Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et par spørgsmål til adwords

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
hej aminoer. jeg har et par spørgsmål angående google adwords. 1. salgssporing? kan man spore salg gennem affiliate link med google adwords salgssporing? og hvordan klare man den har set flere f.eks Nicolaj her fra amino som har http://www.billigemobiler.dk/ med adwords også, men salgssporing?????? kom på banen Nicolaj...;) 2. antal søgeord? er det bedst at have mange søgeord eller få? hvis man vælger et ord som f.eks mobil som jeg forstår det så kommer min annonce frem hver gang nogen har det ord med i sin google søgning er det rigtig forstået??? hvis ja så behøver jeg jo ikke både at have mobil og mobiltelefon + mange andre der indeholder mobil i mine søgeord? håber nogen kan hjælpe med mine spørgsmål.....
Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 08:12

Hej Jordbaer

1. salgssporing? kan man spore salg gennem affiliate link med google adwords salgssporing?

Ja, men det kræver du har muligheden via affiliateudbyderen, da der skal genereres en kode via AdWords som skal indsættes på konverteringssiden, altså den side hvor salget registreres.

2. antal søgeord? er det bedst at have mange søgeord eller få?

Det er bedst at have få, målrettede søgeord der genererer klikkene. Hvis man kan finde på mange målrettede søgeord, kan det være en god idé at teste dem, men som hovedregel er det altid bedst at holde sin AdWords annoncering specifik og målrettet, det vil sige en mindre og overskuelig søgeordsliste.

hvis man vælger et ord som f.eks mobil som jeg forstår det så kommer min annonce frem hver gang nogen har det ord med i sin google søgning er det rigtig forstået?

Ja, det er helt korrekt. Her skal du bare huske på at der er 3 forskellige søgeordstyper:
Fleksible søgeord: Er dit søgeord fleksibelt kan det vises på alle søgninger der indeholder søgeordet eller blot relaterer til det.
Søgeordssætninger:
Her skal selve søgeordet indgå et sted i søgestrengen.
Eksakte søgeord: Her er det udelukkende det søgeord du har skrevet, din annonce vil blive vist på. Det skal altså skrives på præcis samme måde.

hvis ja så behøver jeg jo ikke både at have mobil og mobiltelefon + mange andre der indeholder mobil i mine søgeord?

Helt korrekt, hvis du bruger et fleksibelt søgeord som 'mobil', så behøver du ikke. Men det er bedst du undersøger om 'mobil' er for bredt. Hvis du for eksempel sælger mobilabonnementer, så kan 'mobil' sagtens være for bredt. Til at starte med kan det godt være du skal nøjes med specifikke og målrettede søgeord, der matcher dit produkt. Især hvis det er vigtigt for dig at du konverterer med mest muligt i starten.

Jo mere målrettet du er, desto højere er sandsynligheden for flere konverteringer. Men det kræver en del erfaring og know-how at vide hvilke søgeordstyper der er bedst at bruge og hvor mange søgeord der bør være ift. branche, konkurrence osv. Jeg vil foreslå dig at du gennemgår Googles begyndervejledning og under punktet "Effektivitet", er der en vejledning du kan bruge når du skal gøre din salgssporing effektiv.

Held og lykke

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 08:20

Jeg havde en kampagne for avisen "Information", og brugte naturligvis ordet Information som søgeord i kampagnen. Det gav en masse besøgende som havde søgt på "Information om xxx" - fuldstændige ligegyldige besøgende, og penge ud af vinduet. Brug dine annoncerings kroner på specifikke sætninger, som du er sikker på vil give salg.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 08:26
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 11:04

Hej PR-gruppen

Vedrørende dit svar til spørgsmål 2:

Du siger at det bedste have få målrettede søgeord der genererer klikkene og det er da til dels også rigtig. Det afhænger selvfølge af hvad definition på få er. Nu har jeg efterhånden lavet en del markedsføring gennem Google Adwords for Affiliate sider som Jordbaers  og kan derfor stå indenfor mit svar – da jeg har erfaret det igen og igen.

Med affiliate sider generelt, gælder det ikke om at have få målrettede søgeord. Det gælder om at have virkelig mange målrettede søgeord. Det gælder stort set for alle brancher.  Hvis man udelukkende tror, at man kan markedsføre sig på få søgeord, så går man altså galt i byen.

Det er der flere grunde til jeg siger. For det første, skal der bruges et stort stykke arbejde på at finde de lønsomme søgeord. Du starter ofte med det jeg kalder en tragtmodel, hvor man i starten har virkelig mange søgeord og med tiden får sparket de dårlige søgeord ud som ikke kan betale sig at bruge. Har du kun få søgeord, fanger du ikke alle de søgeord som din konkurrent ikke havde tænkt på, og det altså dem der kan tjenes gode penge på og hvor klikpriserne er i bund. Dermed ikke sagt, at man ikke kan tjene penge på brede søgeord.

For det andet er konkurrencen så ufattelig hård på Affiliate sider. Et bredt søgeord som billig a-akasser skal du op og betale 51 kr. pr. klik, blot for at være på første side. Det derfor en god ide, at finde så mange relevante søgeord så overhovedet muligt, for til sidst at finde de gyldne søgeord som ikke koster kassen, men sparker gang i salget. Dermed ikke sagt at billig-akasser ikke kan bruges, alt skal testes!

Det er virkelig hårdt arbejde og enormt svært da kvitteringssiden hvor sporingskoden skal ligge på, findes på en anden hjemmeside. Det er virkelig svært at markedsføre en Affiliate side igennem Google Adwords fordi du blev frarøvet din evner til at tracke resultaterne, samt konkurrencen er så ufattelig hård. Men det kan da lade sig gøre, nu må du ikke miste modet Jordbaer.

Som Casper også er inde på, så brug dit krudt på specifikke sætninger for det der den rigtig trafik trækkes igennem og det ofte er der penge kommer fra. Du skal teste både de brede, eksakte sætninger og de eksakte udtryk samt fokusere på de søgeord du ikke vil findes på.

Se her hvad der menes:
søgeord = fleksible søgeord
"søgeord" = søg eksakt sætning
[søgeord] = kun søgning på eksakt udtryk
- søgeord = søg ikke på dette udtryk

Jeg håber det har givet dig lidt hjælp til at komme i gang. Målet er at finde så mange målrettede søgeord så overhovedet muligt, der alle kan betale sig at bruge Yes

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 13:13

René:

Hej PR-gruppen

Vedrørende dit svar til spørgsmål 2:

Du siger at det bedste have få målrettede søgeord der genererer klikkene og det er da til dels også rigtig. Det afhænger selvfølge af hvad definition på få er. Nu har jeg efterhånden lavet en del markedsføring gennem Google Adwords for Affiliate sider som Jordbaers  og kan derfor stå indenfor mit svar – da jeg har erfaret det igen og igen.

Med affiliate sider generelt, gælder det ikke om at have få målrettede søgeord. Det gælder om at have virkelig mange målrettede søgeord. Det gælder stort set for alle brancher.  Hvis man udelukkende tror, at man kan markedsføre sig på få søgeord, så går man altså galt i byen.

Min fejl, jeg har tydeligvis ikke udtrykt mig ordentligt. Med 'få' mener jeg at du ikke må have flere søgeord end du kan overskue. Der hvor mange nye AdWords brugere slår fejl, er at de tror man skal lave enorme søgeordslister og derfor slet ikke kan finde hoved og hale i deres annoncering. Det er vigtigt at din liste er i en størrelsesorden, hvor du kan overskue at rense ud i den og effektivisere den. Er der 1.000 søgeord i din annoncegruppe, som du vil teste, bør det stadig være 1.000 målrettede søgeord.

Som udgangspunkt er det altid bedst med en specifik og målrettet søgeordsliste med få søgeord. Selvom du tester 1.000 søgeord for en annoncegruppe, vil du som regel ende op med en liste på måske højst 50 effektive søgeord.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)