.).
Kan ikke svare så meget mere konkret. Held med siden!
Hilsen Anders