Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på web design

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er for nylig startet som selvstændig webdesigner, og har givet en del tilbud til kunder der har henvendt sig. De fleste bliver chokeret over de priser man kommer op med.. (min timepris er sølle 350,- + moms) Tror folk vitterligt på at man bare kan få tingene gratis??? Det jeg har fundet frem til er at diverse andre firmaer som mit, tager mellem 600 - 1200 i timen.. er det helt skævt, eller er det mine priser der er skæve??? Hvad tager i andre i timen?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:41
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:16

Hej,

Det er heller ikke længe siden jeg er startet som selvstændig og designer også gerne hjemmesider. Jeg har ikke haft de store forespørgsler på disse endnu, men min fornemmelse er, ligesom du skriver, at folk vitterligt tror at de ikke skal betale noget for en hjemmeside. Frygter også lidt det første tilbud jeg skal give på design af hjemmeside, da priserne på nettet svinger meget. Synes der er mange der presser prisen alt for langt ned :(

Design, layout & personlighed - www.sonnegrafisk.dk

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:25

Hej Jesper,

Min umedelbare reaktion er at du haver en billig pris. Jeg er selv ved at checke lidt rundt vedrørende priser da vi ska ha lavet en site, og dem jeg har talet med ligger i spandet 375-675 kr / time.

Siden har jeg den devisen at "man får ca: det man betaler for" så man skal også passe på at man ikke bliver for billig. Så selv om jag gerne køber billigt ind vurderer jeg hvad der fåes før pengene og det er ikke altid den absolut billigeste løsning bliver valgt....langt fra rent faktsikt.

Personligt synes jeg at du skal torde tage betalt før det du laver, men måske være mer tydlig hvad kunden får før pengerne, alltså selve indsalget af din vare/tjenste. Hvis kunden synes det er for dyrt er jag bang for at det er fordi de helt enkelt ikke ved hvad de får og hvad deres udbytte er.

God vind

// Tompa

// Tompa 

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:31

Dine webdesign priser er slet ikke hen i vejret.. Jeg tager 499+moms for alt arbejde. Som du selv nævner, kan det blive meget dyrere end det.

Hold du bare prisen som du har den, hvis du er uddannet indenfor markedet, og kan fremvise referencer.

Vil kunderne "prutte" om prisen, aftaler jeg en fast projekt pris med dem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Skrevet kl. 10:33

Jeg synes ikke at man behøver at smide alle sine penge ud fordi man tror det bliver bedre af den grund.. Jeg mener sagtens man kan få et godt design for "billige" penge. Selvfølgelig er der klamphuggere, men det kan folk vel godt selv få øje på?!

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:35

Jesper Jakobsen:

Hej.

Jeg synes ikke at man behøver at smide alle sine penge ud fordi man tror det bliver bedre af den grund.. Jeg mener sagtens man kan få et godt design for "billige" penge. Selvfølgelig er der klamphuggere, men det kan folk vel godt selv få øje på?!

Det der skræmmer mig lige nu, er Aminos Freelance område, hvor kunder søger websites og logoer til 500 kr.. I disse tilfælde må man sige at folk får hvad de betaler for.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 10:41

En lav timepris nytter ikke noget hvis man bruger 3 gange så lang tid på at udføre arbejdet som konkurrenterne.

Det er som at reklamere med markeds laveste priser, men så tager 5 dobbelt gebyr i fragt og ekspedition.

xxx

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:45

Hey

Timepriserne er meget forskellige alt efter hvem man er, som i andre også er inde på så er der en stor spredning i hvad webdesignere tager i timen, dog har jeg selv gjort det at jeg giver en fast pris på et stykke arbejde, og hvis der så er yderligere arbejde, tilrettelser og tilføjelser tager jeg en timepris for det.

Min egen timepris ligger på 700,- ex moms. men når vi snakker tilbud på en CMS løsning som ligger på 9000,- ex moms, får jeg en langt lavere timepris, da jeg ikke bruger en out of the box løsning, men min egen løsning som i de fleste tilfælde skal tilpasses til det den enkelte kunde efterspørger, og dermed får kunden også en mere unik hjemmeside som kan det kunden skal bruge, men jeg bruger jeg mere tid på det i forhold til hvad jeg får for hjemmesiden.

Med det mener jeg at typisk har man forskellige timepriser alt efter hvad det er man skal lave og hvor meget erfaring man har i at lave det, jeg mener ikke at man kan tage lige så høj timepris for noget som man ikke har så meget erfaring med, man kan sige det er jo ikke kunden som skal betale webdesignerens lærerpenge.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Nov 09
Skrevet kl. 10:54

Godt svar. Tak Cool

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)