Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Som hobbyvirksomhed, skal man have revisor til bogføring?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Odense Centrum
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle brugere på Amino.dk.

Jeg står i den situation at jeg gerne ved siden af mit fuldtidsarbejde som it-tekniker, vil starte en lille hobby virksomhed - forstået på den måde at jeg har tid til den når jeg har fri, og i weekenden.

Det "virksomheden" tilbyder er support af PC problemer m.m (såsom netværksopsætning, udskiftning af hardware osv.) til private.

Det jeg havde tænkt mig, var at have en meget simpel hjemmeside, med informationer og kontakt, samt priser.

Mit spørgsmål er så - hvordan kommer jeg igang, for det eneste der holder mig tilbage er alle de hulens regler som jeg intet kender til :-( (moms registreret, SKAT osv.)

 

Venlig hilsen

Kenny

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenny,

 

Jeg skal ikke selv gøre mig klog på det ;)

Men fandt dog en tidligere tråd omkring emnet som måske kan hjælpe dig på vej:

http://www.amino.dk/forums/t/41624.aspx

 

God aften, Anja

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Og velkommen til Amino, håber du får rigtig står glæde af dette skønne forum med masser af søde og hjælpsomme mennesker! Smile

Fra Odense Centrum
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja, og mange tak for linket :-)

 

Er jo super rart med et forum hvor man kan hjælpe hinanden! 

Læste den tråd du smed link til, og har et par spørgsmål som jeg da håber i kan hjælpe mig videre med:

 

1. Hvis jeg forventer at min fortjeneste ikke er større end 50k om året, så skal jeg ikke momsregistreres?

2. Beskatning af evt. fortjeneste er det mdr. eller årligt betaling ved kasse 1?

3. Som hobby virksomhed, skal man da have en revisor til bogføring? (mere om det er et krav?)

 

På forhånd mange tak for hjælpen :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenny Aaberg:

1. Hvis jeg forventer at min fortjeneste ikke er større end 50k om året, så skal jeg ikke momsregistreres?

Du skal ikke momsregistreres hvis din omsætning ikke overstiger 50k over en periode på 12 måneder.

Kenny Aaberg:
2. Beskatning af evt. fortjeneste er det mdr. eller årligt betaling ved kasse 1?


Du bliver beskattet på baggrund af dit overskud. Hvis du forskudsangiver dette (bedste skøn) vil du få giro-kort til løbende betaling. Ellers gøres det op i forbindelse med din selvangivelse.

Kenny Aaberg:
3. Som hobby virksomhed, skal man da have en revisor til bogføring? (mere om det er et krav?)

Nej der er ikke krav om revisor.

Fra Odense Centrum
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til dig også Henrik.

 

Hvis jeg udelukkende satser på privat - er der vel hellere ingen grund til at momsregistrere sig?

Beklager de meget nybegyndere spørgsmål, men vil bare være fuldstændigt sikker, så jeg ikke gør noget forkert, og derved skylder staten noget som helst.

 

Skal lige høre om det er muligt at trække noget fra - af evt. udgifter? (Tænker her primært på et webhotel samt domæne, evt. en arbejdscomputer?)

Hvis ja - hvordan forgår sådan noget?

 

Tak

Kenny

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenny,

Du får sikkert svar her, fra andre. Men jeg kan anbefale dig et skat informationsmøde for nystartede virksomheder.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=316665

Der gennemgåes de basale ting som, skat, moms, fradrag, regnskab m.v.  - og der er rig mulighed for at stille spørgsmål.

Desuden er det 100% gratis - og man får lidt mad samt kaffe og sodavand.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Odense Centrum
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Denni - tak for dit bidrag Smile

 

Har kigget på siden og kan se det først bliver hold i Odense d. 3 feb. 2010 hvilket der desværre er et godt stykke tid til.

 

Har desværre ikke mulighed for at deltage i nogle af de andre møder, grundet arbejde og transport Sad

Men takker for linket, og det vil jeg bestemt gøre brug af når tiden nærmere sig feb. hvis ikke min virksomhed er stablet på benene inden da... 

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej  kenny,

jeg er selv igang med at opstarte en hobby virksomhed,

1. nej du skal ikke betrale skat hvis du tjener under 50.000 det er korrekt.

2. beskatningen, sker ved 1,2,3,4 kvartal+ en årsopgørelse.

3. revision behøver du sådan set ikke en revisor til, det kan godt gøres ved at bogføre selv, det fik jeg anbefalet i hvert fald.

samme konsulent jeg snakkede med anbefalet en fin kasseklade, den kan jeg bare sende til dig hvis du er intra..

 

vh : )

Fra Odense Centrum
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

 

Alt hjælp er mere end velkommen, det vil jeg tage imod med åbent hænder Smile

Så det siger jeg bestemt ikke nej tak til!

 

Kenny

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)