Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords og statistik

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man se i sin serverstatistik at der kommer hits fra Google Adwords, jeg mener, hvordan fremgår de af serverstatistikken ?

Årsagen til spørgsmålet er, at én af mine kunder har fået kørt en kampagne på en måned hos en "udbyder" af adwords og ifølge den statistik "udbyderen" har sendt, så har der været flere klik på disse adwords end der har været besøgende på sitet i flg. serverstatistikken.

Jeg syntes det virker mærkeligt, så derfor vil jeg godt vide om disse klik bliver registreret som henvisning fra søgemaskiner, andre hjemmesider eller hvad ?

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:33

Michael

Jeg bruger en løsning fra Dandomain hvor jeg netop kan se alle mine besøgende fra google,
og indtil videre har statistikken stemt helt overens med adwords kontoen.
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:37
Dato: 9/23/2005 10:33:12 PM Forfatter: Hans

Michael

Jeg bruger en løsning fra Dandomain hvor jeg netop kan se alle mine besøgende fra google,
og indtil videre har statistikken stemt helt overens med adwords kontoen.

Hej Hans

Kan du fortælle mig hvordan du kan se at de besøgende kommer via et klik på en adwords annonce, hvad skriver din statistik ?

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 22:39
Michael

Du skrev din kunde bruger en udbyder af adwords, jeg synes selv at adwords er rimeligt simpelt,
så hvorfor ikke selv styre det, det er også nemmere selv at lave div. ændringer mv.
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:42

Det kan vi kun være enige om, men som du sikkert selv har været ude for, så findes der mange "smarte" telefonsælgere og i dette tilfælde tror jeg de har været lidt for smarte

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 22:43
Michael

Løsningen hedder Webedit, i statistikken fremkommer siden med søgeordet fra google,
og dette sammenholdt med adwordskontoen gør det nemt at krydstjekke.
Jeg kan dog ikke se om det er den samme der klikker gentagne gange.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:21
De telefonsælgere er gode til at sælge... jeg har næsten bidt på et par gange... jeg har bare været så sløv, at de gad ikke blive ved med at ringe til mig

De tilbød mig noget med en AdWords kampanje for 9.000 i opstart, hvilket, jeg senere har fundet ud af, lyder rimeligt højt for en opstart.

AdWords kan alle finde ud af, og jeg synes det i nogle tilfælde er noget pjat med de her sælgere/mellemmænd. Bid mærke i "nogle tilfælde"

Mvh

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:09
Dato: 9/23/2005 10:42:39 PM Forfatter: Hans
Løsningen hedder Webedit, i statistikken fremkommer siden med søgeordet fra google,
og dette sammenholdt med adwordskontoen gør det nemt at krydstjekke.
Jeg kan dog ikke se om det er den samme der klikker gentagne gange.

Ja, men nu er det sådan, at min kunde ikke har adgang til adwordkontoen og kan derfor ikke samenholde talene. De har blot fået tilsendt en samlet statistik for hele perioden og i flg. den her der været flere klik en der i flg. serverstatistikken har været besøgende.
Mit spørgsmål er derfor, hvordan kan du i din serverstatistik se, at klikkende kommer fra et adwordsklik ?

Alternativt må jeg jo selv sætte en lille testkampagne op og checke min egen statistik.

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 08:54

Michael

I Statistikken fremkommer et link hvor der kan klikkes, herefter vises siden hvorfra der er klikket,
eks. hvis det er et dårligt ranked ord fremkommer side 2 med det aktuelle søgeord i bjælken,
og hvis jeg så sammenholder disse link med oversigten i min adwordskonto stemmer ordene og antallet meget godt.
Men jeg kan da godt se hvis din kunde ikke har adgang til oversigten i adwords over hvilke søgeord der klikkes på er man lidt på vor herres mark.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:05
Det er jo nemlig det der er problemet. Jeg troede måske man kunne se i serverstatistikken hvor mange der kome via www.google.dk/pagead/ ........ eller hvad den nu skriver som refering sites

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)