Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal kunden betale

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
God eftermiddag alle sammen

I udviklingen af vores e-butiksystem, tænker vi en del på hvornår vi skal snubbe pengene fra kunden.

Vi har tænkt på at lave det sådan, at kunden først kan oprette sin shop, designe den osv., oprette varer... og så når kunden syns han er klar, kan han betale for at få butikken sat i gang.

Det jeg så spekulerede på, var om det er den bedste måde at lave det på. Har i nogen erfaringer med det? Det kan lige så godt være med salg af applikationer o.l.

Kan den måde vi har tænkt på, gøre at kunden bliver sløv og "glemmer" sin butik?

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 15:57

Hej Niklái,

Det kommer lidt an på... hvis I, som de fleste andre i branchen, tilbyder f.eks. 14 dages gratis prøve, kunne det jo passende være den periode, kunden kunne bruge på (gratis) at få indrettet shoppen.

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 16:09
Ja 14 dage lyder passende Men er det så den bedste måde at lave det på... er der andre bedre måder?

Og så skal jeg lige tilføje: YES! Jeg er blevet Kælder-iværksætter!!

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:11
Jeg synes det lyder fornuftigt, og som lundsfryd er inde på kunne man bruge en begrænset periode såsom de 14 dage, hvilket ville gøre at folk ikke kunne gå helt døde i det :)
Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:32
Hej Niklái,

Uden at vide noget til din salgs koncept af shop systemet (skal kunderne have ejerskab eller leje løsningen på månedlig basis), kan jeg fortale, hvordan jeg har betalt til leverandøren, da jeg i sin tid købte en CMS løsning med web-shop modul.

Jeg skulle forudbetale 50 %. Systemet blev sammensat af de bestilte moduler/funktionalititer + design blev sat på. De resterede 50 % har vi betalt ved aflevering og test af systemet.

En af mine bekendte, som lever af at sælge CMS løsninger, har fortalt mig en gang, at hvis kunden ikke kan/ ikke vil forudbetale 50 %, er sandsynligheden for, at de slet ikke vil betale er meget stor.
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:47
For at undgå at folk "går døde", udnytter mange virksomheder prøveperioden til at forberede det endelige salg. F.eks. følge op med mail med tips & tricks osv. et par gange om ugen samt en personlig, løbende opfølgning gennem prøveperioden for dels at sikre, at kunden holder interessen og at han får åbnet øjnene for værdien i produktet, dels for til sidst at hive salget hjem.
Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 17:53
Valentina: Jeg glemte at skrive at i det her tilfælde vil vi ikke kræve noget opstartspris, men kun noget der ligner et abbonnement.
Vi sælger også hjemmesider(CMS), og der skal kunden betale hele prisen + ½ års abonnement før vi gør noget. På den måde er vi 100% sikre på, at vi kun har gode kunder. Det er også en af grundene til, at vi klarer at være billigst, da vi ikke behøves at kalkulere med mistede indtægter.
Som du siger Valentina, så er der risiko for at det er useriøse kunder hvis de ikke gider betale forud, og sådan nogle kunder skal nye iværksættere helst ikke udsættes for

lundsfryd: det er en god idé som dog vil kræve en del forarbejde, da det hele helst skal være automatisk... men det er nok det værd

Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:52
Det er flot, Niklái, at i har fundet frem til et set-up, som er både sikker og fungerer. Jeg håber på, at i også giver vejledning til jeres kunder mht. hvilke typer forretninger understøtter jeres system. Det har jeg manglede (vejledende hjælp),  da jeg skulle købe systemet.
Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 20:41
Når vi sælger CMS''et til kunder, bruger vi normalt 1-2 timer på at lære kunderne at bruge det før de køber. Og så tilbyder vi gratis telefonsupport efterfølgende.
Nu er vi så heldige, at en stor del af vores salg kommer igennem andre kunder, og da behøves vi som regel ikke gøre noget særligt forarbejde, da den anden kunde allerede har lavet "salgsarbejdet" for os.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)