Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor stort et salg er rimeligt for netbutik indenfor interiør?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er ved at starte en netbutik med salg af interiør, brugskunst og boligting, og jeg laver en kalkulering for hvor stort et salg min butik skal have, for at gå sammen. Men jeg har ingen idé om, hvad der er rimeligt.

Jeg vil meget gerne høre fra jer med netbutik og gerne i samme branche, hvor mange varer I får solgt ver dag. Selvfølgelig er det meget afhængigt af, hvor store udgifter man har, og markedsføring o.s.v. Men bare jeg får noget tal og nogle betingelser, så har jeg stor hjælp fra det.

Hvis jeg ikke regner med nogen egentlig vinst, skal jeg sælge ca. 5 varer a' 300 kr/st hver dag,
og med et overskud på 30.000 kr/måned,  skal jeg sælge ca. 25 varer a' 300 kr/st hver dag.

Er det rimeligt selv at kunne håntere 25 varer ver dag, og er det rimeligt at få så mange kunder med markedsføring på 80.000 per/år? Jeg kalkulerer for en enkeltmandsvirksomhed uden ansatte.

MVH,
Elin

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:31

Hej Elin,
Er det rimeligt selv at kunne håntere 25 varer ver dag:
Er det små lysestager er det vel ikke noget problem, men er det 25 sofaer kan det være mere vanskeligt. Det er meget vanskeligt at svare på når jeg ikke kender de varer du sælger.

Sælger du varer til 100 kr pr stk er disse også noget nemmere at sælge 25 stk. pr dag af, end hvis du sælger varer til 10.000 pr. stk.

Et markedsføringsbudget på 80.000 vil efter min vurdering være ret godt. I 2008 havde jeg selv 1800 ordrer uden brug af markedsføring og dette bliver større i 2009. Så man kan godt få mange kunder til butikken men kræver du gør meget ud af din egen SEO.

Du skal dog bruge markedsføringsomkostningerne rigtigt (Google, SEO optimering, bannere på relevante sider m.m.).

Kan ikke svare så meget mere konkret. Held med siden!

Hilsen Anders

www.hugabee.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Nov 09
Skrevet kl. 13:56

Tak Anders for dine tal, selv om det er vanskeligt at sige noget om salget uden mere info.

Da jeg vil sælge mange forskellige ting til forskellige pris, så ved jeg ikke rigtig hvad medelprisen ville være, men i kalkuleringen bruger jeg gennemsnitsalgsprisen 300 kr ekl. moms.

Jeg kikkede i din butik, og det er omtrent det samme prisklasse jeg forestiller mig at min butik vil have. Så det er god opmuntring, at du kunne sælge så mange ordrer uden markedsføringsomkostninger. 

Nogen anden netbutiksejer med erfaring?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29

Elin, jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.

Hvorfor er det at du søger rimelighed i omsætning ? Er det for at finde frem til bæredygtigheden for virksomhedens eksistens eller er det forståelsen for hvor meget du skal arbejde før du kan leve af det ?

Man kan desværre ikke svarer på dit spørgsmål, som jeg forstår det, da salg afhænger ikke af en beregning, men hvilken kompentencer din virksomhed råder over.

Dvs. jo flere kompentencer du besidder og kan trække på, des større er sandsynligheden for at din virksomhed eksister om 12 måneder.

Men måske har jeg misforstået dit spørgsmål.

MVH

Glenn

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:47

Hej Elin

Her får du vores statistik for antal ordrer det første år:

Som du kan se går det langsomt i starten. Jeg startede det bare for sjov, og begyndte først at gøre noget ved det fra sommeren og frem.

De første år koster... tidsmæssigt, pengemæssigt og ikke mindst erfaringsmæssigt. I starten brugte jeg vel 4 timer i dagen i snit tidsmæssigt - men der gik ikke lang tid før jeg måtte indse at der skulle bruges meget mere tid for at få det ordentligt op at køre så jeg kunne leve af det. De beregninger jeg havde lavet forinden holdt ikke stik. Dels var der nødt til at være et stort og bredt varelager for at holde kunderne til - dels kostede både markedsføring og SEO en del mere end jeg havde forestillet mig. Derudover tager det tid og koster at få bygget et varelager op som har en god omsætningshastighed.

Men som du kan se på statistikken er det bare at lægge en masse energi i projektet - så skal det nok blive godt Wink og der er vækst i e-handel - så på med vanten Smile

Og lige min hjertesag: Husk at få dine fragtomkostninger ind fra kunderne!!!

Held og lykke med det hele.

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42

Hej Elin,  godt gået at du åbner op i en svær branche i krisetider - og fint at du spørger om råd inden, du starter op - ville ønske at jeg selv havde gjort det inden opstartenTongue Tied - jeg sælger nu ikke brugskunst men sengetøj, men kan kun sige som Helle, det tager tid og meget mere tid, end man forventer. Det går langtsomt i starten, og man kigger efter kunderne og forstår ikke, at de ikke køber noget, men blot kigger! Jeg har kigget på nogle regnskaber fra brugskunstbutikker, og omsætningen lå på ca, 500.000-1 mill, men det var efter 3-4 års hårdt arbejde, og underskud de første år. Hvis jeg selv skulle sælge brugskunst, ville jeg som Isabella Smith, nok have et showroom også, som måske havde åbent 1-2 dage om ugen, og hvor folk kunne komme og ose. Tror der er brug for dette, og måske især istarten, hvor det går langtsomt med salget på nettet. Dog er du priviligeret at kunne bruge 80000 til markedsføring første år, det vil hjælpe rigtigt meget, hvis brugt korrekt. Når din side er færdig, skulle du lægge den herind på Amino til bedømmelse, for at kunne rette evnt fejl og mangler hurtigst muligt. Held og lykke med det, mvh Pernille

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Nov 09
Skrevet kl. 20:38

Glenn Kibsgaard:

Hvorfor er det at du søger rimelighed i omsætning ? Er det for at finde frem til bæredygtigheden for virksomhedens eksistens eller er det forståelsen for hvor meget du skal arbejde før du kan leve af det ?

Man kan desværre ikke svarer på dit spørgsmål, som jeg forstår det, da salg afhænger ikke af en beregning, men hvilken kompentencer din virksomhed råder over.

Jeg er helt enig med dig, at mit salg ikke afhænger af beregninger. Men jeg laver beregninger alligevel, for at få nogen som helst idé om, hvordan økonomien ville kunne være. For at finde frem til hvor stort et salg jeg er nød til at opnå for henholdsvis med og uden løn.

Jeg spurgte, om det er muligt at selv håndtere 25 bestilte varer per dag, for at jeg ikke ville kalkulere med taller baseret på en urimelig arbejdsbyrde for en enkelt person.

Tak Helle og Pernille for jeres gode råd og taller. Jeg har gået i tanker om at leje et lokal med et lille showroom/butik, men det koster jo også nogle penge i leje. Jeg vil starte i det lille og arbejde fra hjemmet. 80 000 er desværre ikke noget jeg bare kan kaste op, men mest et ønske for fremtiden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)