Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egenduvikling af produkter indenfor autoindustri - Investor, Køber.. m.v. ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med salgstanker omkring min virksomhed - Af forskellige årsager.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad andre iværksættere/selvstændige har foretaget sig, i forbindelse med en sådan situation... Mest for at åbne mine øjne.

Jeg driver et mindre Aps firma indenfor Autoindustrien. Firmaet beskæftiger sig med salg af autoudstyr indenfor performance/tuning af biler. Sammen med forskellige leverandører har jeg oparbejdet/udviklet forretningen med et fornuftigt produktsortiment, som ikke kun bruges indenfor Auto-performance/Auto-industri, men kan bruges bredere - flere industrier... og som jeg pt. skal igang med at udbrede til et forhandler-netværk i Danmark og Skandinavien.

Egenudviklingen er forholdsvis dyb/kompliceret - idet jeg har grebet tingene forholdsvis professionelt an.

Der eksisterer i firmaet stor viden indenfor performance og udviklingen går henover : Ide -> Tegning -> Plast-kopi -> Prøvemontering af plastmodel -> Støbning -> Afprøvning af produktet på bil -> Europæisk Godkendelsesproces gennemførsel.

Det bliver støbt i udlandet ud fra specifikke materiale krav.

Hele denne proces er allerede på plads.. Processen er igang med det første produkt - Som bliver sammensat ud fra egenudviklingen, sammen andre produkter fra 2 forskellige leverandører.

Herefter bliver dette produkt sat sammen med 3 andre produkter, som er mindre komplicerede + et elektronisk produkt, som gør opgraderingen mulig på 1 dag på værksted.

Lidt som Kleemann, bare indenfor andre mærker.

Det er jo også fantastisk på sin vis.. Big Smile Meget spændende og ekstremt højt plan for en lille virksomhed.

Jeg står med daglig drift og som eneste anpartshaver af firmaet og har 2 ansatte. Firmaet driver forretning indenfor : B2C -> B2B -> Egenudvikling/Produktion.

Jeg er relativt ung iværksætter og droppede ud af en videregående uddannelse, for at gøre det jeg drømte om.. Cool

Firmaet har i mine øjne kæmpe potentiale.. - Men jeg har hele tiden været af den holdning at pengene arbejdede bedst i firmaet - Så jeg har reelt ingen penge privat opsparet til køb af bolig og det står som et højt ønske....

Jeg kan se at mange succesfulde iværksættere har været 2-3personer omkring at klare tingene og tage ansvar, og der kan jeg se at jeg har lidt problemer - Da en iværksætter/udvikler, der også står for daglig drift arbejder MEGET.

Jeg står vel faktisk og mangler en Samarbejdspartner, Investor, Køber - da potentialet forhåbentlig er større end hvad jeg formentlig selv kan kapere i løbet af tiden. Til gengæld må innovationen ikke gå i stå.

Der er mange scenarier.

Men hvordan griber man det an..

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)