Måske - jeg har prøvet at skrive lidt mere frit fra leveren i de sidste par blog indlæg. Der er blevet ændret skrift størrelse samt tilføjet en "seneste indlæg" i side baren. Jeg har her i aftes skrevet et nyt blog indlæg, kort omkring hvad et linkkatalog er. |
Edit: Glemte at skrive, at du har en god simpel skrivestil. Der er rigtig mange (inklusiv mig selv), som slet ikke kan lade være med at proppe deres artikler med unødvendige fremmedord, som ikke tilføjer noget til artiklen, men blot gør den svære at læse.
Et nyttigt trick kan være at starte en artikle med at hurtigt at forklare hvad folk vil få ud af at læse den.
Det er langt lettere at få folk til at læse en artikel, hvis man starter med at fortælle dem, at de ved at læse artiklen vil opnå noget godt, eller undgå noget forfærdeligt.
Jeg har fundet et eksempel fra copyblogger, som jeg synes illustrerer det ganske godt.
How to Write Magnetic Headlines
Your headline is the first, and perhaps only, impression you make on a
prospective reader. Without a headline or post title that turns a
browser into a reader, the rest of your words may as well not even
exist.
Det er ikke alle steder den skrivestil er passende, men efter at have skimmet et par indlæg på din blog tror jeg det vil kunne hjælpe dig med at udvikle din skrivestil, hvis du prøver at skrive et par stykker, hvor du som Frank foreslår lader din personlige holdning skinne igennem, og så "sælger" din artikel lidt mere.
Du skal ikke være bange for at komme til at skrive noget forkert. "Forkerte" artikler lokker ofte folk til at kommentere på dem, hvorefter du kan vende det til noget positivt ved at diskutere det med dem, og skrive en opfølgning - Derudover lærer man af det :)